Οι δέκα ασθένειες του ραδιοφώνου.
17 Σεπτεμβρίου 2009
Οι δέκα ασθένειες
του ραδιοφώνου
1. Play List. Εξαιτίας του ακυρώνεται ο παραγωγός και όλα τα κάνει ένα πρόγραμμα στο κομπιούτερ. Οι περισσότεροι σταθμοί έτσι τη βγάζουν. Ο παραγωγός δεν εκφράζει κανένα συναίσθημα της στιγμής. Είναι θλιμμένος; Το κομπιούτερ έτυχε να παίζει Τάμτα. Είναι χαρούμενος; Μα τώρα είναι η στιγμή του Καζαντζίδη.
2. Ξερόλες παραγωγοί. Μιλάνε πολύ, έχουν γνώμη για όλα. Κουνάνε το δάχτυλο σ’ ένα μέσο που δεν «σηκώνει» διδασκαλία.
3. Νάρκισσοι παραγωγοί. Ερωτευμένος πρέπει να είναι ο ακροατής με τη φωνή που ακούει. Όχι ο παραγωγός με τη δική του φωνή...
4. Αγράμματοι παραγωγοί. Όταν δεν υπάρχει εικόνα, κίνηση, βλέμμα, το μόνο που μένει είναι η φωνή και αυτά που λέει. Στο ραδιόφωνο γιγαντώνεται το πρόβλημα της έλλειψης παιδείας. Και επειδή υπάρχει σε πολύ μεγάλο ποσοστό στην ιδιωτική ραδιοφωνία, συχνά βρέχει... μαργαριτάρια.
5. Τηλεοπτικές πρακτικές. Η προσπάθεια για όλο και πιο γρήγορο (επιφανειακό) ραδιόφωνο αναγκάζει τους ιθύνοντες να ακολουθούν τηλεοπτικούς κανόνες. Το ραδιόφωνο, όμως, θέλει ατμόσφαιρα, μύθο... Αντέχει και σε πιο αργή ροή. Αρκεί αυτός που μιλάει να λέει όντως κάτι. Και η μουσική, επίσης.
6. Δώρα-προσκλήσεις. Μοιράζουν προσκλήσεις για συναυλίες, χαρίζουν 500 ευρώ στο χέρι και ταξίδια σε εξωτικά νησιά. Το μέσο που το άκουγες για να σε ταξιδέψει τώρα το ακούς για να σου πληρώσει τα εισιτήρια. Pas mal…
7. Τηλεπερσόνες παραγωγοί. Πρόβλημα των εμπορικών κυρίως ραδιοφώνων ή των ραδιοφώνων που έχουν και τηλεοπτικό σταθμό. Οι άνθρωποι αυτοί δεν φέρνουν μαζί τους στο στούντιο την όποια τηλεοπτική τους λάμψη. Φέρνουν το κουτσομπολιό, το lifestyle και τα χάχανα που θεωρούν απαραίτητα. Παράγουν εκπομπές μιας χρήσης.
8. Δήθεν κουλτουριάρηδες παραγωγοί. Αποστήθιση αποφθεγμάτων, αμπελοφιλοσοφίες, ψυχαναλύσεις κομμωτηρίου. Ασθένεια των ποιοτικών ραδιοφώνων. Όσο πιο πολύ βραδιάζει τόσο επιδεινώνεται η κατάσταση. Μακάρι να θεραπευθούν τα παιδιά.
9. Σπόνσορες. Άλλο πράγμα η διαφήμιση που ξέρεις πότε μπαίνει κι άλλο ο ίδιος ο παραγωγός που ακούς και εμπιστεύεσαι να προσπαθεί να σου πουλήσει γάλα ή ουίσκι.
10. Διαπλοκή. Άνθρωποι των δισκογραφικών, συνθέτες, στιχουργοί, μάνατζερ κ.ά. προωθούν τα προσωπικά τους συμφέροντα τα οποία βεβαίως δεν ταυτίζονται με τα συμφέροντα του ακροατή.
10 + 1 Extra Bonus (λόγω εκλογών). Όλοι όσοι δεν αρκούνται να εκφράσουν την άποψή τους ψηφίζοντας, αλλά προσπαθούν τσιρίζοντας μες στο αυτί σου να σε πείσουν να ψηφίσεις εκείνο που αυτοί θέλουν.