Άλλοι νόμοι για τον «Αθήνα 9.84» και άλλοι για την ΕΡΤ;

Άλλοι νόμοι για τον «Αθήνα 9.84» και άλλοι για την ΕΡΤ;
Ακολουθήστε μας στο Google news

Του Μπάμπη Πολυχρονιάδη

13 Δεκεμβρίου 2020

Την Παρασκευή το απόγευμα η Δημοτική Επιχείρηση Ραδιοφωνίας «Αθήνα 9,84» έστειλε απάντηση για το δημοσίευμά μας σχετικά με την μη ανάρτηση προκήρυξης-πρόσκλησης ενδιαφέροντος στη Διαύγεια για τη σύναψη συμβάσεων έργου με 24 δημοσιογράφους και 13 μουσικούς παραγωγούς. Ο «9,84», αναφέρει ότι δεν είχε υποχρέωση ανάρτησης στη Διαύγεια, λέει ότι το δημοσίευμά μας ήταν «αβάσιμο» και «αντιφατικό» και μας καλεί να το αφαιρέσουμε (!) από την ιστοσελίδα επιφυλασσόμενοι παντός νομίμου δικαιώματός τους «για τη φήμη της ΔΕΡΑ».

Η απάντησή μας είναι ότι έχουμε πλήρη επιβεβαίωση του ρεπορτάζ μας από την... ΕΡΤ, οι υπεύθυνοι της οποίας Παρασκευή και πάλι, την ίδια ημέρα 11/12/2020 και ώρα 15:52 (σ.σ. δηλαδή πάνω-κάτω την ώρα που ο «9,84» ετοίμαζε την απάντησή του), δημοσίευσαν στη Διαύγεια «Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για τη Σύναψη 16 Συμβάσεων Μίσθωσης Έργου στην ΕΡΤ», η οποία αφορά στο σύνολό της σε δημοσιογράφους (συντάκτες, ρεπόρτερ και αρχισυντάκτες).

Δεν μπορεί ο 9,84 να ισχυρίζεται ότι «σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, διαδικασίες σύναψης συμβάσεων μίσθωσης έργου, όπως και διαδικασίες πρόσληψης, όταν αφορούν σε ειδικότητες δημοσιογράφου ή μουσικού παραγωγού, εξαιρούνται από την υποχρέωση δημοσίευσης προκήρυξης...» και ακριβώς την ίδια στιγμή να τον διαψεύδει η ΕΡΤ στην πράξη.

Το Δημοτικό Ραδιόφωνο της Αθήνας αναφέρεται στο νέο νόμο, τον 4727/2020 για την ψηφιακή διακυβέρνηση, χωρίς όμως να το διέπει μεγάλη βεβαιότητα για την παράλληλη χρήση ιστοσελίδας και Διαύγειας, αν κρίνουμε από τη φράση «τεχνικές και διαδικαστικές λεπτομέρειες αναμένεται να διευκρινιστούν με απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής».
Στην ΕΡΤ, ωστόσο, φαίνεται ότι έχουν ήδη καθαρή άποψη για το νέο νόμο(*), καθώς δημοσιεύουν τόσο στη Διαύγεια, όσο και στο site τους. Και μάλιστα, σε ότι αφορά το site, δημοσιεύουν σε πολύ εμφανή σημεία (σε «μπάρα» στο πάνω μέρος της οθόνης) και μάλιστα σε δύο sections, και στους «Διαγωνισμούς» και στις «Προσκλήσεις». Και όχι όπως ο «9,84» που δεν έβαλε την Προκήρυξη ούτε στο section «Προκηρύξεις-Προσκλήσεις Ενδιαφέροντος».
Αυτά σε ότι αφορά τον χαρακτηρισμό του άρθρου μας ως «αβάσιμο».

Ας δούμε τώρα και τον χαρακτηρισμό «αντιφατικό»: γράφει η ΔΕΡΑ ότι «έχει δημοσιεύσει τις σχετικές προκηρύξεις και προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος στην ιστοσελίδα της, χωρίς να υποχρεούται...». Δηλαδή σε άλλο σημείο μας λέει για την προκήρυξη ότι δεν υποχρεούται να την βάλει στη Διαύγεια και σε άλλο ότι δεν υποχρεούται να την δημοσιεύσει ούτε στην ιστοσελίδα της!

Και συνεχίζει «...και έχει αναρτήσει στο Πρόγραμμα «Διαύγεια» όλες τις λοιπές πράξεις του Διοικητικού της Συμβουλίου που ήταν απαραίτητες για την υλοποίηση των διαδικασιών αυτών», καθώς και «ότι έχει ακολουθήσει περισσότερες διαδικασίες από όσες τις επιβάλλονται από τη νομοθεσία».

Επισημάναμε και εμείς δε ότι σε σχέση με την διαδικασία για τους «37» αναρτήθηκαν όλα τα σχετικά και στη Διαύγεια πλην της... Προκήρυξης. Και αυτό ήταν το θέμα! Και, τέλος, αφού ισχυρίζονται ότι κάνουν περισσότερα απ' όσα ορίζει η νομοθεσία, γιατί δεν έβαλαν και την Προκήρυξη. όπως έπραξε η ΕΡΤ?

* Στο άρθρο 78 του 4727/2020 στην παράγραφο 2 αναφέρει επί λέξη: "Με εξαίρεση τις πράξεις της παρ. 1, οι λοιπές πράξεις του άρθρου 76 αναρτώνται στο διαδίκτυο κατά τα οριζόμενα στο παρόν Κεφάλαιο ΚΑΙ ΙΣΧΥΟΥΝ από την ανάρτησή τους στο Δικτυακό τόπο Διαύγεια". Επίσης, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 76, η ΕΡΤ ως κρατική επιχείρηση και ο "9,84" ως επιχείρηση Ο.Τ.Α. έχουν ακριβώς τις ίδιες υποχρεώσεις σε σχέση με τον 4727/2020.