Μορώνης, Ζούλας, Μακρυδημήτρης και Φορτσάκης πίσω από την άθλια τροπολογία

Μορώνης, Ζούλας, Μακρυδημήτρης και Φορτσάκης πίσω από την άθλια τροπολογία
Ακολουθήστε μας στο Google news

Για τον τρόπο επιλογής της διοίκησης της ΝΕΡΙΤ που προκάλεσε την οργισμένη επιστολή EBU προς τον Αντώνη Σαμαρά...

21 Σεπτεμβρίου 2014
Έχουμε δημοσιεύσει αποσπάσματα της επιστολής Ανδρέα Ζούλα προς το Εποπτικό Συμβούλιο της ΝΕΡΙΤ στην οποία καταγγέλει τη Σοφία Βούλτεψη και το Βασίλη Θωμόπουλο σαν μεγάλους λογοκριτές που αποφάσισαν -σε σύγκρουση με Μακρυδημήτρη και Μορώνη- το κόψιμο της ομιλίας Αλέξη Τσίπρα από τη ΝΕΡΙΤ που δημιούργησε πολιτικό σάλο.
Στην επιστολή, όμως, αναφέρονται και κάποια άλλα αποκαλυπτικά στοιχεία για τα έργα και τις ημέρες του διδύμου Μακρυδημήτρη-Μορώνη σε συνεργασία με το δίδυμο του Εποπτικού Συμβουλίου Φορτσάκη, Ζούλα. Στοιχεία τα οποία δεν περιποιούν τιμή στα δύο δίδυμα και δείχνουν πως οι περί ανεξαρτησίας διακηρύξεις είναι εξόχως επιλεκτικές.
 
Ιδού το απόσπασμα της αποστολής που εκθέτει πλήρως την τετράδα:
 
«Και το σωστό για τη ΝΕΡΙΤ είναι το ολοκληρωμένο σχέδιο που συζητήσαμε σε αλλεπάλληλες συναντήσεις μας το περασμένο καλοκαίρι ο υπογράφων με τον παλιό και αγαπητό φίλο και συνάδελφο Ξ.Ρ. Μορώνη, αρχικά και κατόπιν με τους κ.κ. Μακρυδημήτρη και Φορτσάκη. Το σχέδιο αυτό μερικώς ανέπτυξαν στην Κυβέρνηση οι κ.κ. Φορτσάκης και Μακρυδημήτρης. Αποτέλεσμα των σχετικών επαφών ήταν η τροποποίηση του ιδρυτικού νόμου όσον αφορά τον τρόπο επιλογής του Εποπτικού και του Διοικητικού Συμβουλίου.
Την τροποποίηση, μετά από πρόταση του κ. Μακρυδημήτρη, εμείς ζητήσαμε με διπλό σκεπτικό: Πρώτον, η αρχικώς προβλεπόμενη διαδικασία ήταν χρονοβόρα. Ιδίως στην πρώτη εφαρμογή της η διαδικασία αυτή θα συνεπαγόταν ασαφές διοικητικό σχήμα (με την ύπαρξη και σύμπραξη προσωρινών και οριστικών οργάνων, πότε Δ. Σ. και πότε Ε. Σ.) επί τουλάχιστον οκτώ μήνες. Δηλαδή, αν κατά την αρχική διάταξη, εκινείτο την 1η Σεπτεμβρίου 2014, η διαδικασία επιλογής Διοικητικού Συμβουλίου πρώτα και Εποπτικού κατόπιν, η ΝΕΡΙΤ δεν θα είχε ολοκληρωμένο οριστικό διοικητικό/εποπτικό σχήμα παρά μόνο περί τα τέλη Μαρτίου με μέσα Απριλίου του 2015. Και, δεύτερον,  το κύριο και απαραίτητο στοιχείο της ανεξαρτησίας του φορέα δεν είναι ο τρόπος επιλογής των ηγετικών οργάνων του, αλλά η πολιτική ευθύνη της κυβέρνησης να σεβαστεί τον νόμο που η ίδια είτε εισηγήθηκε και ψήφισε, όπως η σημερινή, είτε εφαρμόζει ....»
 
Όπως αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, η αυγουστιάτικη τροπολογία που καταργούσε τη σχετική ανεξαρτησία στην επιλογή της ηγεσίας της ΝΕΡΙΤ χαρίζοντάς την στην κυβέρνηση και προκάλεσε την αντίδραση της EBU, ήταν έμπνευση των δύο διδύμων και εγράφη δια χειρός Μακρυδημήτρη.
Μπορεί, λοιπόν η κόντρα με Βούλτεψη-Θωμόπουλο και η παραίτηση Μακρυδημήτρη-Μορώνη να τους έχει ηρωοποιήσει και καθαγιάσει αλλά κάθε άλλο παρά άσπιλοι και αμόλυντοι είναι. Το ίδιο ισχύει και για τον Α. Ζούλα και την επιστολή προς Ε.Σ.
 
Τέλος, παρόμοια ισχύουν και για τον κ. Θόδωρο Φορτσάκη, πρόεδρο του Εποπτικού. Για ποιο λόγο έσπευσε να προλάβει τον ορισμό νέου Εποπτικού από την κ. Βούλτεψη, προκηρύσσοντας τις θέσεις του νέου προέδρου και του Δ.Σ. της ΝΕΡΙΤ; Γιατί τώρα πια -υπό το φως του αποσπάσματος της επιστολής Ζούλα που αποκαλύπτουμε- φαίνεται πως αυτό έγινε για άλλους λόγους και όχι για λόγους στοιχειώδους ανεξαρτησίας της ΝΕΡΙΤ. Μήπως, λέμε τώρα, για να απεμπλακεί η υπόθεση από την κ. Βούλτεψη και έτσι να διαπραγματευθεί μόνος του και «χωρίς παρεμβολές» με άλλα κέντρα ισχύος της κυβέρνησης; Ρωτάμε, δεν ξέρουμε...