Τι δουλειά έχει το Ιδρυμα Νιάρχος να κάνει τζάμπα συναυλίες με Λεωνίδα Καβάκο, Yo La Tengo και άλλους;

Τι δουλειά έχει το Ιδρυμα Νιάρχος να κάνει τζάμπα συναυλίες με Λεωνίδα Καβάκο, Yo La Tengo και άλλους;
Ακολουθήστε μας στο Google news

Σε παγίδα μας ρίχνουν οι δωρεάν συναυλίες, μία παγίδα στην οποία αν πέσουμε (ο κόσμος της μουσικής) τα αποτελέσματα θα είναι τραγικά.

14 Μαΐου 2017
Ειλικρινά δεν μπορώ να κατανοήσω και να δικαιολογήσω τις δωρεάν συναυλίες που γίνονται στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ). Για ποιο λόγο ένα ίδρυμα, όπως αυτό, διοργανώνει τζάμπα live; Από τη Μαριέττα Φαφούτη έως τους Bokomolech και από τους Xaxakes έως τον Παύλο Παυλίδη; Κι εννοώ πολλές (συναυλίες) και σε σταθερή βάση, όχι μία-δύο σποραδικές και με κάποια αφορμή (πράγμα το οποίο θα ήταν λογικό και αναμενόμενο).
 
Τώρα θα έχουμε και ολόκληρο φεστιβάλ, το οκταήμερο (!) Summer Nostos Festival (SNFestival), από τις 18 έως τις 25 Ιουνίου, μέσα στην καρδιά του συναυλιακού καλοκαιριού ώστε να ξεχαρμανιάσει το κοινό και να μη νιώθει πια την ανάγκη για άλλες συναυλίες και για τις οποίες ήταν στο «μπορεί και να πάω μπορεί και όχι, αναλόγως και τα χρήματα»... 
 
«Διοργανώνεται και χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ/SNF) και βρίσκει ιδανικό χώρο φιλοξενίας στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ), επιστρέφοντας έτσι, μια φορά τον χρόνο, στο σπίτι που δημιούργησε το ΙΣΝ για όλον τον κόσμο» γράφουν για το Nostos και θα παρουσιάσουν περισσότερους από 160 Έλληνες και 130 ξένους καλλιτέχνες, ενώ «η είσοδος στις εκδηλώσεις είναι ελεύθερη για όλους».
 
Πορτοκάλογλου, Λένα Πλάτωνος, ΜΕΛISSES, Monika κ.ά. από τα ελληνικά ποπ και ροκ. The Cinematic Orchestra, Yo La Tengo, Alex Cruz και άλλα πολλά από τα ξένα. Επίσης Γιώργος Κουμεντάκης αλλά και Λεωνίδας Καβάκος που θεωρείται και είναι περιζήτητος. Και όλα αυτά τζάμπα, εντελώς δωρεάν. Φυσικά είναι ή μοιάζει καλό για τον κόσμο να μην πληρώνει εισιτήριο, αλλά το... καλό αυτό είναι... οφθαλμαπάτη. Τα αρνητικά (θα) είναι πολύ περισσότερα για όλους μας. Ιδού:
 
1) Τραυματίζεται ανεπανόρθωτα η αγορά των συναυλιών στην Ελλάδα. Μαγαζιά, συναυλιακοί χώροι, promoters κτλ έχουν ξαφνικά έναν ανταγωνιστή που δεν αντιμετωπίζεται και παίζει, επιπλέον, με αθέμιτους όρους. Αυτό θα οδηγήσει σε συρρίκνωση της συναυλιακής μας «βιομηχανίας». Πόσοι θα αντέξουν στο τέλος; Και πόσες συναυλίες θα (μπορούμε να) έχουμε (πια) του χρόνου;
2) Όταν προσφέρεις αφειδώς δωρεάν μουσική στον κόσμο και τον μαθαίνεις στο τζάμπα γιατί (του ζητάς μετά) να πληρώσει σε άλλες περιπτώσεις;  Και βρισκόμαστε σε φάση μάχης με την ΑΕΠΙ, έτσι;
3) Οταν έχεις The Cinematic Orchestra και Yo La Tengo τζάμπα γιατί κάποιος να πληρώσει να δει Killers ή Jamiroquai που επίσης παίζουν εκείνες τις μέρες; Οταν βλέπει δωρεάν τον μεγάλο Λεωνίδα Καβάκο γιατί να πληρώσει εισιτήριο μετά να πάει στη Λυρική και, μάλιστα, για ένα μικρότερο όνομα;
 
Σε τελική ανάλυση αν το (κάθε) Ιδρυμα θα ήθελε να κάνει τέτοιου είδους συναυλίες θα μπορούσε να έβαζε ένα εισιτήριο, μικρό έστω, προσφέροντας τα έσοδα σε κοινωφελείς σκοπούς. Ή θα μπορούσε που και που να καλεί ένα όνομα που κάτω από κανονικές συνθήκες δεν θα βλέπαμε ποτέ στην Ελλάδα γιατί είναι ακριβό και απευθύνεται σε περιορισμένο κοινό π.χ. Kamasi Washington στην Τεχνόπολη από τη Στέγη. Αυτός μάλιστα είναι σωστός ρόλος για ένα ίδρυμα. 
 
Πάντως σε κάθε Δελτίο Τύπου που λαμβάνουμε, μας τονίζουν στο τέλος πως η εκδήλωση στην οποία αναφέρονται, «χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος» (από ένα ανάλογο και η φωτό). Κάποιοι δημοσιογράφοι μάλιστα αυτό το θεωρούν το πιο σημαντικό στοιχείο για το... ρεπορτάζ τους.