Hit 88.9 (παρουσίαση), τα αρνητικά και τα θετικά του

Hit 88.9 (παρουσίαση), τα αρνητικά και τα θετικά του
Ακολουθήστε μας στο Google news

Το 88.9 είναι μία συχνότητα που έχει περάσει από σχεδόν όλες τις μνήμες των ραδιοφωνικών δεκτών που πουλήθηκαν στην Αθήνα. Και ακόμα παλιότερα, όταν δεν υπήρχαν οι μνήμες, και για να βρίσκουμε εύκολα το σταθμό που θέλαμε, κάναμε ένα μικρό σημάδι με το μαρκαδόρο στο σημείο που ήταν ο σταθμός μας. Ήταν η συχνότητα του Jeronimo Groovy.

03 Ιανουαρίου 2016
Του Δημήτρη Παπαδόπουλου

Οι καιροί άλλαξαν, τόσο και οι συσχετισμοί και τα αφεντικά στη συχνότητα, και το 88.9 ανήκει πλέον στην Αλεξάνδρα Δασκαλοπούλου. Σχεδόν ίδιες οι ηλικίες που στοχεύει, με αυτές που απευθυνόνταν και ο JGRS. Το format του σταθμού στις ημέρες μας είναι το CHR (Current Hit Radio), και κύριους ανταγωνιστές του έχει τους DeeJay 95.2 και Music 89.2. Πρόσφατα, έκανε μια αρκετά μεγάλη προωθητική ενέργεια, με διαφήμιση τόσο στην τηλεόραση, όσο και outdoor, σε στάσεις λεωφορείων κυρίως. Αυτή η καμπάνια δεν απέδωσε και τόσο τα αναμενόμενα (στις τελευταίες αστάθμιστες αναφορές είναι 21ος στην κατάταξη, αν και στις ακροαματικότητες κάπως τσιμπάει σε νούμερα).

Οι ειδικοί του ραδιοφώνου λένε πως για επιτύχεις υψηλές ακροαματικότητες, χρειάζεσαι τα «Τρία Μ» (Music, Morning, Marketing), και ο Hit 88.9 προσπαθεί να αντεπεξέλθει αξιοπρεπώς και στα τρία. Μετά το Marketing, έρχεται η μουσική. Μία έντονη καμπάνια θα σου φέρει τον ακροατή στη συχνότητα, και μετά είναι στο χέρι σου να τον κρατήσεις. Η μουσική του Hit δυστυχώς δεν έχει πρόταση, δεν τολμάει να δημιουργήσει επιτυχίες, αλλά αρκείται στο να μεταδίδει τραγούδια παιγμένα από άλλους σταθμούς. Πρόσεξα στα jingles του, πως αναφέρει και τη rock μουσική. Μέσα στις 24 ώρες που άκουσα το σταθμό, δεν μεταδόθηκε ούτε ένα. Επίσης, άκουσα πολλές φορές τα ίδια τραγούδια, γεγονός που με ενόχλησε. Στην Αγγλία και την Αμερική, οι CHR σταθμοί αλλάζουν τα charts τους κατά 30% τουλάχιστον σε εβδομαδιαία βάση.
 
Διαφημιστικά, ο σταθμός κινείται σε χαμηλά επίπεδα, προφανώς λόγω κρίσης και χαμηλής ακροαματικότητας. Είναι όμως μια καλή ευκαιρία να γεμίσει το πρόγραμμά του με περισσότερη καλή μουσική, ενδιαφέροντα «ΟΝ» από τους παραγωγούς, και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί ο Διευθυντής Προγράμματος του σταθμού πως θα προσελκύσει νέους ακροατές. Σχετικά με το τρίτο «Μ» (morning), για να είμαι ειλικρινής δεν μου άρεσε η πρωινή του εκπομπή. Έχει πολύ σκληρό ανταγωνισμό εκείνη την ώρα (ειδικά τον Μιχάλη Τσαουσόπουλο στον DeeJay), και για να πετύχει χρειάζεται το έξτρα υλικό στη συνταγή.

ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ
- Μεταδίδει ένα αισιόδοξο μήνυμα. Ο σταθμός δεν θέλει να σου θυμίσει πως ζούμε σε μία χώρα που περνάει κρίση. Θέλει να σου πεί «τι ωραία που είναι η ζωή», και αυτό το έχουμε όλοι ανάγκη...
- Τηρεί αυστηρά τα πρότυπα του format του και αυτό δείχνει επαγγελματική προσπάθεια.
- Ο σταθμός έχει πολύ καλή τεχνική υποδομή, τον δοκίμασα και στα «αμαρτωλά» Νότια προάστια της Αθήνας, και παίζει με πολύ καλή ποιότητα ήχου.
- Μου άρεσε πολύ η έλλειψη τραγουδιών seasonal, μια που έτυχε να του αφιερώσω 24 ώρες ακρόασης 2 ημέρες πριν τα Χριστούγεννα. Αυτό μπορεί να θεωρηθεί και μειονέκτημα, και πλεονέκτημα, έκανε όμως τη διαφορά.
 
ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ
- Προσωπικά δεν συμπαθώ την παρωχημένη λογική του «τόσα λεπτά» ή «τόσα τραγούδια» στη σειρά, χωρίς διαφημίσεις. Πιστεύω πως δεν ενδιαφέρει κανέναν, και είναι μια πρακτική που έχει ξεπεραστεί. Εάν το πρόγραμμα είναι καλό, δεν χρειάζεται «δόλωμα» για να κρατήσει τους ακροατές του.
- Στο πρόγραμμα του σταθμού ακούγονται μόνο 5 παραγωγοί, στις ώρες που είναι εμπορικά εκμεταλλεύσιμες. Είναι σα να γυρνάς την πλάτη στους ακροατές, τις ώρες που δεν πιστεύεις πως μπορείς να τους «πουλήσεις» κάτι. Επίσης, δεν υπάρχει τη νύχτα μια «μουσική ιστορία», μια ατμόσφαιρα, που να κάνει ανεκτό το non stop. Δυσκολεύτηκα να τον ακούσω τη νύχτα.
- Σαν ακροατής, δεν απασχόλησα καθόλου το Shazam μου, ήξερα όλα τα τραγούδια που μετέδωσε. Αυτό σημαίνει πως δεν υπάρχει μουσική πρόταση.
- Τα jingles δεν «δένανε» τα ασύνδετα τραγούδια μεταξύ τους. Είθισται, όταν δημιουργείς ένα σταθμό, να δημιουργείς «Trans Jingles», ώστε αν ένα τραγούδι είναι γρήγορο και ακολουθεί ένα πιο αργό, η διαφορά αυτή να γεφυρωθεί από το jingle. Αυτό στον Hit δε συμβαίνει.
- Εν έτει 2015, ο σταθμός είναι σαν να μην έχει καθόλου website. Μια απλή σελίδα με το πρόγραμμα του σταθμού και ένα player. Καθόλου μουσική πληροφορία, καθόλου διασκέδαση, καθόλου website εν κατακλείδι (δεν λειτουργεί, τουλάχιστον σήμερα που ακούω, ούτε καν το «now playing», που θα έπρεπε να βγάζει τους τίτλους των τραγουδιών που παίζουν)
- Δε μου άρεσε που ο σταθμός δεν ασχολείται με τη ζωή της πόλης του.


Οι παρουσιάσεις θα συνεχιστούν για όλους τους ραδιοφωνικούς σταθμούς Αθηνών και Θεσσαλονίκης. Ακολουθεί τις επόμενες ημέρες ο Imagine 89.7
Για οποιοδήποτε σχόλιο στα Ελληνικά ή στα «Γαλλικά», εδώ: [email protected]