Make My Numbers

Make My Numbers
Ακολουθήστε μας στο Google news

Numbers… Τα νούμερα παίζουν σημαντικό ρόλο στη μουσική, όχι για εμάς τους Έλληνες!

12 Μαΐου 2009


Numbers…
Τα νούμερα παίζουν σημαντικό ρόλο στη μουσική, όχι για εμάς τους Έλληνες!


Θα αναρωτηθεί κανείς βέβαια πού τα πάμε καλά ως έθνος με τα νούμερα...σωστή η απορία! Στην οικονομία ως κράτος; Μηδέν! Στον οικογενειακό μας προγραμματισμό; Μηδέν! 2,5 εκατ. νοικοκυριά λένε οι μετρήσεις είναι καταχρεωμένα στις τράπεζες και όχι μόνο. Γιατί λοιπόν η μουσική βιομηχανία να τα πάει καλά με τα νούμερα; Και όμως, είναι τόσο ελκυστικό να  παρακολουθείς τί συμβαίνει γύρω από αυτά στις «πολιτισμένες» μουσικές χώρες, εκεί που η μουσική είναι πραγματική βιομηχανία είτε μιλάμε για diy label είτε για πολυεθνική.


Τα πάντα περιστρέφονται γύρω από αυτά: charts, πωλήσεις CD, πωλήσεις ψηφιακών τραγουδιών, συναυλίες, νούμερα με απόλυτη ακρίβεια είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου ώστε να είναι ενήμερος με ακρίβεια για το τί ακριβώς συμβαίνει.
Η αλήθεια είναι ότι και στην Ελλάδα σε κάποιους τομείς επεξεργάζονται με ακρίβεια τα νούμερα, πχ. παίζει Παναθηναϊκός - ΑΕΚ, την επομένη ξέρεις - γιατί γράφεται σε όλες τις εφημερίδες - ότι κόπηκαν 45.123 εισιτήρια. Αλλά και οι εφημερίδες δημοσιεύουν το ημερήσιο δελτίο τους και έτσι ξέρουμε ότι τη Τετάρτη 6 Μαίου "Τα Νέα" ήταν η πρώτη εφημερίδα στην Αθήνα με 24.963 φύλλα. Στα περιοδικά συμβαίνει το ίδιο, στην τηλεόραση επίσης, κάθε πρωί όλοι ξέρουν τα νούμερα της προηγουμένης με ακρίβεια. Πώς σε όλους τους τομείς γύρω από τη μουσική υπάρχει μια ασάφεια είναι απορίας άξιο....και για να γίνω πιο σαφής:

Charts – ευαγγέλιο για χιλιάδες φανς σε όλο το κόσμο, εκατομμύρια συλλέκτες ζουν και κινούνται γύρω από αυτά, ξέροντας κάθε λεπτομέρεια! Ποια χρονιά, σε ποια θέση, πόσο έμεινε στο chart, κοκ. Στην Ελλάδα αξιοπρεπές chart μέχρι σήμερα δεν υπάρχει. Υπήρχε μέχρι πρόσφατα ένα που στηριζόταν στα ship outs των εταιριών που ανήκουν στην IFPI (την επίσημη ένωση) δηλ. όχι σε πραγματικές πωλήσεις και όχι από όλες τις εταιρίες. Τί σημαίνει αυτό; Αν μια εταιρία αποφασίσει να στείλει μερικές χιλιάδες δίσκους στην αγορά κερδίζει εύκολα μια θέση στο top 10 και τις εντυπώσεις. Οκ μέχρι εδώ... αν όμως δεν πουληθεί –ακραία περίπτωση – ούτε ένα αντίτυπο και 3 μήνες μετά επιστραφούν όλα, αυτό δεν επηρεάζει τίποτα! Επίσης αν μια μικρή ανεξάρτητη εταιρία βρεί «διαμάντι» και πουλάει αλλά δεν ανήκει στην ένωση δε φαίνεται πουθενά! The greek way…οι πληροφορίες λένε πάντως ότι σύντομα θα υπάρχει νέο chart, βασισμένο στις πωλήσεις των καταστημάτων, αρκεί βέβαια να δεχτούν τα καταστήματα τον «κατάσκοπο»...


Τί γίνεται στο εξωτερικό; Αφήστε καλύτερα, είναι ολόκληρη επιστήμη....Δευτέρα πρωί ξέραμε ότι ο Dylan πούλησε 28.425 κόπιες και παρέμεινε 2η βδομάδα στο Νο1 της Αγγλίας , Τρίτη πρωί (σήμερα) ξέρουμε ότι το νέο άλμπουμ των Maximo Park από την Warp Records προηγείται κατά 3.700 κόπιες της Lady GaGa στη κούρσα για το νούμερο ένα της επόμενης βδομάδας...

Αντίστοιχες είναι και οι μετρήσεις για τις ψηφιακές πωλήσεις- στην Ελλάδα από την άλλη οι μόνες γνωστές ημερήσιες πωλήσεις πωλήσεις είναι αυτές στο ITunes, ίσως γιατί δεν ανακατεύονται ελληνικά χέρια...όσο για chart ούτε λόγος!
 
Συναυλίες - αν μπείτε στο site του Billboard και πάτε στα charts, θα δείτε το Βoxscore, το επίσημο εβδομαδιαίο δελτίο για τις συναυλίες με τα ακριβή στοιχεία για τα εισιτήρια που κόπηκαν, τα συνολικά έσοδα κλπ. Νο1 σε έσοδα συναυλία της προηγούμενης εβδομάδας ήταν ο Bruce Springsteen στη Φιλαδέλφεια με 3.389.857 δολάρια έσοδα σε 2 βραδιές που συγκέντρωσαν 35.165 άτομα Εδώ και αν δείτε ελληνικό χάος- μια τεράστια συναυλία σαν και αυτή των Depeche Mode στο Terra Vibe δε θα μάθουμε ποτέ πόσα εισιτήρια ακριβώς έκανε γιατί: ο διοργανωτής θα πει το max πχ 30.000, ο αντίπαλος θα πει το minimum πχ 17.000 και το έμπειρο μάτι θα δει περίπου 21.000 (Σημ. Όλα τα νούμερα είναι τυχαία). Ακόμη και σε μικρότερες συναυλίες σε χώρους όπως το Fuzz, το Gagarin κλπ όλες οι μετρήσεις πάνε «με το μάτι»...


 
Η γενικότερη χαλαρότητα που υπάρχει στην ελληνική κοινωνία καταλαβαίνετε ότι έχει επηρεάσει βαθύτατα όσους κινούνται γύρω από τη μουσική! Ή μήπως το μέγεθος της αγοράς μας δεν εξασφαλίζει πολυτέλειες σαν και αυτές που περιέγραψα;  Όπως και να έχει είναι κρίμα γιατί όλες αυτές οι μικρολεπτομέρειες είναι που κάνουν το «πακέτο» πιο ελκυστικό, πιο spicy…το αλάτι και το πιπέρι.
Τα "10 τραγούδια με τη μεγαλύτερη διάρκεια» , οι «100 δίσκοι που πρέπει να ακούσετε πριν πεθάνετε», τα «10 πρώτα άλμπουμ σε πωλήσεις όλων των εποχών, «τα πρώτα 100 τραγούδια σε πωλήσεις για το 2008», κλπ, κλπ.

[email protected]