ΤΡΙΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΜΕ ΜΗΔΕΝ ΑΚΡΟΑΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΤΡΙΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΜΕ ΜΗΔΕΝ ΑΚΡΟΑΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Ακολουθήστε μας στο Google news

Αν το "Κανάλι 1" κοστίζει στους Πειραιώτες τρία (3) εκατομμύρια ευρώ, αντιλαμβάνεστε πόσο, προς τα πάνω, κοστίζει στους Αθηναίους, ο 984FM;

09 Σεπτεμβρίου 2010Την Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου, στο βραδινό δελτίο ειδήσεων του MEGA, ο υποψήφιος για την ηγεσία του Δήμου Πειραιά και σημερινός Νομάρχης Πειραιά, Γιάννης Μίχας, επιβεβαίωσε το δημοσίευμά μας το οποίο αναφερόταν στις πραγματικές αιτίες οι οποίες προκάλεσαν την περιφρόνηση του κοινού, κυρίως, για τα ενημερωτικά προγράμματα των δημοτικών ραδιοσταθμών. Μεταξύ άλλων, ο κ. Μίχας, είπε, ότι, το "Κανάλι 1" κοστίζει στους Πειραιώτες τρία (3) εκατομμύρια ευρώ, ετησίως, έχοντας κεντρικό άξονα προγράμματος μόνο την προβολή του Δημάρχου και πρόσθεσε ότι, σε περίπτωση εκλογικής νίκης του, θα μειώσει τον αριθμό απασχολουμένων στον ραδιοσταθμό. Στο σημείο της τελευταίας φράσης του ο υποψήφιος για την δημαρχία του Πειραιά, γρήγορα αντιλήφθηκε το λάθος που έκανε -ένα λάθος το οποίο προσπαθούν να αποφύγουν οι περισσότεροι υποψήφιοι σε προεκλογικές περιόδους, διότι, μια εξαγγελία μείωσης προσωπικού δεν μπορεί να αποβεί υπέρ κανενός υποψηφίου όταν γνωρίζει πως, πίσω από κάθε εργαζόμενο υπάρχουν αρκετές οικογένειες ψηφοφόρων- οπότε διόρθωσε τη φράση του, αμέσως, λέγοντας ότι θα αναζητήσει τις πραγματικές αιτίες που έφεραν τον ραδιοσταθμό του Πειραιά σε ποσοστά χαμηλής -σχεδόν μηδενικής- ακροαματικότητας και θα πράξει αναλόγως.

Το πως και σε τι ποσοστό μπορεί να μειωθεί το κόστος λειτουργίας ενός δημοτικού ραδιοσταθμού, αυτό είναι κάτι το οποίο, απ' ότι φαίνεται, δεν εξαγγέλλεται εύκολα σε προεκλογική περίοδο, ενώ θα έπρεπε.
Το "Κανάλι 1", σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του κ. Μίχα, έχει μηνιαίο λειτουργικό κόστος 250.000 ευρώ (Χ12=3.000.000 ευρώ). Έχουν αντιληφθεί οι υποψήφιοι για την δημαρχεία του Πειραιά, ότι, αν κάποιος από αυτούς εκλεγεί και προβεί σε μειώσεις της τάξεως του 50% και φέρει τις μηνιαίες δαπάνες του ραδιοσταθμού στο επίπεδο των 125.000 ευρώ, πάλι η διαφημιστική αγορά δεν θα είναι σε θέση να καλύψει το ύψος ενός τέτοιου λειτουργικού κόστους; Κι από που θα καλυφθεί αφού ουδείς νόμος προβλέπει ανταποδοτικό τέλος για τα Μ.Μ.Ε. των δήμων; Θα συνεχίσουν να μετακυλούν ποσά από υπηρεσίες κοινής ωφελείας;

Αν το "Κανάλι 1" κοστίζει στους Πειραιώτες τρία (3) εκατομμύρια ευρώ, αντιλαμβάνεστε πόσο, προς τα πάνω, κοστίζει στους Αθηναίους, ο 984FM;
Το πως και το γιατί, εκτινάχθηκαν στα ύψη οι προϋπολογισμοί των δημοτικών ραδιοφώνων, είναι κάτι το οποίο εύκολα εξηγείται και δεν αφορά μόνο τους εν ενεργεία δημάρχους. Οι οικονομικές υπερβάσεις γι αυτό το σκοπό χρονολογούνται από τα μέσα της δεκαετίας των '90 και μια από τις βασικές αιτίες αυτών των υπερβάσεων, αναφέρεται στο προηγούμενο σχετικό άρθρο μας. Ωστόσο, αξίζει να αναφερθούμε και στην εξωφρενική σύλληψη «ιδεών» η οποία παρατηρήθηκε στους σχεδιασμούς προγραμμάτων. Η χαρά της υπέρβασης και της διόγκωσης. Αντί να ακολουθήσουν τη λογική των οριζοντίων ζωνών καθημερινού προγράμματος και των οριζοντίων ζωνών Σαββατοκύριακου, όπως εφαρμόζουν οι περισσότεροι ραδιοσταθμοί παγκοσμίως, εφήρμοσαν μια, ραδιοφωνικά αρχέγονη, λογική κάθετων ζωνών, αναθέτοντας σε έναν ασύλληπτα μεγάλο αριθμό δημοσιογράφων τα μερίδια του κατακερματισμένου προγράμματος με εκπομπές πεντάλεπτες, δεκάλεπτες, ημίωρες… πάει λέγοντας και με διαφορετικά πρόσωπα στην καθημερινή παρουσίαση. Κι όταν πλησίαζε η προεκλογική ώρα να μπουν κι άλλα πρόσωπα λόγω κάποιου ρουσφετιού, τότε αυτά, έμπαιναν ως «υποστηρικτικές δυνάμεις» πίσω από τους παρουσιαστές – παραγωγούς, ασχέτως αν κάτι τέτοιο ήταν αναγκαίο ή όχι για την παραγωγή. Έτσι, τα δημοτικά ραδιόφωνα φθάσανε στο σημείο να συγκεντρώσουν ένα πλήθος εργαζομένων πολύ πιο πάνω από τις πραγματικές ανάγκες προγράμματος, αλλά και από τις οικονομικές δυνατότητες των δήμων.

Αν ο κ. Μίχας και ο κάθε υποψήφιος δήμαρχος, σκοπό έχουν να εξυγιάνουν τα οικονομικά των δημοτικών ραδιοσταθμών, ας ξεκινήσουν σε πρώτη φάση από την μεριά των εργαζομένων οι οποίοι  έχουν ως εισοδηματικό συμπλήρωμα την απασχόληση τους σε αυτούς. Σε επόμενη φάση, οι υπεύθυνοι για την φιλοσοφία και το σχεδιασμό προγράμματος, θα κρίνουν ποίοι θα βγουν μπροστά και ποιοι θα πάνε σε υποστηρικτικές αρμοδιότητες. Όμως, προκειμένου να γίνουν όλα αυτά με διαδοχική σειρά δίχως κλυδωνισμούς και να κριθεί η καταλληλότητα των ατόμων, χρειάζονται media managers οι οποίοι, δυστυχώς, στη χώρα μας μετριούνται στα δάκτυλα ενός χεριού. Κάθε περίπτωση ραδιοσταθμού πρέπει να εξετάζεται χωριστά. Ένας άλλος παράγων είναι η ψυχική διάθεση των ατόμων που επικοινωνούν με το κοινό του ραδιοσταθμού, μέσω του μικροφώνου. Όμως, κανείς υπεύθυνος νοιάζεται γι αυτό.

Για τα mail σας εδώ: [email protected]