Το success story του Μελωδία 99.2 σε 10 σημεία

Το success story του Μελωδία 99.2 σε 10 σημεία
Ακολουθήστε μας στο Google news

Το μουσικό ραδιόφωνο του Γιάννη Αλαφούζου είναι πολύ κοντά στο να κατακτήσει την πρώτη θέση στις ακροαματικότητες. Αν τα καταφέρει, θα μπει στο πολύ κλειστό club των μουσικών ραδιοφώνων που κατάφεραν να γίνουν Νο 1 στις μετρήσεις. 

03 Απριλίου 2017
1) Εξέπεμψε για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του 1991. Πρόκειται για το πιο ιστορικό εν λειτουργία μουσικό ραδιόφωνο της πόλης, με ελληνικό ρεπερτόριο. Το πρόγραμμά του απαρτιζόταν από 90% έντεχνα ελληνικά και 10% ξένα τραγούδια, αναλόγου ύφους.
 
2) Ιδρύθηκε λίγα χρόνια μετά τον τότε Sky 100.4. Σκοπός του ήταν να αποτελέσει τη «μουσική έκφραση» του ειδησεογραφικού ραδιοσταθμού, εκπέμποντας ακριβώς δίπλα του στους 100 FM και τους 103.3. Μέχρι την αναδιανομή των συχνοτήτων το 2001, οπότε και μετακόμισε στους 99.2.
 
3) Πρώτος διευθυντής του ο Γιώργος Θαλασσινός, ο οποίος μετά την αποχώρησή του από τον 902 Αριστερά στα FM -διηύθυνε το ελληνικό ρεπερτόριο- έστησε τον Μελωδία από την αρχή. Πολλοί από τους παραγωγούς του σταθμού, προέρχονταν (και αυτοί) από το ραδιόφωνο του ΚΚΕ. 
 
4) Διαθέτει ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα ραδιοφωνικά σήματα στο ελληνικό ραδιόφωνο. Είναι μοτίβο από το τραγούδι «Επέστρεφε» του Θάνου Μικρούτσικου, διασκευασμένο από τον Θύμιο Παπαδόπουλο. Ακούγεται μέχρι και σήμερα στον αέρα του, είτε αυτούσιο είτε με σύγχρονες παραλλαγές.
 
 
5) Έχει, επίσης, ένα από τα πιο «πιασάρικα» σλόγκαν στην ραδιοφωνική μπάντα. Το «πιάσε Μελωδία» έγινε βασικό του σύνθημα σε όλες τις διαφημιστικές του καμπάνιες, από τα 90's μέχρι σήμερα.
 
 
 
 
6) Προς τα τέλη της δεκαετίας του '90, λόγω των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετώπιζε ο όμιλος ΣΚΑΪ, ο Μελωδία φεύγει από τα «χέρια» του Γιάννη Αλαφούζου και καταλήγει στην εταιρεία της Καθημερινής, του (πατέρα) Αριστείδη και του (αδερφού) Θέμη Αλαφούζου
 
7) Στην αυγή της νέας χιλιετίας, τα ηνία του Μελωδία ανέλαβε ο Οδυσσέας Ιωάννου. Εκ των βασικών στελεχών του ραδιοσταθμού από το ξεκίνημά του, διατήρησε και συνέχισε σε μεγάλο βαθμό το ύφος που είχε υιοθετηθεί. Για ένα μικρό χρονικό διάστημα έγινε και διευθυντής του βραχύβιου περιοδικού «Μελωδία», ενώ παράλληλα αναπτύχθηκε και δίκτυο συνεργαζόμενων σταθμών στην περιφέρεια, το μεγαλύτερο για ραδιοσταθμό του είδους του.

 
8) Διέθετε εκπομπές σχεδόν όλο το 24ωρο. Όπως φαίνεται στο πρόγραμμά του το 2001, απαρτιζόταν από 23 παραγωγούς:
 
ΔΕΥΤΕΡΑ-ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
06.00 - 08.00 Δ. ΜΠΑΚΑ
08.00 - 10.00 Δ. ΜΑΥΡΟΓΕΝΗ
10.00 - 11.00 Ν. ΜΩΡΑΪΤΗΣ
11.00 - 13.00 Β. ΠΕΡΑΚΗΣ
13.00 - 14.00 Σ. ΚΑΠΛΑΝΗ
14.00 - 16.00 Δ. ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ
16.00 - 18.00 Γ. ΤΣΟΥΚΑΛΑ
18.00 - 20.00 Ο. ΙΩΑΝΝΟΥ
20.00 - 22.00 Κ. ΘΩΜΑΪΔΗΣ
22.00 - 24.00 Ξ. ΡΑΡΑΚΟΣ
24.00 - 02.00 Χ. ΠΑΠΑΜΙΧΑΛΗΣ
02.00 - 04.00 Β. ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ
04.00 - 06.00 Ε. ΣΟΥΤΛΟΓΛΟΥ
 
ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ
08.00 - 10.00 Λ. ΛΙΑΒΑΣ
ΣΑΒΒΑΤΟ: 09.00 - 10.00 Σ. ΚΑΠΛΑΝΗ
10.00 - 12.00 Δ. ΤΕΡΑΝΟΒΑ
12.00 - 14.00 Τ. ΕΠΤΑΚΟΙΛΗ
14.00 - 16.00 Γ. ΑΛΛΑΜΑΝΗΣ
16.00 - 17.00 Ρ. ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑ
17.00 - 18.00 Β. ΑΓΓΕΛΙΚΟΠΟΥΛΟΣ
18.00 - 20.00 Χ. ΚΑΡΥΩΤΗΣ
20.00 - 22.00 Γ. ΛΑΛΑΟΥΝΗΣ
22.00 - 24.00 ΣΑΒΒΑΤΟ: Σ. ΚΑΠΛΑΝΗ
ΚΥΡΙΑΚΗ: Ν. ΜΩΡΑΪΤΗΣ
24.00 - 02.00 Κ. ΒΑΡΣΑΜΗ
02.00 - 06.00 H. ΠΑΝΑΝΙΔΟΥ
 
9) Το 2010 ήταν μια χρονιά-ορόσημο για τον Μελωδία. Ο Γιάννης Αλαφούζος τον κάνει πάλι δικό του, εξαγοράζοντάς τον από την Καθημερινή για 5.300.000 ευρώ και προωθεί εκτεταμένες αλλαγές. Ο Οδυσσέας Ιωάννου απομακρύνεται από τη διεύθυνση και το πρόγραμμα, ενώ σταδιακά απολύονται όλοι σχεδόν οι παραγωγοί του -κάποιοι εξ αυτών, μαζί με τον Ιωάννου, δημιουργούν το ιντερνετικό toradiofono.gr και συνεχίζουν εκεί τις εκπομπές τους. Τη διεύθυνσή του αναλαμβάνει ο Νίκος Νικολακόπουλος, εν μέσω έντονων διαμαρτυριών από τους ακροατές του Μελωδία, ο οποίος μαζί με τον Δημήτρη Βραχνό αλλάζει το ρεπερτόριό του και τον κάνει αμιγώς ελληνικό. Το ντουέτο εκτόξευσε τις ακροαματικότητες του σταθμού σε μεγάλα ύψη. 
 
10) Σήμερα, ο Μελωδία δεν έχει σχεδόν καμία σχέση με το παρελθόν του. Με νέο λογότυπο και νέα μουσική πρόταση, διπλασιάζει τις ακροαματικότητές του και ξεπερνάει το 10%, όντας ήδη το Νο 1 μουσικό ραδιόφωνο της πόλης. Το πρόγραμμά του απαρτίζεται ως επί το πλείστον από ανθρώπους του ομίλου (Χριστίνα Βίδου, Κωνσταντίνα Βαρσάμη, Νάσος Κοντοπάνος, Ελένη Γεωργοπούλου), με τον Δημήτρη Βραχνό στην θέση του διευθυντή από το 2015. Έφτασε να είναι και το μοναδικό κερδοφόρο μέσο του Σκάι, κατά δήλωση του ίδιου του Γιάννη Αλαφούζου. Και όλα αυτά  όπως είπαμε τη στιγμή που, βάσει των τελευταίων μετρήσεων, οδεύει ολοταχώς για την πρωτιά...