Η δημοσιογραφική αυλή του Φεστιβάλ Αθηνών

Η δημοσιογραφική αυλή του Φεστιβάλ Αθηνών
Ακολουθήστε μας στο Google news

Παρακολούθησα και παρακολουθώ εκ των έσω το ζήτημα που έχει προκύψει με τον Γιώργο Λούκο, τον επί μία δεκαετία (!) καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών. Τη «μαύρη τρύπα» 2,7 εκατομμυρίων ευρώ από διπλές πληρωμές προς προμηθευτές για ηχητικό εξοπλισμό.

04 Δεκεμβρίου 2015
Διαβάστε ΕΔΩ το ψύχραιμο κι εμπεριστατωμένο ρεπορτάζ της Έφης Μαρίνου στην Εφημερίδα των Συντακτών, της εφημερίδας που έκανε την αποκάλυψη, της εφημερίδας που έχει στηρίξει όσο καμία άλλη σχεδόν τον Γιώργο Λούκο. Εν τάχει για να καταλάβετε, σύμφωνα με έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, «το Ελληνικό Φεστιβάλ έχει χρεώσει το ελληνικό Δημόσιο με 2.700.000 ευρώ»
 
Η εφημερίδα και η δημοσιογράφος ήταν προσεκτικοί. Τα έζησα και τα ξέρω. Δεν κατηγόρησαν τον Γιώργο Λούκο, δεν αμφισβήτησαν την καλλιτεχνική προσφορά του, δεν έκλεισαν όμως τα μάτια σε ένα πόρισμα του υπουργείου Οικονομικών για το οποίο, σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν νομικοί, πιθανότατα να ασκηθούν διώξεις κακουργηματικού χαρακτήρα. Το δημοσίευσαν όπως θα έπρεπε να κάνει κάθε δημοσιογράφος και κάθε Μέσο που σέβεται τους αναγνώστες του. Κι έθεσαν ερωτήματα. Κανένας μα κανένας δεν κατηγόρησε ως ένοχο τον κ. Λούκο. Δεν είναι δουλειά άλλωστε του δημοσιογράφου, αυτή. 
 
Το τι επακολούθησε, δεν περιγράφεται. Έπεσαν όλοι πάνω να τους «φάνε», την Μαρίνου και την Εφ.Συν, ψάχνοντας για δόλια κίνητρα και σκοπιμότητες. Δημοσιογράφοι, καλλιτέχνες, ΜΜΕ, πάρα πολλοί. Μέχρι και επιστολή έστειλαν 118 καλλιτέχνες υπέρ του Γιώργου Λούκου (συμμετείχαν στο Φεστιβάλ Αθηνών τα τελευταία χρόνια;) πλέκοντας το εγκώμιό του (και καλώς πράττουν) χωρίς να λένε ούτε μία λέξη όμως για την ταμπακιέρα. Διάολε, υπάρχει ένα πόρισμα που γράφει τέρατα. Και είναι και πολυσέλιδο. Και ήταν-είναι κρυμμένο στα συρτάρια του Φεστιβάλ ένα-δύο χρόνια τώρα. Τι να το έκανε η εφημερίδα; Να το πετούσε στα σκουπίδια; 
 
Γνωρίζω πολύ καλά την Εφη Μαρίνου και ξέρω πόσο σωστά έχει κάνει τη δουλειά της, εδώ. Και πόσο πόλεμο έχει δεχτεί από τη δημοσιογραφική και καλλιτεχνική αυλή του Φεστιβάλ Αθηνών τις τελευταίες ημέρες. Κι αν με τους καλλιτέχνες δεν απορώ, απορώ σίγουρα με τους συναδέλφους στα ΜΜΕ (που έχουν αγριέψει στα social media): αυτοί τι θα έκαναν αν ερχότανε το συγκεκριμένο πόρισμα στα χέρια τους; Θα το δημοσίευαν ή όχι;

Κι αν εκείνοι που το διοχέτευσαν θέλουν να παίξουν πολιτικά παιχνίδια (ή και να «φάνε» τον Λούκο ακόμα, πράγμα το οποίο θεωρώ πολύ πιθανό με αυτόν τον ΣΥΡΙΖΑ που μας προέκυψε), η εφημερίδα τι έπρεπε να κάνει; Ή, μήπως, δεν ξέρουμε όλοι στη δημοσιογραφία πως οι αποκαλύψεις, όλες οι αποκαλύψεις σχεδόν, από κάτι τέτοια προκύπτουν; Από κόντρες, από εσωτερικά παιχνίδια κ.ο.κ. Ήμουν π.χ. μαζί με την Αριστέα Μπουγάτσου και γνωρίζω ακριβώς πως πήρε τα στοιχεία για το σκάνδαλο της Proton του Λαυρέντη Λαυρεντιάδη.
 
Ο Γιώργος Λούκος προσφέρει αμισθί τις υπηρεσίες του στο Φεστιβάλ Αθηνών τα τελευταία χρόνια. Στο Δημόσιο δηλαδή. Κάποιοι το θεωρούν θετικό. Εγώ πάλι το θεωρώ το απολύτως αρνητικό. Και ας ψάξουν οι συνάδελφοι δημοσιογράφοι γιατί ο κ.Λούκος παραιτήθηκε από το μισθό του. 
 
Έπεται συνέχεια. Ας μη βιάζονται κάποιοι. Μπορεί να εκτεθούν