Βικτωρία Ταγκούλη: «έχω καταφέρει να ζω από τη δουλειά μου χωρίς εκπτώσεις»

Βικτωρία Ταγκούλη: «έχω καταφέρει να ζω από τη δουλειά μου χωρίς εκπτώσεις»
Ακολουθήστε μας στο Google news

Πριν από λίγο καιρό, με ενημέρωσαν στο γραφείο ότι κάποιος με ζητούσε. Ήταν ο Χρίστος Θεοδώρου, ο συνθέτης των τραγουδιών του «Τετραδίου», τρίτου προσωπικού δίσκου της Βικτωρίας Ταγκούλη. 

22 Φεβρουαρίου 2014
Ο άνθρωπος, ευγενέστατος και διακριτικός, μου έδωσε να ακούσω τη δουλειά τους με μια αξιομνημόνευτη συστολή. Ήρθα σε σχετικά δύσκολη θέση, αφού τον ευχαρίστησα και αφού τον αποχαιρέτησα. Αν η δουλειά δεν μου άρεσε; Τι θα έγραφα; Πως θα ξεπερνούσα την ευγένεια και την καλοσύνη του ανθρώπου αυτού; Ευτυχώς, από το πρώτο άκουσμα, ξεφύσηξα με ανακούφιση. Το «Τετράδιο», σε στίχους του, επίσης, αξιόλογου Μιχάλη Γελασάκη είναι μια ποιοτική, αξιοπρόσεκτη δουλειά, αντάξια των συντελεστών της. Και με ωραίο κόνσεπτ για το εξώφυλλο (μοιάζει με σχολικό τετράδιο – ξέρετε από εκείνα τα «μπλε»). Επιπλέον, ένα από τα τραγούδια του δίσκου, οι «Διαπιστώσεις» εξελίσσεται σε αγαπημένο μου. Το παίζω συχνά στις εκπομπές μου στον ΒΟΤΟΧ radio. Είμαι πολύ χαρούμενος, λοιπόν, για τη συνέντευξη με τη Βικτωρία Ταγκούλη, εδώ στο e-tetRadio. Αφορμή στάθηκαν οι εμφανίσεις της στην Κόκκινη Σβούρα στο Χαλάνδρι για τις Κυριακές 23 Φεβρουαρίου και 2 Μαρτίου. Το «Τετράδιο» στο e-etRadio, λοιπόν, με αφορμή μια Κόκκινη Σβούρα. Εξαιρετικά.
 
Τι θα ακούσουμε στην «Κόκκινη Σβούρα»; Εκτός από αυτή την εμφάνιση, ετοιμάζετε κάτι άλλο για το φετινό χειμώνα; 
Το live μας είναι στηριγμένο στον καινούριο μας δίσκο «Τετράδιο» και σε αγαπημένες μας διασκευές σε τραγούδια των Billie Holliday, Shirley Bassey, Rufus Wainright, Άκη Πάνου, Γιώργο Ζαμπέτα, Ξύλινα Σπαθιά,Tiger Lillies, Μάνο Χατζιδάκι, Antony and the Johnsons κ.ά. Στην Κόκκινη Σβούρα  θα παίξουμε δύο Κυριακές, στις 23 Φεβρουαρίου και  9 Μαρτίου.  Σίγουρα θα ακολουθήσουν κι άλλα live -δεν έχω ημερομηνίες ακόμα αλλά είμαι σε συζητήσεις. 
 
Πώς προέκυψε ο τίτλος Τετράδιο;
Ο τίτλος «Τετράδιο» ήταν ιδέα του Μιχάλη Γελασάκη που έχει γράψει τους στίχους. Μας άρεσε πολύ η ιδέα γιατί ταίριαζε με το ύφος και το κλίμα του δίσκου. Πλησιάσαμε την εταιρία Skag που βγάζει τα κλασικά μπλε τετράδια, τους άρεσε η ιδέα και δέχτηκαν να μας χορηγήσουν τη συσκευασία. Ο δίσκος είναι κανονικό τετράδιο Α5 ορθογραφίας.
 
Εδώ και μερικά χρόνια τραγουδάτε επαγγελματικά. Ποιες είναι οι διαφορές σε σχέση με πριν; Υπάρχουν στιγμές που νοσταλγείτε το τραγούδι της εποχής της ανωνυμίας;
Νιώθω πολύ τυχερή που έχω καταφέρει να ζω από το τραγούδι, έχω δουλέψει πολύ σκληρά γι’ αυτό. Δεν έχει αλλάξει κάτι στην καθημερινότητά μου. Αντιμετωπίζω το τραγούδι όπως και παλαιότερα, σκοπός μου είναι να εξελίσσομαι συνέχεια.
 
Η τραγουδοποιία στη χώρα μας, για κάποιο(υς) λόγο(υς), εκπροσωπείται περισσότερο από άνδρες δημιουργούς. Οι γυναίκες δημιουργοί είναι λιγότερες από τους άνδρες. Αυτό δεν φαίνεται να ισχύει και για τις τραγουδίστριες που είναι όσες και οι τραγουδιστές. Έχετε κάποια εξήγηση για αυτό το γεγονός;
Η αλήθεια είναι ότι δεν με έχει απασχολήσει το θέμα αυτό και δεν έχω κάποια εξήγηση, το μόνο που παρατηρώ  ότι είναι αρκετές οι γυναίκες  που ασχολούνται με την τραγουδοποιία .
 
Υπάρχει μια μεγάλη συζήτηση, που κρατάει πολλά χρόνια, για τη σχέση της τέχνης με το βιοπορισμό. Βιοπορίζεσαι αποκλειστικά από τη μουσική; Η καλλιτεχνία, όταν είναι συνδεδεμένη με το βιοπορισμό, είναι ανεπηρέαστη;
Ναι, ευτυχώς έχω καταφέρει να βιοπορίζομαι από τη μουσική όπως ανέφερα και πιο πριν. Από μικρή ήθελα να γίνω μια ολοκληρωμένη μουσικός γι’ αυτό και πήγα σε μουσικό πανεπιστήμιο, σπούδασα μουσική σε επαγγελματικό επίπεδο. Δυστυχώς η καλλιτεχνία δεν μένει ανεπηρέαστη όταν τίθεται θέμα βιοπορισμού γιατί όταν δεν έχεις να φας θα κάνεις οποιαδήποτε δουλειά προκειμένου να ζήσεις. Ευτυχώς μέχρι σήμερα έχω καταφέρει και  ζω από τη δουλειά μου χωρίς εκπτώσεις.

\"\"
 
Η δισκογραφία, όπως την είχαμε γνωρίσει στα προηγούμενα χρόνια, μάλλον καταρρέει. Ποια, βλέπετε να είναι, η διάδοχη κατάσταση και τι είναι αυτό που σας κάνει να θέλετε να κυκλοφορήσετε καινούργιους δίσκους; 
Σίγουρα το διαδίκτυο είναι ένα πολύ ισχυρό μέσο επικοινωνίας το οποίο εξελίσσεται συνέχεια και θα είναι η καινούρια πραγματικότητα. Ωστόσο επειδή είμαι λίγο ρομαντική εξακολουθώ να πιστεύω ότι η κανονική έκδοση ενός δίσκου είναι  η επαγγελματική κάρτα ενός καλλιτέχνη. Η έκδοση και η συσκευασία  κατά τη γνώμη μου, πρέπει να είναι πολύ προσεγμένα και περιεκτικά, να παρέχουν πληροφορίες για τον καλλιτέχνη και τον συγκεκριμένο δίσκο ώστε να υπάρχει  κίνητρο να το αγοράσει κάποιος και να θέλει να το έχει στη δισκοθήκη του.
 
Θυμόσαστε πότε ακούσατε για πρώτη φορά ένα τραγούδι σας στο ραδιόφωνο; Ποιο ήταν αυτό και σε ποια συγκυρία; Ακούτε ραδιόφωνο σήμερα; 
Νομίζω ήταν το 2002 ή 2003 που άκουσα τα «Χαμένα  όνειρα» του Astor Piazzolla  σε  ελληνικούς στίχους του Χρήστου Κανελλόπουλου, που το είχα τραγουδήσει στις παραστάσεις ‘Sold out’ και ‘Κλασική συνταγή’ -η τελευταία είχε ηχογραφηθεί- περισσότερες λεπτομέρειες δεν θυμάμαι. Είχα συγκινηθεί πολύ. Ναι, ακούω αρκετά και πιο πολύ στο αυτοκίνητο.
 
Μπορεί η τέχνη – και ειδικότερα το τραγούδι – να «ζεστάνει» τις καρδιές των ανθρώπων σε αυτούς τους καιρούς που διανύουμε; Ποιος ο ρόλος της τέχνης σε καιρούς κρίσης; 
Φυσικά και η τέχνη είναι καταφύγιο για τις δύσκολες στιγμές που διανύουμε. Πιστεύω ότι η τέχνη μπορεί να αφυπνίσει την ανθρώπινη και ευαίσθητη πλευρά μας και αυτό είναι που θα φέρει την αλλαγή.
 
Τον τελευταίο καιρό εντοπίζεται μια στροφή του κόσμου στις πιο μικρές μουσικές και στα πιο ποιοτικά προγράμματα. Το εντοπίζετε κι εσείς; Έχετε κάποια εξήγηση για αυτό;
Ναι, το εντοπίζω άλλα δεν έχω καταλήξει αν ο λόγος είναι οικονομικός ή γίνεται μια στροφή καλλιτεχνική. Ωστόσο είναι πολύ σημαντικό και ελπιδοφόρο  αυτό σαν γεγονός και πιστεύω ότι ο χρόνος  θα δείξει  τα αποτελέσματα όλης αυτής της στροφής.
 
Με ποιο τραγούδι – ελληνικό ή (και) ξένο – έχετε «κολλήσει» αυτό τον καιρό; Θα το ακούσουμε στην «Κόκκινη σβούρα»;
Έχω κολλήσει με το ‘Derniere  dance’ της Indila. Όχι δεν το έχω βάλει στο πρόγραμμα.
 
Ποιο «σχήμα» επισκεφτήκατε σαν ακροατής τελευταία; 
Ένα από τα πιο ωραία live που είδα τελευταία, ήταν της αγαπημένης μου Μαρίας Παπαγεωργίου στο club του Σταυρού του Νότου. 
 
Ακούσατε κάτι καλό στην ελληνική μουσική παραγωγή τελευταία;
Άκουσα κάποια τραγούδια ενός εξαιρετικού νέου συνθέτη που λέγεται Σπύρος Παρασκευάκος. 
 
Ποια συναυλία δεν θα ξεχάσετε ποτέ και για ποιο λόγο; 
Δεν θα ξεχάσω τη συναυλία του Antony and the Johnsons στο Badminton γιατί ήταν μαγικά. 
 
Σε ποια συναυλία θα ‘θελατε να πάτε και δεν έχει τύχει;
Θα ήθελα να πάω σε μια συναυλία του Nick Cave και της Barbra Streisand.