Σκάι 100.3 (παρουσίαση): Ένα ραδιόφωνο με σαφή αντιπολιτευτικό προσανατολισμό

Σκάι 100.3 (παρουσίαση): Ένα ραδιόφωνο με σαφή αντιπολιτευτικό προσανατολισμό
Ακολουθήστε μας στο Google news

Σαφώς και είναι πολύ πιο δύσκολο να κρίνεις ένα σταθμό ειδησεογραφικό, από ένα μουσικό. Είναι δύο τελείως διαφορετικά είδη επιχείρησης, με τελείως διαφορετικές ανάγκες στη λειτουργία και τη δομή. 

24 Ιανουαρίου 2016
Του Δημήτρη Παπαδόπουλου

Ειδικά όπως είναι τα πράγματα στην ελληνική αγορά τα τελευταία χρόνια, οι μουσικοί σταθμοί κάνουν ό,τι μπορούν για να βγάλουν πρόγραμμα χωρίς σχεδόν (ή και κυριολεκτικά) να βάλουν το χέρι στην τσέπη. Ένας ενημερωτικός σταθμός δύσκολα μπορεί να λειτουργήσει με αυτή τη μέδοθο. Χρειάζεται πολύ προσωπικό. Έτσι συμβαίνει και με τον τέως κραταιό «Σκάι 100.3». Πάρα πολλές ώρες γεμάτες πρόγραμμα και περιεχόμενο, διαρκή ενημέρωση, κομμάτια ψυχαγωγίας και όλα στο πλαίσιο της ενημερωτικής ισορροπίας.
 
Έτυχε, την ημέρα που έβαλα να ακούσω τον Σκάι, να πέσω στον απόηχο της συνέντευξης Βαρουφάκη, θέμα που μονοπωλούσε σχεδόν τη θεματολογία των παρουσιαστών – δημοσιογράφων του. Ξεκινώντας από το πολύ πρωινό δίδυμο Ντσούνου – Κούτρα και φτάνοντας στο απογευματινό μαγκαζίνο, πριν τη σύνδεση με την τηλεόραση του Σκάι και το Δελτίο Ειδήσεων.
 
Ο Σκάι είναι ένας ιστορικός σταθμός της Αθήνας, μερικοί ισχυρίζονται πως παλιότερα είχε τη δύναμη να ανεβάσει ή να ρίξει κυβερνήσεις. Ανέκαθεν διέθετε πολύ ισχυρή άποψη, πότε υποστηρικτική και πότε αντιπολιτευτική. Η ακροαματικότητά του έφτανε πριν από μια εικοσαετία σε δυσθεώρητα ύψη (σε κάποιες ηλικίες ξεπερνούσε το 40%) και έχει φιλοξενήσει και δημιουργήσει ένα μεγάλο μέρος του star system της δημοσιογραφικής κοινότητας. Ανέκαθεν ήταν της λογικής του απλού λόγου και όχι της βαθιάς ανάλυσης, του πιο «λαικού» λόγου. Άλλωστε, ποιος μπορεί να ξεχάσει τις εκπομπές του Νίκου Κακαουνάκη, που άνιωθε στο studio λες και ήταν στο σαλόνι του; Την ίδια εποχή, μεταδιδόνταν και το «Εν Αθήναις» του Γιώργου Τράγκα.
 
Εδώ και χρόνια ο Σκάι 100.3 βρίσκεται στη δεύτερη θέση των ενημερωτικών ραδιοφώνων, με πρώτο τον Real 97.8. Βέβαια, αν το καλοσκεφτεί κανείς, ο Real, πέρα από τον Νίκο Χατζηνικολάου (και άλλους βέβαια), με πρώην στελέχη του Σκάι παίζει (Τράγκας, Ελληνοφρένεια, Λαβίθης, Κουφόπουλος κλπ). Έχει σαφή αντιπολιτευτικό προσανατολισμό και δεν το κρύβει ούτε για μια στιγμή. Το κατά πόσο είναι «ηθικό» ένας ενημερωτικός οργανισμός να παίρνει την οποιαδήποτε θέση πέρα από το σχόλιο, προσωπικά μου δημιουργεί  τεράστια κύματα απορίας και γι αυτό και αγαπώ περισσότερο τα μουσικά ραδιόφωνα. Έστω.


 
Τεχνικά δεν υπάρχει κανένας λόγος να ασχοληθεί κανείς με τον Σκάι, όλα λειτουργούν άψογα, το σήμα του είναι καθαρό σε όλα τα σημεία και οι ηχολήπτες του (όσοι έχουν απομείνει ίσα ίσα να καλύπτουν τις βάρδιες) είναι άψογοι επαγγελματίες. Πάρα πολύ σπάνια θα ακούσεις να γίνεται λάθος στον αέρα και σαφώς ο χειρισμός ενός τέτοιου αέρα δεν έχει καμμία απολύτως σχέση με εκείνου ενός μουσικού σταθμού.
 
Η δομή που ακολουθεί, εδώ και χρόνια, με εναλασσόμενους συντελεστές ενίοτε, είναι ενημέρωση –) σχόλιο –) χιούμορ –) ενημέρωση –) αθλητικά –) μαγκαζίνο. Έτσι ήταν ανέκαθεν και έτσι συνεχίζει. Μετά το μεγάλο δελτίο ειδήσεων στις 2 το μεσημέρι το πρόγραμμα «ελαφραίνει» λίγο, με την αθλητική εκπομπή, το μαγαζίνο της Χριστίνας Βίδου και το μαγκαζίνο των Αναστασοπούλου – Κολοκυθά. Πριν το δελτίο των 2, οι ακροατές ψυχαγωγούντα από τη σατιρική εκπομπή των Βουλαρίνου – Νικολάου. Νωρίτερα μεταδίδονται δύο εκπομπές σχολίου με τους Τσίμα και Χατζή, ενώ το πρωινό είναι πιο ενημερωτικό με τον Άρη Πορτοσάλτε (και τον Μπάμπη Παπαδημητρίου). Τη νύχτα ο Σκάι 100.3 δεν κατάφερε να βρει άξιο αντικαταστάτη του Κων/νου Λαβίθη (ή δεν θέλησε λόγω κόστους) και μεταδίδει τις πρωινές του εκπομπές σε επανάληψη.
 
Διαφημιστικά ο σταθμός κινείται και αυτός σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Βέβαια, στον όμιλο υπάρχει και ο πολύ πετυχημένος «Μελωδία 99.2», η τηλεόρασή τους επίσης, το skai.gr (αλλά και ο Σπορ 94.6) και διαθέτουν κοινή διαφημιστική διοίκηση. Η παρουσία του σταθμού στο ίντερνετ είναι στο πλαίσιο ενός πόρταλ, πάρα πολύ καλά στημένου, με απεριόριστη πληροφορία και πάρα πολλές δυνατότητες. Αγγίζει τα όρια του ιδανικού
 
Τη μεγαλύτερη ευθύνη τα τελυταία χρόνια, φαντάζομαι, ανέλαβε ο Μάνος Βουλαρίνος που κλήθηκε να αντικαταστήσει τον Θύμιο Καλαμούκη και την «Ελληνοφρένεια», όταν ο τελευταίος αποχώρησε για να πάει στον Real. Ομολογουμένως το χιούμορ του είναι πολύ διαφορετικό και είναι των άκρων: ή θα σου αρέσει πολύ ή καθόλου. Βέβαια, και η «Ελληνοφρένεια» δεν είναι πια αυτή που ήταν.


 
Παλιότερα και για ένα διάστημα ο Σκάι είχε αποφασίσει να μην παίζει μουσική με δικαιώματα, για να γλυτώσει το υπερβολικό κατά τη γνώμη του κόστος της ΑΕΠΙ. Ήταν φαντάζομαι και ένας βασικός λόγος της αποχώρησης της τότε βραδινής του ζώνης, των laternative. Πλέον αυτό δεν ισχύει και μεταδίδει κανονικά μουσική (περιέργως εκείνος που λέει και δυο λόγια για τα τραγούδια που παίζουν είναι ο Παύλος Τσίμας).
 
Σε γενικές γραμμές είναι δύσκολο να βγάλεις μία λίστα με τα «συν» και τα «πλην» ενός σταθμού του βεληνεκούς του Σκάι, μπορείς μόνο να πεις αν σου κάνει σε προσωπικό επίπεδο ή όχι. Προσωπικά για παράδειγμα, δεν θέλω να ακούσω δύο ώρες αθλητικές ειδήσεις, κάποιος άλλος μπορεί να θέλει περισσότερες. Είναι ένα ραδιόφωνο στημένο πολύ σωστά, μέλος ενός μεγάλου ομίλου, με πολύ προσεκτικά επιλεγμένα στελέχη. Έχω την αίσθηση πως για αρκετά χρόνια ακόμα θα είναι στους πρώτους σταθμούς σε ακροαματικότητα, είτε αυτό είναι καλό, είτε όχι.


Οι παρουσιάσεις θα συνεχιστούν για όλους τους ραδιοφωνικούς σταθμούς Αθηνών και Θεσσαλονίκης.
Για οποιοδήποτε σχόλιο στα Ελληνικά ή στα «Γαλλικά», εδώ:
[email protected]