Γιατί το Antenna Group «κλείδωσε» το Μουντιάλ, έχοντας στην κατοχή του δύο ελεύθερα κανάλια;

Γιατί το Antenna Group «κλείδωσε» το Μουντιάλ, έχοντας στην κατοχή του δύο ελεύθερα κανάλια;
Ακολουθήστε μας στο Google news

Μια στρατηγική του ομίλου που φαίνεται πως αποτυγχάνει.

22 Νοεμβρίου 2022

 

Του Γιώργου Ζέρβα.

Χθες οι έλληνες ποδοσφαιρόφιλοι βρέθηκαν μπροστά σε ένα μεγάλο φιάσκο. Εκείνο του ΑΝΤ1+, το οποίο στο πρώτο κιόλας παιχνίδι του Μουντιάλ που μετέδωσε σε αποκλειστικότητα, τέθηκε εκτός λειτουργίας. Οι υπεύθυνοι του ομίλου Antenna προσπάθησαν να τα «μαζέψουν», αρχικά «ξεκλειδώνοντας» το Αγγλία-Ιράν που μεταδόθηκε μέσω του antenna.gr, και στη συνέχεια δίνοντας το Σενεγάλη-Ολλανδία στον ελεύθερο ΑΝΤ1. Παρόλα αυτά όμως, οι αντιδράσεις συνεχίστηκαν τόσο από τους απλούς τηλεθεατές, όσο και από δημοσιογράφους.

Γιατί, λοιπόν, ο όμιλος αποφάσισε να δώσει τους (μισούς) αγώνες του Μουντιάλ στην συνδρομητική του πλατφόρμα, τη στιγμή που έχει στην κατοχή του δύο ελεύθερα κανάλια εθνικής εμβέλειας; Ο ΑΝΤ1 κέρδισε πολλά σε επίπεδο τηλεθέασης με την πρεμιέρα του Παγκοσμίου Κυπέλλου, η οποία σημείωσε μέσους όρους άνω του 20% και στο σύνολο και στο 18-54. Νούμερα που είναι ίδια ή και μεγαλύτερα από εκείνα που φέρνουν τα κανονικά προγράμματα του καναλιού, που παίζουν στις ώρες όπου διεξάγονται οι αναμετρήσεις του Μουντιάλ.

Έστω, όμως, ότι ο ΑΝΤ1 δεν θέλει να κάνει περαιτέρω αλλαγές στο πρόγραμμά του, προκειμένου να ικανοποιήσει και τους διαφημιστές. Γιατί, τότε, τα μεσημεριανά και απογευματινά ματς δεν μεταδίδονται από το «αδερφό» Μακεδονία TV; Πρόκειται για ένα απαξιωμένο κανάλι το οποίο έχει (προσωρινή) άδεια για να εκπέμπει πανελλαδικά, και σχεδόν το μόνο που παίζει είναι προγράμματα από το αρχείο του ΑΝΤ1, με τον εβδομαδιαίο του μέσο όρο τηλεθέασης να κινείται σταθερά γύρω από το 2%. Επομένως, το Μακεδονία TV δεν έχει να χάσει κάτι αν μετατραπεί για έναν μήνα σε αθλητικό κανάλι. Το αντίθετο, μάλιστα.

Η απάντηση είναι απλή. Ο ΑΝΤ1 επέλεξε να δώσει τα μισά παιχνίδια του Μουντιάλ στο ΑΝΤ1+ τόσο για εμπορικούς λόγους, εν προκειμένω να προωθήσει ένα νέο προϊόν του στο τηλεοπτικό κοινό, αλλά και για να αυξήσει τα έσοδά του με τις συνδρομές. Μια στρατηγική η οποία, όμως, φαίνεται πως δεν «βγαίνει» με τον τρόπο που θα ήθελαν οι ιθύνοντές του. Από τη μία η επιβολή συνδρομής για τους αγώνες εξόργισε το φίλαθλο κοινό, που είδε για πρώτη φορά αγώνες του Παγκοσμίου Κυπέλλου να «κλειδώνονται». Και μάλιστα με «αλμυρό» αντίτιμο, καθώς η τιμή των 3,33 ευρώ που διαφήμιζε ευρέως η πλατφόρμα, ισχύει μόνο για όσους έχουν ήδη πληρώσει εξάμηνη συνδρομή των 20 ευρώ. Και από την άλλη τα τεχνικά προβλήματα που ανέκυψαν χθες, με αποτέλεσμα ο ΑΝΤ1 και το ΑΝΤ1+ να γίνουν στόχοι οξείας κριτικής στα social media.

Ουσιαστικά, το κανάλι του Αμαρουσίου όχι μόνο δεν ανέδειξε το νέο του προϊόν με αυτή την τακτική, αλλά κινδυνεύει να το «κάψει» (αν δεν το έχει κάνει ήδη). Παρόλο που επένδυσε πολλά σε αυτό, με νέες και αξιόλογες παραγωγές στη μυθοπλασία και την ψυχαγωγία.