«Στερούνται πραγματικού και νομικού ερείσματος τα επιχειρήματα της ΕΙΙΡΑ»

«Στερούνται πραγματικού και νομικού ερείσματος τα επιχειρήματα της ΕΙΙΡΑ»
Ακολουθήστε μας στο Google news

Μετά τον Flash 96 και ο Best 92.6, απαντά στην Ένωση Ιδιοκτητών για την αυτοδιαχείριση.

01 Ιουλίου 2016
Mέσω της εκπροσώπου του Best 92.6 στην ΕΙΙΡΑ, Λίνας Βασιλοπούλου, και του διαχειριστή-παραγωγού του σταθμού, Αλέξανδρου Χριστόπουλου, το (επίσης) αυτοδιαχειριζόμενο μουσικό ραδιόφωνο δίνει την δική του απάντηση στην επίμαχη επιστολή της Ένωσης στο κυβερνητικό επιτελείο. Όπου μεταξύ άλλων ζητούν την κατάργηση της διάταξης για την αυτοδιαχείριση στα ραδιόφωνα. 

 
Στο κείμενό τους οι εργαζόμενοι αναφέρουν πως η εν λόγω επιστολή στερείται πραγματικών και νομικών επιχειρημάτων, ενώ δηλώνουν την έκπληξή τους για τον χρόνο και την μέθοδο υιοθέτησις του από το διοικητικό συμβούλιο της ΕΙΙΡΑ. Ενώ στην συνέχεια εκφράζουν την έντονη διαμαρτυρία τους για τις «αδιαφανείς διαδικασίες κτήσεως της συχνότητας», τους «αδιαφανείς πόρους λειτουργίας» και για το ότι αποτελούν «απειλή για τον ελεύθερο ανταγωνισμό», που ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Ιδιοκτητών, Παναγιώτης Κωστάκης.
 
Παρακάτω ολόκληρη η επιστολή τους. ΕΔΩ η αντίστοιχη του Flash 96.

Κύριοι,
Προς μεγάλη μας έκπληξη πληροφορηθήκαμε για την από 03.06.2016 επιστολή την οποία απέστειλε η Ένωση (ΕΙΙΡΑ), της οποίας τυγχάνουμε και εμείς, ως εταιρεία, μέλη, προς τους αξιοτίμους κκ Υπουργούς Επικρατείας και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και το περιεχόμενο αυτής. Το εν λόγω έγγραφο, που φέρει τον τίτλο «Θεσμικά Ζητήματα που αφορούν στη Λειτουργία των Ραδιοφωνικών Σταθμών», αποτελεί ένα δοκίμιο προτάσεων της Ενώσεως, σχετικά με την επικείμενη αδειοδοτική διαδικασία των ραδιοφωνικών σταθμών, ωστόσο, στην 6η σελίδα αυτού, στην υπό στοιχεία 4 παράγραφο, υπό τον τίτλο «Αυτοδιαχειριζόμενα Ραδιόφωνα (άρθρο 32 του ν. 4109/2013)», καταφέρεται ευθέως εναντίον μέλους της Ενώσεως, ημών εν προκειμένω, εκθέτοντας σωρεία επιχειρημάτων, σύμφωνα με τα οποία, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι «οι εν λόγω διατάξεις πρέπει να καταργηθούν».
 
Η παρούσα επιστολή/διαμαρτυρία μας σκοπό έχει την απόκρουση των στο ανωτέρω, από 03.06.2016, έγγραφο της Ενώσεως διαλαμβανομένων επιχειρημάτων και την ενημέρωσή Σας, σχετικά με τη νομική πορεία αδειοδότησης, αλλά και το πραγματικό πλαίσιο λειτουργίας του Ραδιοφωνικού Σταθμού 92,6 ΙΚΕ, με διακριτικό τίτλο «ATHENS BEST RADIO Ι.Κ.Ε.», φορέας του οποίου είναι η εταιρεία μας. Δημιουργείται, ωστόσο, έντονος προβληματισμός και εγείρει ποικίλα ερωτήματα το γεγονός ότι ουδέποτε ενημερωθήκαμε από την ΕΙΙΡΑ, ως μέλη αυτής, για την πρόθεση επιστολής του εγγράφου, ούτε βεβαίως για τις διαβουλεύσεις που προηγήθηκαν, πολλώ δε μάλλον για το περιεχόμενο αυτού. Προκαλεί, επιπλέον, αλγεινή εντύπωση το γεγονός ότι, εντός ενός εγγράφου που υποτίθεται στοχεύει στην κατάθεση προτάσεων βελτίωσης του πλαισίου χορήγησης των ραδιοφωνικών αδειών και στη διαφάνεια του κλάδου, παρεισφρύει κείμενο, που μοναδικό σκοπό έχει την απόδοση μομφής και τη δημιουργία υπόνοιας για παραβατική συμπεριφορά μέλους της ΕΙΙΡΑ. Σημειωτέον ότι είναι η πρώτη φορά στα χρονικά λειτουργίας της, που η συγκεκριμένη επαγγελματική Ένωση στρέφεται ευθέως κατά μελών της, βάλλοντας αδίκως κατά αυτών. 
 
Ι. Σύντομο Ιστορικό
 
Σύσταση Εταιρείας / Κτήση δικαιώματος λειτουργίας της συχνότητας 92.6 FM
 
Α. Δυνάμει της με αριθμό 11955/18.03.2015 πράξης σύστασης ΙΚΕ της Συμβολαιογράφου Αθηνών Φωτεινής Ψωμάδη Βίδρου, συστήθηκε Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία με την επωνυμία «ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ 92,6 Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία» και  διακριτικό τίτλο «ATHENS BEST RADIO Ι.Κ.Ε.», σκοπό, μεταξύ άλλων, την ίδρυση, οργάνωση και λειτουργία ραδιοφωνικού Σταθμού, αρχικό κεφάλαιο ευρώ οκτώ χιλιάδων πεντακοσίων (8.500), με συμμετοχή εκάστου εκ των δεκαεπτά (17) εταίρων στο κεφάλαιο με ποσό ευρώ πεντακοσίων και ποσοστό συμμετοχής εκάστου των εταίρων πεντακοσίων (500) μεριδίων. Η εν λόγω εταιρεία καταχωρήθηκε την 20.03.2015 στα οικεία βιβλία του Γενικού Εμπορικού Μητρώου (ΓΕΜΗ) και έλαβε αριθμό ΓΕΜΗ 133871101000 και ΑΦΜ 800646728/ Δ.Ο.Υ Κηφισιάς.
 
Β. Άπαντες οι εταίροι της εταιρείας με την επωνυμία «ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ 92,6 Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία» και  διακριτικό τίτλο «ATHENS BEST RADIO Ι.Κ.Ε.», απασχολούνταν με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας στο ραδιοφωνικό σταθμό «BEST RADIO», ο οποίος λειτουργούσε στη συχνότητα 92.6 των FM, υπό τη διαχείριση της εταιρείας «THREE DEE ΑΝΩΝΥΜΗ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 12872/Ε/24.05.2001 απόφαση του Υπουργού Τύπου και ΜΜΕ. Η εν λόγω εταιρεία, φορέας λειτουργίας του Ρ/Σ «BEST RADIO» στη συχνότητα 92.6 των FM, κηρύχθηκε σε πτώχευση δυνάμει της υπ’αριθμ. 989/2013 αποφάσεως του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, ήδη δε είχε προβεί σε παύση πληρωμών, από το μήνα Ιούλιο του έτους 2012, η δε λειτουργία της έπαυσε οριστικά στις αρχές του έτους 2013.
 
Γ. Την 15.03.2013, κατατέθηκε, ενώπιον του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης, η από 12.03.2013 αίτηση των εργαζομένων στην εταιρεία «THREE DEE ΑΝΩΝΥΜΗ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και ήδη εταίρων της «ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ 92,6 Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία», περί χορήγησης άδειας εγκατάστασης και λειτουργίας μη ενημερωτικού ραδιοφωνικού σταθμού τοπικής εμβέλειας, σύμφωνα με  το άρθρο 8 παρ. 9 στοιχείο στ’ του Ν. 3592/2007, όπως ισχύει μετά την τροποποίησή του με το άρθρο 32 του νόμου 4109/2013, αίτηση η οποία έλαβε αριθμό πρωτοκόλλου 2816/15.03.2013. Επί της ως άνω, από 15.03.2013, αιτήσεως εξεδόθη η με αριθμό 158/12.05.2014 απόφαση του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης, διά της οποίας αποφασίσθηκε και προτάθηκε στον αρμόδιο Υπουργό Τύπου και ΜΜΕ, η αντικατάσταση του φορέως λειτουργίας του Σταθμού «BEST RADIO 92,6», από το νομικό πρόσωπο, που θα συστήσουν οι εργαζόμενοι στον προηγούμενο φορέα, αφού καταβάλουν, ως ελάχιστο εταιρικό κεφάλαιο το ποσό των ευρώ πεντακοσίων (500) έκαστος. Η εν λόγω απόφαση, τόσο στο αιτιολογικό, όσο και το διατακτικό αυτής, διαπιστώνει την ύπαρξη των τυπικών προϋποθέσεων, που απαιτεί η διάταξη του άρθρου 32 Νόμου 4109/2013, όπως τροποποίησε το άρθρο 8 παράγραφος 9 του Νόμου 3592/2007, στο πρόσωπο των αιτούντων και προβαίνει στην απονομή της συχνότητας σε αυτούς. Εν συνεχεία, ως νόμος ορίζει, η αρμόδια Υπουργός Τύπου και ΜΜΕ, διά της με αριθμό 852/2014 Υπουργικής απόφασης, η οποία δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ, Τεύχος Β’, αριθμός 3547/30.12.2014, έκανε δεκτή και επικύρωσε την εισήγηση του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης και αποφάσισε όπως εγκρίνει την αντικατάσταση του φορέως λειτουργίας του Σταθμού «BEST RADIO 92,6», από το νομικό πρόσωπο, που θα συστήσουν οι εργαζόμενοι στον προηγούμενο φορέα, αφού καταβάλουν, ως ελάχιστο εταιρικό κεφάλαιο το ποσό των ευρώ πεντακοσίων (500) έκαστος.   
 
Δ. Κατόπιν της ως άνω απόφασης με αριθμό 852/2014, η εταιρεία προέβη στις δέουσες ενέργειες σύστασης του νομικού προσώπου, ως ανωτέρω, λεπτομερώς περιγράφεται, αλλά και στις συνακόλουθες γνωστοποιήσεις στους αρμοδίους φορείς (ΕΣΡ, ΕΕΤΤ) και την κτήση των απαιτουμένων αδειών εκπομπής και λειτουργίας. Η εκπομπή του Σταθμού ξεκίνησε εκ νέου την 21η Ιουνίου του έτους 2015, από 18ης Ιανουαρίου 2016 δε και μέχρι σήμερα, με πλήρες πρόγραμμα. Η εταιρεία έχει προβεί στην κατοχύρωση του εμπορικού σήματος «ATHENS BEST 92,6» με αριθμό 232808 και για τις κατηγορίες υπηρεσιών (κλάσεις) 38 και 41. Ο Σταθμός βρίσκεται σε άρτια και πλήρη λειτουργία, με πλήρες οργανόγραμμα. Επιπλέον, απασχολεί μεγάλο μέρος των μετόχων (όσων επιθυμούσαν να απσχοληθούν), στην καθημερινή του λειτουργία, αλλά και τρίτους, εκτός μετοχικής σύνθεσης, συνεργάτες, έναντι αμοιβής. 
 
Ε. Τέλος, πληροί όλες τις τυπικές και ουσιαστικές προϋποθέσεις εύρυθμης και υγιούς λειτουργίας μίας επιχείρησης, σε πλήρη συνεργασία με την αγορά, αλλά και ενσωμάτωση στο πλαίσιο λειτουργίας και δεοντολογίας, που διέπουν τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
 
ΙΙ. Επί της από 03.06.2016 Επιστολής της ΕΙΙΡΑ
 
Α. Καθεστώς αδειοδότησης
 Όπως γίνεται αντιληπτό από τα ανωτέρω διαλαμβανόμενα, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 32 του Νόμου 4109/2013, το οποίο τροποποίησε το άρθρο 8 παρ. 9 περίπτωση στ’ του Νόμου 3592/2007, η Εταιρεία μας απέκτησε το δικαίωμα λειτουργίας της συχνότητας 92,6 FM, πληρώντας το σύνολο των απαιτούμενων προϋποθέσεων που τίθενται εκ του νόμου. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με την ανωτέρω διάταξη, υπήρξε μεταβολή μόνο του ΦΟΡΕΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ της συχνότητας. Επιπλέον, οι μέτοχοι της εταιρείας ATHENS BEST RADIO Ι.Κ.Ε., υπέβαλαν στα αρμόδια όργανα (ΕΣΡ και ΕΕΤΤ) το σύνολο των απαιτουμένων εγγράφων για τη λειτουργία ραδιοφωνικού σταθμού, επιχειρησιακό πλάνο, σχέδιο βιωσιμότητας, υπεύθυνες δηλώσεις για εταιρική συμμετοχή σε άλλα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, αντίγραφα ποινικών μητρώων, δηλώσεις πόθεν έσχες, δηλώσεις τεχνικών προδιαγραφών και σημείων εκπομπής. 
 
Επομένως, ακολουθήθηκε ακριβώς η ίδια διαδικασία που ακολουθείται και για τον οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο για τη λειτουργία ραδιοφωνικού σταθμού, ήτοι η σύσταση κεφαλαιουχικής εταιρείας, η υποβολή δικαιολογητικών και δηλώσεων στους αρμόδιους φορείς, η υποβολή επιχειρηματικών σχεδίων κλπ, η έγκριση αυτών και η απόδοση της άδειας λειτουργίας. Συνεπώς, τα επιχειρήματα περί «ανατροπής» του καθεστώτος αδειοδότησης, αλλά και τα συνακόλουθα του ότι «δεν προβλέπονται διαφανή κριτήρια αξιολόγησης των αιτημάτων για αδειοδότηση» και «χωρίς εφαρμογή των ειδικών και αυστηρών προϋποθέσεων ελέγχου και διοίκησης των φυσικών προσώπων που δραστηριοποιούνται στο χώρο», στερούνται πραγματικού και νομικού ερείσματος, καθώς, στην περίπτωση της Εταιρείας μας, ακολουθήθηκε κατά γράμμα η διαδικασία που προβλέπεται για όλους τους ραδιοφωνικούς σταθμούς, από την οικεία νομοθεσία.  
 
Β. Επί του κινδύνου για τον ελεύθερο ανταγωνισμό
Σε πολλά σημεία της από 03.06.2016 επιστολής της ΕΙΙΡΑ, γίνεται αναφορά περί προσβολής των κανόνων του υγιούς ή ελεύθερου ανταγωνισμού. Συγκεκριμένα, καταγράφεται ότι η ρύθμιση του άρθρου 32 του Νόμου 4109/2013, επιτρέπει «πρακτικές στρέβλωσης», «εισάγει κατ’ εξαίρεση καθεστώς αδειοδότησης υπέρ συγκεκριμένης κατηγορίας δραστηριοποιούμενων στην αγορά». Είναι προφανές ότι τα ανωτέρω επιχειρήματα μόνο ως ατελέσφορα και αλυσιτελή μπορούν να αντιμετωπιστούν, ανατρέχοντας, τόσο στο Δίκαιο του Ελεύθερου Ανταγωνισμού, αλλά και στο ίδιο το Σύνταγμα.
 
Συγκεκριμένα, στη διάταξη του άρθρου 15 παρ. 2 του Συντάγματος, στο οικείο κεφάλαιο περί ατομικών δικαιωμάτων, ορίζεται σαφώς ότι «Η Ραδιοφωνία και η τηλεόραση υπάγονται στον άμεσο Έλεγχο του Κράτους. Ο έλεγχος …. υπάγονται στην αποκλειστική αρμοδιότητα του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης, που είναι ανεξάρτητη αρχή, ως νόμος ορίζει. Ο άμεσος έλεγχος του Κράτους, που λαμβάνει και τη μορφή του καθεστώτος της προηγούμενης άδειας, έχει ως σκοπό την αντικειμενική και με ίσους όρους μετάδοση … προϊόντων λόγου και τέχνης… ». Συνεπώς, όπως και γίνεται παγίως δεκτό, η ραδιοφωνική συχνότητα είναι δημόσιο αγαθό και τελεί υπό τον έλεγχο του Κράτους, το οποίο, διά της Ανεξάρτητης Αρχής (ΕΣΡ), την παραχωρεί σε συγκεκριμένο φορέα, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις και για συγκεκριμένο χρόνο. Έχει, άλλωστε, η Πολιτεία το δικαίωμα και να αφαιρεί το εν λόγω αγαθό, όταν δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις που τίθενται. Εν προκειμένω, λοιπόν, ουδείς κανόνας του Ανταγωνισμού επλήγη, καθώς η Ανεξάρτητη Αρχή, ως όφειλε, αφαίρεσε την άδεια λειτουργίας της συχνότητας από τον προηγούμενο φορέα που εξέπεσε του δικαιώματός του, λόγω, κυρίως παύσης λειτουργίας του Σταθμού και την απέδωσε σε ένα νέο νομικό πρόσωπο, το οποίο πληρούσε τις αυστηρές προϋποθέσεις που τίθενται με ειδική νομική διάταξη. Υπενθυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι, ο προηγούμενος φορέας της συχνότητας, ήτοι η εταιρεία «THREE DEE ΑΝΩΝΥΜΗ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 12872/Ε/24.05.2001 απόφαση του Υπουργού Τύπου και ΜΜΕ), κηρύχθηκε σε πτώχευση δυνάμει της υπ’αριθμ. 989/2013 αποφάσεως του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, ήδη είχε προβεί σε παύση πληρωμών, από το μήνα Ιούλιο του έτους 2012, η δε λειτουργία της έπαυσε στις αρχές του έτους 2013, επομένως το ΕΣΡ όφειλε να αφαιρέσει την άδεια λειτουργίας, καθώς, σε αντίθετη περίπτωση, τότε θα επρόκειτο περί παράβασης του νόμου 3592/2007, των διατάξεων των άρθρων 81 και 82 της Συνθήκης Ευρωπαϊκής Ένωσης περί προστασίας του Ελεύθερου Ανταγωνισμού, αλλά και του ίδιου του Συντάγματος.
 
Επιπλέον, σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ. 1 του Συντάγματος περί προστασίας της οικονομικής ελευθερίας «Καθένας έχει δικαίωμα να … συμμετέχει ελεύθερα στην οικονομική ζωή της χώρας, εφόσον δεν προσβάλλει τα δικαιώματα των άλλων και δεν παραβιάζει το Σύνταγμα και τα χρηστά ήθη». Συνεπώς, θεωρείται αδιαμφισβήτητο το δικαίωμα συμμετοχής οιουδήποτε στην επιχειρηματική δραστηριότητα οποιασδήποτε μορφής, εφόσον πληροί τις εκάστοτε τιθέμενες προϋποθέσεις, άρα και αναφαίρετο δικαίωμα της Εταιρείας μας να συμμετάσχει επιχειρηματικά στο χώρο του Ραδιοφώνου, εφόσον, ως ανωτέρω αναλύθηκε, λειτουργεί καθόλα νόμιμα, αλλά και συμπλέει με το νομικό πλαίσιο. Οδηγεί, λοιπόν, σε επικίνδυνο μονοπάτι το επιχείρημα ή έστω η επιφύλαξη υπέρ του αποκλεισμού της δυνατότητας λειτουργίας ραδιοφωνικού σταθμού από νομικό πρόσωπο που απαρτίζεται από εργαζόμενους – «μη επιχειρηματίες», καθώς καταστρατηγείται η Συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή της Οικονομικής Ελευθερίας.
 
Τέλος, και αντιστρέφοντας το επιχείρημα περί «νόθευσης» του Ανταγωνισμού, τότε και μόνο θα υπήρχε ουσιαστικό νομικό και πραγματικό ζήτημα νόθευσης, αν απαγορευόταν η πρόσβαση οιουδήποτε σε συγκεκριμένο επιχειρηματικό πεδίο, εν προκειμένω στην αγορά των ραδιοφωνικών σταθμών, όπως εμμέσως προτείνεται στην από 03.06.2016 επιστολή της ΕΙΙΡΑ.
 
Γ. Επί των επιχειρημάτων κατά της διαδικασίας
Στο πλαίσιο της πολεμικής, κατά της διάταξης του άρθρο 32 του Νόμου 4109/2013, επιχειρείται από τους συντάκτες της επιστολής να αναδειχθούν και τα εμπόδια που βάζει η εν λόγω ρύθμιση σε παράλληλες διαδικασίες, όπως εκείνη της πτώχευσης, με αποτέλεσμα -κατά τους συντάκτες- τη ματαίωση της ικανοποίησης του Δημοσίου, των δανειστών του φορέα που χάνει τη συχνότητα, αλλά και των ίδιων των εργαζόμενων. 
 
Αρχικά, όπως και ανωτέρω αναλύθηκε επαρκώς, δυνάμει του άρθρου 15 Συντάγματος, προκύπτει σαφώς ότι η συχνότητα «ανήκει», όχι στο φορέα λειτουργίας της, αλλά στο Κράτος, το οποίο την απονέμει κατά το δοκούν. Συνεπώς, στο πλαίσιο, είτε της πτωχευτικής διαδικασίας, είτε οιασδήποτε άλλης, το δικαίωμα χρήσης της συχνότητας δεν «εκποιείται». Άλλωστε, και ο διάδοχος, ειδικός ή καθολικός, θα πρέπει να πληροί συγκεκριμένες προϋποθέσεις και να περάσει υπό το καθεστώς έγκρισης από την αρμόδια Αρχή. Επιπλέον, εν τοις πράγμασι, φτάνοντας στο χρονικό στάδιο της πτώχευσης, κατά κανόνα, δε λειτουργεί ο Σταθμός, δεν απασχολεί προσωπικό, δεν εκπέμπει καν, ως οφείλει, ώστε να πραγματώνεται και ο υπέρτατος σκοπός λειτουργίας της συχνότητας, εκείνος της ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του κοινού. Συνεπώς, εκ του νόμου οφείλει να έχει παρέμβει η Αρχή, ώστε να αφαιρέσει την άδεια λειτουργίας και, αν κρίνει σκόπιμο, να την αποδώσει σε άλλο φορέα. Επομένως, το επιχείρημα περί διατήρησης της άδειας λειτουργίας της συχνότητας από φορέα υπό πτώχευση, σε κάθε περίπτωση πάντως μη λειτουργώντα, πέραν από αλυσιτελές, είναι και εκτός νομικού πλαισίου.  
 
Περαιτέρω, στο ελληνικό δικονομικό σύστημα, όπως λειτουργεί, ακόμα και αν ήθελε γίνει δεκτό ότι η άδεια λειτουργίας ραδιοφωνικού σταθμού αποτελεί «περιουσιακό στοιχείο» φορέα της, η ικανοποίηση, διά της «εκποίησής» του, των πιστωτών του φορέα στην πράξη ματαιώνεται, καθώς η όλη διαδικασία διαρκεί για τεράστιο χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα να δημιουργεί τρόπον τινά «λιμνάζουσες» συχνότητες, οι οποίες παραμένουν ανεκμετάλλευτες, απεμπολούν την όποια εμπορική τους αξία, με συνέπεια, αφενός να ματαιώνεται ουσιαστικά η ικανοποίηση των πιστωτών, αφετέρου να καταντά κενός τύπος η ανωτέρω αναφερόμενη συνταγματική επιταγή. Επιπλέον, η εν λόγω κατάσταση αλλοιώνει και τις συνθήκες ανταγωνισμού στην αγορά.  
 
Θα πρέπει, λοιπόν, να γίνει αντιληπτό ότι, σε κανένα σημείο, τόσο του πτωχευτικού δικαίου, όσο και του δικαίου των ΜΜΕ και των νομοθετικών διατάξεων που τα ρυθμίζουν, δε γίνεται ταύτιση της πτωχευτικής περιουσίας με την άδεια λειτουργίας ραδιοφωνικού σταθμού, υπό την έννοια της απαγόρευσης «αποψίλωσης» της περιουσίας από την άδεια λειτουργίας, καθώς πρόκειται για δύο τελείως διαφορετικές και «παράλληλες» διαδικασίες, τις οποίες, αν ο νομοθέτης ήθελε να συνδέσει, θα το είχε πράξει. Το επιχείρημα, λοιπόν, περί δήθεν ματαίωσης του σκοπού της πτώχευσης, της ικανοποίησης του Δημοσίου και των εργαζομένων είναι ατελέσφορο και αυτοφυές. Ενδεικτικό είναι, άλλωστε, ότι, στην περίπτωση των μετόχων της Εταιρείας μας, υπό την ιδιότητά τους ως πρώην εργαζόμενοι στην εταιρεία THREE DEE ΑΝΩΝΥΜΗ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», παρότι κηρύχθηκε σε πτώχευση δυνάμει της υπ’αριθμ. 989/2013 αποφάσεως του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, ουδεμία εξέλιξη υπάρχει ως προς την ικανοποίησή τους, επιπλέον δε η πτώχευση άλλων ραδιοφωνικών σταθμών, που διατηρούν ακόμα την άδεια λειτουργίας τους, βρίσκεται στο ίδιο ακριβώς στάδιο.
 
ΙΙΙ. Συμπέρασμα
 
Κατόπιν των ανωτέρω, προκύπτει πρόδηλα ότι η από 03.06.2016 επιστολή Σας, στο τμήμα αυτής που βάλλει κατά των Μελών της, όπως η Εταιρεία μας, υπό τον τίτλο «Αυτοδιαχειριζόμενα Ραδιόφωνα», στερείται ουσιαστικών επιχειρημάτων, πραγματικών και νομικών, προκαλεί δε έκπληξη και ερωτηματικά, τόσο ο χρόνος, όσο και η ακολουθούμενη μέθοδος για την υιοθέτησή της από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΙΙΡΑ. Είμαστε ενεργά μέλη της Ενώσεως, με τις οικονομικές μας υποχρεώσεις τακτοποιημένες και όφειλε το Διοικητικό Συμβούλιο, προτού προβεί στην οιαδήποτε τέτοια ενέργεια να μας ζητήσει εκ των προτέρων να τοποθετηθούμε σχετικά. Αντί αυτού, ουδέποτε λάβαμε γνώση του περιεχομένου, σχετική ενημέρωση ή κλήση για παροχή διευκρινήσεων, αλλά και παρά τις επίμονες οχλήσεις της αρμοδίας εκπροσώπου μας στην Ένωση, ώστε να παραστεί στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου, προκειμένου να εκθέσει τα επιχειρήματά μας, ουδέποτε κληθήκαμε.  
 
Ο Σταθμός ATHENS BEST 92,6, λειτουργεί υπό καθεστώς πλήρους νομιμότητας, τηρεί το επιχειρηματικό του πλάνο με συνέπεια, προσφέρει εργασία έναντι αμοιβής σε μεγάλο αριθμό ατόμων, παρά τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες της αγοράς, εκπέμπει με δικό του εξοπλισμό, από νόμιμο και προσηκόντως δηλωθέν σημείο εκπομπής και είναι σε πλήρη τάξη, από πλευράς ραδιοτηλεοπτικής νομοθεσίας.
 
Λειτουργεί υπό καθεστώς πλήρους οικονομικής διαφάνειας, με συγκεκριμένη επιχειρησιακή δομή, στα πρότυπα πολλών επιχειρήσεων του κλάδου, ανταποκρίνεται πλήρως στις οικονομικές υποχρεώσεις του έναντι τρίτων, ιδιωτών και του Κράτους, σε αντίθεση με το πνεύμα των καιρών και υπόκειται στους σχετικούς ελέγχους, σεβόμενος, ταυτόχρονα, τους κανόνες του καλώς εννοούμενου ανταγωνισμού, αλλά και τους ίδιους τους ανταγωνιστές του. 
 
Συνεπώς, διαμαρτυρόμεθα εντόνως και αποκρούουμε τα επιχειρήματα περί αδιαφανών διαδικασιών κτήσεως της συχνότητας, αδιαφανών πόρων λειτουργίας και, κυρίως, ότι αποτελούμε απειλή για τον ελεύθερο ανταγωνισμό, όπως και ανωτέρω αναλύθηκε και σας καλούμε να πράξετε αναλόγως, είμαστε δε στη διάθεσή Σας για την παροχή οιασδήποτε διευκρίνησης.
 
Σας καλούμε, επιπλέον, όπως θέσετε υπόψη της επικείμενης Γενικής Συνέλευσης της Ενώσεως, τόσο την από 03.06.2016 επιστολή, όσο και την παρούσα.
 
Σας γνωρίζουμε, τέλος, ότι θα εξακολουθούμε να εργαζόμαστε με τις ίδιες αρχές, σεβόμενοι απόλυτα το νομικό πλαίσιο, τους ανταγωνιστές μας και την Ένωση Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Ραδιοφωνικών Σταθμών Αθηνών, της οποίας είμαστε ενεργά μέλη και επιθυμούμε να συμβάλλουμε πρώτοι στη βελτιστοποίηση του πλαισίου της κοινής επιχειρηματικής μας δράσης.
 
Μετά τιμής,
Για την Εταιρεία
 
Ο Διαχειριστής 
Αλέξανδρος Χριστόπουλος
 
Η Εκπρόσωπος στην ΕΙΙΡΑ
Αγγελική Βασιλοπούλου