Το streaming και τα social media αλλάζουν το ραδιόφωνο.
01 Ιουνίου 2021
Του Δημήτρη Κανελλόπουλου
Το αλλάζουν βίαια αλλά στην Ελλάδα, οι υπεύθυνοι των ραδιοσταθμών, δεν έχουν καταλάβει το παραμικρό και συνεχίζουν μακάριοι τον ύπνο τους.
Η μεγάλη επιτυχία των podcasts παγκοσμίως δείχνει ότι ο κόσμος επιθυμεί και αναζητάει να ακούσει ιστορίες. Σε οποιοδήποτε τομέα, μουσικό, αθλητικό, πολιτικό, κοινωνικό κ.ά. Θέλει να ακούσει ανθρώπους που έχουν να του πουν κάτι. Συλλαμβάνω τον εαυτό μου αλλά και πολλούς γνωστούς μου να ψάχνουν, σε φάση γυμναστικής ή σε άλλες ασχολίες, να ακούσουν podcasts. Μιλάγαμε χθες στο τηλέφωνο με τον Κώστα Γιαννακίδη και κάναμε προτάσεις ο ένας στον άλλον για podcasts.
Μενέλαος Καραμαγγιώλης και Αρης Χατζηστεφάνου, οι πρώτοι ουσιαστικά που έκαναν podcasts στη χώρα μας
Ιστορίες από ανθρώπους με γνώση λοιπόν, αυτό ακριβώς δηλαδή που δεν κάνει το ελληνικό -αθηναϊκό- ραδιόφωνο. Ειδικά το μουσικό που έχει ευνουχίσει τους παραγωγούς του. Που δεν τους αφήνει να μιλήσουν, περιορίζοντάς τους τα ΟΝ σε συγκεκριμένη χρονική διάρκεια και βάζοντάς τους να λένε κοινοτοπίες και τους χορηγούς. Που τους έχει περιορίσει ακόμα και σε αριθμό: ελάχιστοι οι παραγωγοί πια, αναγκάζονται να κάνουν τρίωρες και τετράωρες εκπομπές - ο «Μελωδία 99.2», το Νο 1 μουσικό ραδιόφωνο της Αττικής, διαθέτει μόνο 5 (ολογράφως: πέντε) παραγωγούς.
Δεν έχουν κανέναν λόγο οι νέοι (και όχι μόνο) σε ηλικία ακροατές να συντονίζονται σε μουσικά ραδιόφωνα. Ούτε τα δικά τους τραγούδια ακούν την ώρα που τα θέλουν όπως κάνουν με τις λίστες τους, οι διαφημίσεις τους σπάνε τα νεύρα ενώ, όπως είπαμε, δεν υπάρχει κι ένας άνθρωπος να τους «δέσει» στη συχνότητα λέγοντας τους ενδιαφέροντα πράγματα για τα τραγούδια. Μίλαγα με την Αννα που είναι 18 ετών και μου είπε ότι ακούσει spotify και ραδιόφωνο σε αναλογία 85-15.
Τα podcasts αποδεικνύουν πως μόνο ένα σοβαρό talk radio έχει μέλλον. Ποιος θα αρπάξει την ευκαιρία στην εγχώρια αγορά τώρα που γεννιέται το πράγμα; Ποιος θα πιάσει τα πόστα;