Του θέσαμε μία από τις πιο κλασικές ερωτήσεις που αφορούν το ίδιο το μέσο. Αν μπορούσε να άλλαζε κάτι στο ελληνικό ραδιόφωνο, τι θα ήταν αυτό;
09 Αυγούστου 2009
Του θέσαμε μία από τις πιο κλασικές ερωτήσεις που αφορούν το ίδιο το μέσο.
Αν μπορούσε να άλλαζε κάτι στο ελληνικό ραδιόφωνο, τι θα ήταν αυτό;
Είναι μία ερώτηση που έχει συζητηθεί πολλές φορές τα τελευταία χρόνια.
Ιδιαίτερα από τότε που τα ραδιόφωνα σταμάτησαν να παίζουν με cd player κι έχουν περάσει τη μουσική τους μέσα σε ένα pc.
Γεγονός το οποίο δεν είναι άσχημο, αν το καλοσκεφτεί κάποιος.
Δεν είναι το Pc το πρόβλημα (αντιθέτως, είναι θετικό αν η δισκοθήκη είναι πλήρως ενημερωμένη), το θέμα με το μουσικό ραδιόφωνο είναι η απόλυτη τυποποίησή του!
Από τότε που όλοι άρχισαν να εξετάζουν προσεκτικά τα νούμερα των εταιρειών ερευνών, άλλαξε όλο το τοπίο.
Δεν είναι το playlist το πρόβλημα, αυτό πάντα υπήρχε και είναι λογικό, γιατί χαρακτηρίζει και το κάθε ραδιόφωνο για τη μουσική που παίζει.
Απλά πρέπει να χαλαρώσει λίγο η λογική του super market που υπάρχει. Εκεί μας έχει πάει η τυποποίηση του ραδιοφώνου.
Είναι ένα προϊόν που έχει χάσει το interactive του θέματος, δεν αφήνει τον ακροατή να εισβάλλει μέσα σ’ αυτό, παρά μόνο επιβάλει.
Επίσης, πολλά ραδιόφωνα έχουν ξεχάσει τι σημαίνει το μικρόφωνο. Το ραδιόφωνο στην ουσία είναι συντροφιά για όλες τις ώρες από κάποιον παραγωγό που έχει κάτι να σου πει.
Και στα πλαίσια της τυποποίησης έχουν μπει μέσα στο χώρο μοντέλα, «πανελίστες» (ο νέος όρος των τελευταίων ετών), και πολλοί ακόμα άσχετοι, που απλώς χρησιμοποιούν το μέσο για ένα ακόμα χώρο προβολής τους. Αυτοί είναι που οδηγούν και το ραδιόφωνο σε λάθος δρόμο, γιατί πολύ απλά, δε γνωρίζουν την έννοιά του κι ούτε τους ενδιαφέρει να τη μάθουν.
Όπως δείχνουν όμως οι έρευνες (του εξωτερικού τουλάχιστον), τα ραδιόφωνα θα επιστρέψουν σιγά-σιγά στον παλιό σωστό ρόλο που είχαν (κι αυτό γιατί το internet μπορεί να προσφέρει απλόχερα μουσική , αλλά ξεφεύγει πολύ από το σωστό ρόλο του ραδιοφώνου).
Τον ακούτε καθημερινά, 12 με δύο το μεσημέρι.