Θα κάνουν οικονομία και σε ανθρώπους

Θα κάνουν οικονομία και σε ανθρώπους
Ακολουθήστε μας στο Google news

Το νομοσχέδιο για τα ΜΜΕ συνοπτικά. Επειδή ο πολύ κόσμος δεν γνωρίζει και δεν μπορεί να γνωρίζει τις λεπτομέρειες της επίμαχης τροπολογίας υπέρ των καναλαρχών...

06 Αυγούστου 2014
Το e-tetRadio λοιπόν την αποκρυπτογραφεί και παρουσιάζει σε απλά ελληνικά τα βασικά της σημεία - όλη την ανάλυση μπορείτε να τη βρείτε στην «Εφημερίδα των Συντακτών», στο φύλο της Τρίτης. 
 
1)   Προωθούνται οι συγχωνεύσεις στα ΜΜΕ. Καταργείται ο νόμος του 2007 που απαγόρευε «κάθε σύμπραξη μεταξύ επιχειρήσεων μέσων ενημέρωσης» και πλέον επιτρέπονται «κατ’ εξαίρεση συμπράξεις μεταξύ επιχειρήσεων ηλεκτρονικών μέσων». Οι συμπράξεις «συμβάλλουν στη μείωση του κόστους λειτουργίας των επιχειρήσεων και στην πραγματοποίηση οικονομιών κλίμακας, ιδίως μέσω της από κοινού αξιοποίησης οικονομικών πόρων, τεχνολογικών μέσων, μέσων παραγωγής και τεχνολογικού εξοπλισμού». Παρακάτω λέει και για το προσωπικό, μην νομίζετε πως περιορίζεται μόνο στις οικονομίες στον... τεχνολογικό εξοπλισμό. Θα κάνουν οικονομία και σε ανθρώπους, εννοείται.  Απολύστε ελεύθερα (1). 
 
2)   Μετά τους ενοικιαζόμενους θα έχουμε και μεταφερόμενους εργαζόμενους. Με τις... συμπράξεις, «λαμβάνεται υπόψη και το προσωπικό που απασχολείται σε συνδεδεμένες με αυτούς επιχειρήσεις, οι οποίες αποτελούν ενημερωτικά ή μη Μέσα (έντυπα και ηλεκτρονικά)». Τίθεται ζήτημα για τα έσοδα του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ γιατί όσοι θα μεταφερθούν στα sites θα ασφαλίζονται στο ΙΚΑ. Τουλάχιστον αποσύρθηκε η παράγραφος που καταργούσε την υποχρέωση ενός ΜΜΕ να διατηρεί έναν ελάχιστο αριθμό προσωπικού. Πάλι καλά...
 
3)   Μπαίνει αγγελτήριο θανάτου στις διαφημιστικές εταιρίες αφού το νομοσχέδιο τις βγάζει από την αγορά. Η τιμολόγηση θα γίνεται από τα ΜΜΕ απευθείας στους διαφημιζόμενους, καταργείται και το 9,9% που δίνεται ως τώρα για την αμοιβή των διαφημιστικών εταιρειών και των media shops σε κάθε διαφήμιση. Πληροφορίες θέλουν να δίδεται μία εξάμηνη παράταση στις διαφημιστικές εταιρίες, ο νόμος να τεθεί σε ισχύ μετά τις 30/6/2015. Επίσης, ενώ με το αρχικό νομοσχέδιο απαγορευόταν κάθε άμεση ή έμμεση συναλλαγή μεταξύ των διαφημιστικών εταιρειών και των ΜΜΕ, έμπαινε τέλος στις λεγόμενες «επιστροφές» που λέμε και που έπαιρναν ως bonus οι διαφημιστικές από τα ΜΜΕ στο τέλος της χρονιάς, πληροφορίες θέλουν την κυβέρνηση να υπαναχωρεί και απλώς να μειώνει το ποσοστό τους, το ποσοστό των «επιστροφών».  
update: Τελικά δόθηκε παράταση και το νέο καθεστώς αρχίζει να ισχύει από 1-7-2015 αντί από 1-1-2015 όπως προβλεπόταν αρχικά. Επίσης, ο διαφημιστής εκτός της αμοιβής που θα λάβει από τον διαφημιζόμενο θα μπορεί να λαμβάνει αμοιβή (κατόπιν έγγραφης συμφωνίας) και από το ΜΜΕ για υπηρεσίες συγκέντρωσης πελατών και υπηρεσίες εξυπηρέτησης (after sales services) σε ποσοστό κατ' ανώτατο όριο 4% επί της αξίας των τιμολογίων που αφορούν έκαστο διαφημιζόμενο ανά ημερολογιακό έτος.
 
4)   Αλλάζει ο νόμος για την είσπραξη του αγγελιόσημου, θα εισπράττεται μόνο αυτό που θα αναγράφεται στο πραγματικό τιμολόγιο και όχι εκείνο που υπάρχει σε έναν υποτιθέμενο τιμοκατάλογο προ των εκτπώσεων. Προβλέπεται χαρακτηριστικά πως «o ειδικός φόρος, το αγγελιόσημο, ο ΦΠΑ και οι άμεσοι και έμμεσοι φόροι υπολογίζονται με βάση την τιμή που αναγράφεται στο τιμολόγιο». Αυτό βέβαια δεν είναι αρνητικό, όσο κι αν δεν αρέσει στο Ταμείο. Είναι η μόνη διάταξη που έχει κάποια βάση. 
 
5)   Η προκήρυξη των νέων ραδιοτηλεοπτικών αδειών μεταφέρεται εκ νέου για το 2015. Κι άλλη παράταση! Συνεχίζεται δηλαδή το καθεστώς της «προσωρινής άδειας» των καναλιών, χωρίς αξιολόγηση και άδεια. Οι συχνότητες, δημόσιο αγαθό, που παντού ανά τον κόσμο παραχωρούνται σε ιδιώτες με βάση κάποια κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια, εδώ προσφέρονται εντελώς δωρεάν. Είναι απίστευτο. Και αυτό γίνεται με τις ευλογίες της Τρόικας φυσικά. Το γιατί μπορείτε να το καταλάβετε από μόνοι σας. 
 
6)   Τα διαφημιστικά μηνύματα της DIGEA χαρακτηρίζονται «δημοσίου συμφέροντος», οπότε κι εκπίπτουν κάθε είδους φορολόγησης, απαλλάσσονται δε της «καταβολής αγγελιόσημου και κάθε φόρου, τέλους ή άλλης επιβάρυνσης! Μπίνγκο. «Η δωρεάν μετάδοση οπτικοακουστικών ή ηχητικών μηνυμάτων κατά την περίοδο της ψηφιακής μετάβασης, για την ενημέρωση και ορθή πληροφόρηση του κοινού εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον και αποτελεί υποχρέωση των τηλεοπτικών σταθμών και ραδιοφωνικών σταθμών», λέει η διάταξη. Εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον! Η DIGEA. Ναι. Τι να πεις...
 
7)   Τα ενημερωτικά ραδιόφωνα μπορούν με μία απλή δήλωση στο ΕΣΡ να μετατραπούν σε μουσικά (το αντίθετο, όμως, όχι). Και τα τηλεοπτικά κανάλια, επίσης. Με την αλλαγή του χαρακτήρα τους απαλλάσσονται έτσι και από κάποιες υποχρεώσεις που είχαν, να διαθέτουν συγκεκριμένο δημοσιογραφικό δυναμικό λόγου χάριν. Απολύστε ελεύθερα (2). 
 
8)   Με άλλη τροπολογία στο ίδιο νομοσχέδιο έχουμε την πλήρη ανατροπή και στον πυρήνα του ιδρυτικού νόμου της ΝΕΡΙΤ. Αλλάζει ο τρόπος επιλογής των μελών του Εποπτικού Συμβουλίου, καθώς και του Διευθύνοντος Συμβούλου και των μελών του Δ.Σ. της ΝΕΡΙΤ. Εγκαταλείπονται ως «χρονοβόρες, πολύπλοκες και δυσχερώς υλοποιήσιμες» οι αντικειμενικές διαδικασίες που προέβλεπε ο νόμος και αντικαθίστανται από τη «θέσπιση απλούστερων και συντομότερων χρονικά διαδικασιών». Η επιλογή των μελών του Εποπτικού Συμβουλίου, λοιπόν, δεν θα γίνεται πλέον από τους αρμόδιους φορείς (πανεπιστημιακά τμήματα, εξωτερικοί αξιολογητές κ.λπ.), αλλά από τη Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής έπειτα από εισήγηση του αρμόδιου για θέματα ραδιοτηλεόρασης υπουργού. Στην ουσία θα διορίζει ο υπουργός τα δύο συμβούλια. 
 
9)   Με το πολυνομοσχέδιο της Τετάρτης καταργείται η υποχρεωτική δημοσίευση των προκηρύξεων του Δημοσίου και των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης στον Τύπο. Μια διάταξη καταστροφική για τις επαρχιακές εφημερίδες, οι ιδιοκτήτες των περιφερειακών Μέσων Ενημέρωσης μιλούν για ολέθριες συνέπειες στη βιωσιμότητα του περιφερειακού Τύπου. 
update: Τελικά η διάταξη αποσύρθηκε.