Media news

Από την «άμυνα» στην «επίθεση» το Mega

Κινήσεις ενδυνάμωσης του «μεγάλου καναλιού», προκειμένου να ανέβει κατηγορία σε τηλεθέαση.

Τον Φεβρουάριο το Mega θα κλείσει έναν χρόνο από την επαναλειτουργία του, υπό την σκέπη της «Άλτερ Έγκο» του Βαγγέλη Μαρινάκη. Το χρονικό διάστημα, όμως, του ενός έτους και 3,5 μηνών, οπότε και απουσίαζε από τους τηλεοπτικούς δέκτες, ήταν αρκετό για στραφούν οι τηλεθεατές του σε άλλα κανάλια. Έπειτα από την περασμένη χρονιά, όπου κινήθηκε σε «safe mode» με επαναλήψεις σειρών και μερικές ενημερωτικές εκπομπές, πλέον αρχίζει να κινείται επιθετικά προκειμένου να κερδίσει το χαμένο έδαφος.

Στον τομέα όπου το Mega τα... δίνει όλα, είναι η ψυχαγωγία. Ενέταξε στο πρόγραμμά του ψυχαγωγικές εκπομπές όπως το «Πάμε Δανάη!» και τις «Roomies», τηλεπαιχνίδια όπως το «Ένα εκατομμύριο Yen» και το «Supermarket Sweep», την κωμική εκπομπή «Απόψε Μόνο» που όμως κόπηκε πολύ γρήγορα, μουσικά shows όπως το «Σπίτι με το Mega» και το «Έλα και θα δεις», αλλά και τα shows του Mad, τα «Mad Video Music Awards» και το «Madwalk». Από άποψη τηλεθέασης κάποια προγράμματα «έπιασαν», κάποια άλλα όχι.

Την προηγούμενη εβδομάδα, κι έπειτα από αναβολές επί αναβολών λόγω του κορωνοϊού, έβγαλε στον αέρα δύο σειρές, τις πρώτες στην μετά Τηλέτυπος εποχή του. Την δραματική «Έξαψη», που τα πήγε πολύ καλά στην πρώτη της εβδομάδα, και την κωμική «Σχεδόν Ενήλικες» που σημείωσε μονοψήφια μεν, αλλά απέναντι από τις «Άγριες Μέλισσες» και το «Survivor». Για την επόμενη σεζόν έχει ήδη ανακοινωθεί η συνεργασία του καναλιού με τον Ανδρέα Γεωργίου, για μια δραματική σειρά και άλλα projects. Με όλες αυτές τις προσθήκες έχουν μειωθεί στο ελάχιστο οι επαναλήψεις σειρών από την ταινιοθήκη του, ειδικά στο καθημερινό πρόγραμμα.

Στην ενημέρωση όμως η ανάπτυξη είναι σχετικά αργή. Το Mega «πάτησε» πάνω στο δημοσιογραφικό δυναμικό που είχε δημιουργηθεί για το One Channel, και όχι στην παλιά του ομάδα που χωρίστηκε και πήγε σε κανάλια όπως το Open, το Star, o Alpha και ο ΣΚΑΪ. Έκανε, ωστόσο, κάποιες «μεταγραφές» από τον περσινό Φεβρουάριο αλλά αυτές αφορούσαν κυρίως ονόματα που δεν ήταν από την παλιά του ομάδα.

Το κεντρικό του δελτίο ειδήσεων ψάχνει ακόμα να βρει τα «πατήματά» του, αλλάζοντας παρουσιαστές, διευθυντές και «γραμμή», έχοντας απέναντί του «μεγαθήρια» όπως ο ΣΚΑΪ και το Star. Από επιδόσεις, πολύ σπάνια ξεπερνά το 10% ενώ είναι αρκετές οι φορές που κατατάσσεται τελευταίο, ειδικά στο σύνολο. Οι πρωινές ενημερωτικές του εκπομπές έχουν μπει πιο δυνατά στον ανταγωνισμό, με διαφορετικούς παρουσιαστές σε σχέση με την περσινή σεζόν, καταγράφοντας συχνά διψήφια νούμερα. Οι βραδινές, από την άλλη, είναι πολύ πιο χαμηλά σε τηλεθέαση, κάνοντας όμως αξιόλογες προσπάθειες για να ανέβουν.

Όλα τα παραπάνω, έχουν φέρει στο Mega νούμερα της τάξεως του 6-7% ανά εβδομάδα. Καθιστώντας το ένα κανάλι «μεσαίας» τηλεθέασης, μαζί με το Open και την ΕΡΤ1. Ωστόσο οι κινήσεις των ιθυνόντων του δείχνουν ότι θέλουν να το επαναφέρουν στην «Α' Εθνική» το συντομότερο δυνατό. Μένει να δούμε αν θα το καταφέρουν...