Ακολουθήστε μας στο Google news
26 Νοεμβρίου 2016
Ένα κουίζ του Παύλου Αγιαννίδη στη στήλη «Ωτοβλεψίες» των Νέων ενόχλησε τη διοίκηση του Εθνικού Θεάτρου.
26 Νοεμβρίου 2016
Το κουίζ ρωτούσε: «Σε ποια αστική εταιρεία παραχώρησε (με ιδιωτικό συμφωνητικό, αρ. πρωτ. 3464, και άνευ ανταλλάγματος) θεατρικό υλικό - και δη ασφαλισμένο - μέχρι τον Απρίλιο η πρώτη κρατική σκηνή; Και είναι η μόνη "συνεργαζόμενη" με δημόσιο πολιτιστικό οργανισμό ιδιωτική εταιρεία, άνευ ανταλλάγματος (ούτε καν συμβολικού);».
Του Ειδικού Συνεργάτη
Η απάντηση ήρθε μέσα από τη στήλη της ίδιας εφημερίδας, «Μικροπολιτικός», με επιστολή του Στάθη Λιβαθινού, καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου: «Με χαρά θα λύσω εγώ ο ίδιος το χθεσινό "κουίζ" συντάκτη τής κατά τα άλλα έγκυρης και έγκριτης εφημερίδας σας, ο οποίος για πολλοστή φορά στη στήλη "Ωτοβλεψίες" τιμά την πρώτη σκηνή της χώρας με το ενδιαφέρον, τη δίκαιη και γενναιόδωρη στάση του ως προς τα ζητήματά της. Το Εθνικό Θέατρο δύναται να παραχωρεί κοστούμια ή είδη φροντιστηρίου - εφόσον υπάρχει διαθεσιμότητα - ώστε να συνδράμει ακόμη κι έτσι την καλλιτεχνική δημιουργία και εκτός των ορίων του Εθνικού, όπως έχει πράξει και κατ' επανάληψη στο παρελθόν. Σε όλες τις περιπτώσεις ασφαλίζεται η αξία των αντικειμένων από τον λήπτη για τυχόν φθορές, καταστροφή ή κλοπή. Η ασφάλιση δεν βαρύνει το Εθνικό Θέατρο, όπως υπονοείται στο σχετικό δημοσίευμά σας. "Ανευ ανταλλάγματος". Η δωρεάν παραχώρηση ήταν η όλως συμβολική, ελάχιστη, δίκαιη και εύλογη ανταπόδοση εκ μέρους του Εθνικού Θεάτρου ως ένα μεγάλο ευχαριστώ προς τον κ. Βασίλη Πουλαντζά, αντιπρόεδρο του ΔΣ, ο οποίος χωρίς καμία υποχρέωση, ανιδιοτελώς εργάστηκε υπό την ιδιότητα του πολιτικού μηχανικού για βελτιώσεις των κτιρίων στο Ρουφ, στο Ρεξ, αλλά και για περισσότερο από έξι μήνες για την επιτυχή ανακαίνιση της Πειραματικής Σκηνής - προφανώς και εξοικονομώντας χρήματα του Εθνικού Θεάτρου. Στην επιμονή λοιπόν του κ. Πουλαντζά να καταβάλει το αντίτιμο ενοικίασης, που δεν υπερβαίνει το ποσόν των 300 ευρώ περίπου, αρνήθηκα και του δόθηκαν δωρεάν, χωρίς να ζημιώνεται το Θέατρο. Να ενημερώσω επίσης τον συντάκτη σας ότι ο κ. Πουλαντζάς δεν αποδέχθηκε να λαμβάνει ούτε την αποζημίωση των 50 ευρώ ανά συνεδρίαση, όπως και κάποια άλλα μέλη του ΔΣ ακόμη. Ναι λοιπόν, χωρίς να ζημιώνεται το Εθνικό Θέατρο, "άνευ ανταλλάγματος" η παραχώρηση».
Η απάντηση ήρθε μέσα από τη στήλη της ίδιας εφημερίδας, «Μικροπολιτικός», με επιστολή του Στάθη Λιβαθινού, καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου: «Με χαρά θα λύσω εγώ ο ίδιος το χθεσινό "κουίζ" συντάκτη τής κατά τα άλλα έγκυρης και έγκριτης εφημερίδας σας, ο οποίος για πολλοστή φορά στη στήλη "Ωτοβλεψίες" τιμά την πρώτη σκηνή της χώρας με το ενδιαφέρον, τη δίκαιη και γενναιόδωρη στάση του ως προς τα ζητήματά της. Το Εθνικό Θέατρο δύναται να παραχωρεί κοστούμια ή είδη φροντιστηρίου - εφόσον υπάρχει διαθεσιμότητα - ώστε να συνδράμει ακόμη κι έτσι την καλλιτεχνική δημιουργία και εκτός των ορίων του Εθνικού, όπως έχει πράξει και κατ' επανάληψη στο παρελθόν. Σε όλες τις περιπτώσεις ασφαλίζεται η αξία των αντικειμένων από τον λήπτη για τυχόν φθορές, καταστροφή ή κλοπή. Η ασφάλιση δεν βαρύνει το Εθνικό Θέατρο, όπως υπονοείται στο σχετικό δημοσίευμά σας. "Ανευ ανταλλάγματος". Η δωρεάν παραχώρηση ήταν η όλως συμβολική, ελάχιστη, δίκαιη και εύλογη ανταπόδοση εκ μέρους του Εθνικού Θεάτρου ως ένα μεγάλο ευχαριστώ προς τον κ. Βασίλη Πουλαντζά, αντιπρόεδρο του ΔΣ, ο οποίος χωρίς καμία υποχρέωση, ανιδιοτελώς εργάστηκε υπό την ιδιότητα του πολιτικού μηχανικού για βελτιώσεις των κτιρίων στο Ρουφ, στο Ρεξ, αλλά και για περισσότερο από έξι μήνες για την επιτυχή ανακαίνιση της Πειραματικής Σκηνής - προφανώς και εξοικονομώντας χρήματα του Εθνικού Θεάτρου. Στην επιμονή λοιπόν του κ. Πουλαντζά να καταβάλει το αντίτιμο ενοικίασης, που δεν υπερβαίνει το ποσόν των 300 ευρώ περίπου, αρνήθηκα και του δόθηκαν δωρεάν, χωρίς να ζημιώνεται το Θέατρο. Να ενημερώσω επίσης τον συντάκτη σας ότι ο κ. Πουλαντζάς δεν αποδέχθηκε να λαμβάνει ούτε την αποζημίωση των 50 ευρώ ανά συνεδρίαση, όπως και κάποια άλλα μέλη του ΔΣ ακόμη. Ναι λοιπόν, χωρίς να ζημιώνεται το Εθνικό Θέατρο, "άνευ ανταλλάγματος" η παραχώρηση».
Η απάντηση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου απαντά σε κάποια ερωτήματα, αλλά δημιουργεί άλλα. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Λιβαθινού, η παραχώρηση χωρίς αντίτιμο λειτούργησε ανταποδοτικά για την παροχή υπηρεσιών.
1) Ποιος ήταν ο λόγος που χρειάστηκε να εργαστεί αφιλοκερδώς ο κ. Πουλατζάς, από τη στιγμή που η ανακαίνιση της Πειραματικής έγινε με χορηγία του Ιδρύματος Νιάρχου;
2) Δεν υπήρχε κονδύλι για επιβλέποντα μηχανικό;
3) Ποιος υπέγραψε το έργο;
4) Η χορηγία απορροφήθηκε στο σύνολό της;
5) Η αμοιβή που εξοικονομήθηκε έμεινε στο Εθνικό Θέατρο για άλλες χρήσεις; Αν ναι, ποια είναι η γνώμη του Ιδρύματος για το θέμα.
1) Ποιος ήταν ο λόγος που χρειάστηκε να εργαστεί αφιλοκερδώς ο κ. Πουλατζάς, από τη στιγμή που η ανακαίνιση της Πειραματικής έγινε με χορηγία του Ιδρύματος Νιάρχου;
2) Δεν υπήρχε κονδύλι για επιβλέποντα μηχανικό;
3) Ποιος υπέγραψε το έργο;
4) Η χορηγία απορροφήθηκε στο σύνολό της;
5) Η αμοιβή που εξοικονομήθηκε έμεινε στο Εθνικό Θέατρο για άλλες χρήσεις; Αν ναι, ποια είναι η γνώμη του Ιδρύματος για το θέμα.
Πάντως είναι συγκινητικό το ενδιαφέρον του κ. Λιβαθινού για τη χρηστή διαχείριση των οικονομικών του Θεάτρου. Ιδιαίτερα μετά το πρόσφατο πρόστιμο για αδήλωτη και ανασφάλιστη εργασία με το οποίο τιμωρήθηκε από το ΙΚΑ το Εθνικό, που πλησιάζει τις 100.000 ευρώ. Ένα ακόμα αγκάθι στην διοίκηση του Σ.Λιβαθινού, με τους εργαζόμενους να επιμένουν με επιστολή τους, ότι ο καλλιτεχνικός διευθυντής είχε πλήρη γνώση του θέματος και τον κ. Λιβαθινό να το αρνείται.