Απαγορεύονται οι χορηγίες στις ενημερωτικές ραδιοφωνικές εκπομπές;

Απαγορεύονται οι χορηγίες στις ενημερωτικές ραδιοφωνικές εκπομπές;
Ακολουθήστε μας στο Google news

Μα όλες οι ενημερωτικές εκπομπές έχουν χορηγούς. Και σε όλα τα ραδιόφωνα. Χώρια που έτσι όπως διαμορφώνεται η κατάσταση πλέον στα media, πολλοί παραγωγοί και δημοσιογράφοι πληρώνονται το μισθό τους από αυτές ακριβώς τις χορηγίες....

06 Δεκεμβρίου 2013
Τον ρώτησα επανειλημμένως τον πρόεδρο του ΕΣΡ κ.Λασκαρίδη μόλις μας το είπε. Και δεν είναι πως μας το μετέφερε λάθος, επιμείναμε όλοι οι δημοσιογράφοι που ήμασταν στα γραφεία του ΕΣΡ σήμερα το μεσημέρι ώστε να βεβαιωθούμε. «Είναι δυνατόν να καταλογίζετε πρόστιμο σε ραδιοσταθμούς επειδή βάζουν χορηγίες σε ενημερωτικές εκπομπές;» τον ρώτησα και δύο και τρεις φορές. «Είναι ο νόμος που το λέει» μου απάντησε. «Μα όλες οι ενημερωτικές εκπομπές έχουν χορηγούς. Και σε όλα τα ραδιόφωνα. Χώρια που έτσι όπως διαμορφώνεται η κατάσταση πλέον στα media, πολλοί παραγωγοί και δημοσιογράφοι πληρώνονται το μισθό τους από αυτές ακριβώς τις χορηγίες» του αντέτεινα. «Μόνο στις ψυχαγωγικές εκπομπές επιτρέπεται η χορηγία» επέμεινε. Ποιες είναι οι ραδιοφωνικές ψυχαγωγικές εκπομπές; «Εκείνες που απλώς παίζουν τραγουδάκια» διευκρίνησε ο πρόεδρος του ΕΣΡ.
 
Με άλλα λόγια, όλες οι πρωινές (και όχι μόνο) εκπομπές στα ειδησεογραφικά ραδιόφωνα (και τα αθλητικά) που μεταδίδονται με χορηγούς παρανομούν; «Σωστά» απάντησε ο πρόεδρος του ΕΣΡ και μας ενημέρωσε πως ήδη φτιάχνονται φάκελοι για πολλά ραδιόφωνα. Και μας γνωστοποίησε (πως η αρχή έγινε με) ένα πρόστιμο 10 χιλιάδων ευρώ στον «Real 97.8» για δύο εκπομπές του Νίκου Χατζηνικολάου στις 29 και στις 30 Μαϊου.
 
Άρθρο 6, παράγραφος 1, στοιχείο β, εδάφιο α, του Π.Δ. 100/2000: "Τα
ραδιοτηλεοπτικά προγράμματα που αποτελούν αντικείμενο χορηγίας πρέπει
να μπορούν να αναγνωρίζονται με σαφήνεια ως τέτοια από το όνομα ή το
λογότυπο του χορηγού που εμφανίζεται στη αρχή ή και στο τέλος των
προγραμμάτων"
Άρθρο 6, παράγραφος 1, στοιχείο β, εδάφιο γ, του Π.Δ. 100/2000: "Οι
παρουσιαστές των τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών εκπομπών δεν πρέπει να
παρακινούν στην αγορά ή μίσθωση των προϊόντων ή υπηρεσιών του χορηγού
ή τρίτων, ιδίως με συγκεκριμένες αναφορές σε αυτά τα προϊόντα ή σε
αυτές τις υπηρεσίες."
Άρθρο 2, εδάφιο δ + Άρθρο 5, παράγραφος 1, εδάφιο δ, του Π.Δ. 100/2000: "Απαγορεύεται η συγκεκαλυμμένη ραδιοτηλεοπτική διαφήμιση.
Θεωρείται δε συγκεκαλυμμένη διαφήμιση η προφορική ή οπτική παρουσίαση
σε πρόγραμμα
α) εμπορευμάτων
β) υπηρεσιών
γ) της επωνυμίας, του σήματος ή των δραστηριοτήτων ενός παραγωγού,
εμπορευμάτων ή ενός προσώπου που παρέχει υπηρεσίες, όταν η παρουσίαση
αυτή γίνεται σκοπίμως από τον ραδιοτηλεοπτικό φορέα με διαφημιστικό
σκοπό και ενδέχεται να παραπλανήσει το κοινό, όσον αφορά το χαρακτήρα
αυτής της παρουσίασης."