Αυτοδιαχείριση εναντίον Ειδικής Υπηρεσίας Έκτακτης Διαχείρισης Δικαιωμάτων

Αυτοδιαχείριση εναντίον Ειδικής Υπηρεσίας Έκτακτης Διαχείρισης Δικαιωμάτων
Ακολουθήστε μας στο Google news

Η «Αυτοδιαχείριση» του Γιάννη Γλέζου προχωρά στο δικό της απολογισμό για τα Πνευματικά Δικαιώματα.

09 Αυγούστου 2018

Και όπως λέει χαρακτηριστικά, «παραθέτει γεγονότα, στοιχεία, αριθμούς και συμπεράσματα για την αποκατάσταση της αλήθειας στον χώρο των Πνευματικών Δικαιωμάτων».

Ιδού ολόκληρη η ανακοίνωση της Αυτοδιαχείρισης που αποδεικνύει ανάγλυφα και το διχασμό που υπάρχει ανάμεσα στους Δημιουργούς.

1. Η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ σήμερα εκπροσωπεί όλο το Αγγλοσαξονικό ρεπερτόριο που χρησιμοποιείται σε πολύ μεγάλο βαθμό σε όλη την Ελλάδα, μέσω της PRS for music Αγγλίας, της SOCAN Καναδά, της APRA/AMCOS Αυστραλίας και της IMRO Ιρλανδίας. Πιστεύουμε ότι σύντομα θα εκπροσωπεί και το Αμερικανικό Ρεπερτόριο.
2. Η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ σήμερα διαχειρίζεται τα δικαιώματα ενός πολύ μεγάλου μέρους του ρεπερτορίου που ψυχαγωγεί τις κοινότητες των Ελλήνων σε όλον τον κόσμο ή είναι πολύ δημοφιλές στις χώρες αυτές, μέσω συμβάσεων αμοιβαιότητας με τους Οργανισμούς των χωρών αυτών, δηλαδή στον Καναδά, την Αυστραλία, σε όλες τις Σκανδιναβικές χώρες, το Ισραήλ, την Τουρκία, την Κεντρική και Νότια Ευρώπη, τη Λατινική Αμερική, τις Βαλτικές χώρες, τα Βαλκάνια κλπ.
3. Συμβάσεις αμοιβαιότητας έχουν ήδη υπογραφεί με τους ακόλουθους ξένους Οργανισμούς:
PRS for Music (Βρετανία), SIAE (Ιταλία), ACUM (Ισραήλ), SOCAN (Καναδά), AKM / AUSTRO MECHANA (Αυστρία), SPAUTORES (Πορτογαλία), UBC (Βραζιλία), SACM (Μεξικό), AKKA-LAA (Λετονία), STEF (Ισλανδία), SAZAS (Σλοβενία), ZAIKS (Πολωνία), ARTISJUS (Ουγγαρία), APDAYC (Περού) και VCPMC (Βιετνάμ). Συμβάσεις μονομερούς εκπροσώπησης έχει υπογράψει μέχρι σήμερα με τις SABAM (Βέλγιο), SUISA (Ελβετία), SGAE (Ισπανία), MESAM (Τουρκία), ABRAMUS (Βραζιλία) και SOCINPRO (Βραζιλία).
4. Οι ακόλουθοι Οργανισμοί αποδεσμεύτηκαν οριστικά από την Ειδική Υπηρεσία Έκτακτης Διαχείρισης (ΕΥΕΔ) και βρίσκονται στο τελικό στάδιο της υπογραφής της σύμβασης αμοιβαιότητας με τον Οργανισμό μας:

APRA / AMCOS (Αυστραλία), IMRO (Ιρλανδία), SUISA (Ελβετία), KODA (Δανία), BUMA-STEMRA (Ολλανδία), STIM (Σουηδία), TEOSTO (Φινλανδία), TONO (Νορβηγία), SOZA (Σλοβακία), LATGA (Λιθουανία), MUSICAUTOR (Βουλγαρία), OSA (Τσεχία), SOKOJ (Σερβία), HDS ZAMP (Κροατία), SADAIC (Αργεντινή), SCD (Χιλή), JASRAC (Ιαπωνία), KOMCA (Κορέα), AACIMH (Ονδούρα), WAMI (Ινδονησία), SACIM (Ελ Σαλβαδόρ) και GHAMRO (Γκάνα). Η SESAC (USA), επίσης, αποδεσμεύτηκε από την ΕΥΕΔ.
5. Η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ σήμερα έχει το μεγαλύτερο εμπορικό -παλαιό και σύγχρονο- ρεπερτόριο που παίζεται ζωντανά και αναμεταδίδεται σε όλη την Ελλάδα, σε χώρους ψυχαγωγίας, εστίασης, συναυλιών και σε ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς κλπ.
Ενδεικτικά αναφέρουμε: Μάρκος Βαμβακάρης, Γιάννης Παπαϊωάννου, Γιώργος Ζαμπέτας, Άκης Πάνου, Κώστας Βίρβος, Πυθαγόρας, Σωτηρία Μπέλλου, Ηλίας Φιλίππου, Κυριάκος Παπαδόπουλος, Φοίβος Τασσόπουλος, Θάνος Παπανικολάου, Νίκος Καρβέλας, Σπύρος Γιατράς, Νίκος Βαξαβανέλης, Νίκος Πορτοκάλογλου, Φίλιππος Πλιάτσικας, Στέφανος Κορκολής, Ρεβέκκα Ρούσση, Γιώργος Μουκίδης, Γιάννης Καραλής, Μανώλης Φάμελλος, Στάθης Δρογώσης, Μιχάλης Σουγιούλ, Μίμης Τραϊφόρος, Ηρώ, Εύη Δρούτσα, Αλέξης Σέρκος, Μύρων Στρατής, Δημήτρης Χάρμας, Δημήτρης Καρράς, Χρήστος Αλεξόπουλος, Θάνος Καλλίρης, Πέννυ Μπαλτατζή, Goin’ Through (Νίκος Βουρλιώτης & Μιχάλης Παπαθανασίου), Αντώνης Μιτζέλος, Νίκος Ζιώγαλας, Βασίλης Καζούλλης, Γιώργος Δημητριάδης, Μαριέττα Φαφούτη, Κωνσταντίνος Μποσνάκης, Φωτεινή Δούρου, Γιώργος Παυριανός, Μιχάλης Τουραντζίδης
6. Η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ σήμερα έχει ένα τεράστιο διαχρονικό ρεπερτόριο ιστορικής και καλλιτεχνικής σημασίας.
Ενδεικτικά αναφέρουμε: Γιάννης Ρίτσος, Δημήτρης Χριστοδούλου, Νίκος Μαμαγκάκης, Νίκος Σκαλκώτας, Χάρης Βρόντος, Χρήστος Λεοντής, Γιάννης Γλέζος, Δημήτρης Παπαδημητρίου, Παντελής Θαλασσινός, Νίκος Αντύπας, Ηλίας Ανδριόπουλος, Οδυσσέας Εισαγγελέας, Λίνος Κόκοτος, Χριστόδουλος Χάλαρης, Γιώργος Κοντογιώργος, Θωμάς Μπακαλάκος, Νίκος Ξυδάκης, Μιχάλης Γκανάς, Δημήτρης Μαραμής, Δημήτρης Λέντζος, Χάρης Κατσιμίχας, Νίκος Ζούδιαρης, Γιάννης Λογοθέτης (ΛοΓο), Λάκης Χαλκιάς, Τάσος Χαλκιάς, Βασίλης Σκουλάς, Διονύσης Καψάλης, Λίνα Δημοπούλου, Απόστολος Ρίζος, Σαββάκης Λάμπρου, Γιάννης Παπαγεωργίου, Γιάννης Νικολάου (Λαθρεπιβάτες), Θανάσης Νικόπουλος, Γρηγόρης Πολύζος, Μαρία Θωΐδου, Μιχάλης Αβατάγγελος, Θοδωρής Ρέλλος (Mode Plagal), Νίκος Πλατύρραχος, Σάκης Τσιλίκης, Σοφία Λαμπροπούλου, Μιχάλης Τερζής, Βαγγέλης Φάμπας, Λευτέρης Πλιάτσικας (Όναρ), Ζωή Τηγανούρια, Simone Mongelli, Τασία Δικοπούλου, Ευτυχία Μητρίτσα, Ηρακλής Τριανταφυλλίδης (Λερναία Ύδρα), Δημήτρης Χατζηδιάκος (Αθηναϊκή Κομπανία), Χρήστος Ζυγομαλάς, Ανδρέας Ταρνανάς, Νίκος Τάτσης, Δημήτρης Ζαφειρέλης, Γιώργος Μαρινάκης, Νίκος Τουλιάτος, Νίκος Πιτλόγλου, Νίκος Παπακώστας, Πηγή Λυκούδη, Αρετή Κοκκίνου, Δέσποινα Γλέζου (Νοστράδαμος), Πάνος Μπούσαλης, Γεωργία Βεληβασάκη, Γιώργος Καραγιάννης, Σοφία Λαμπροπούλου, Ηλίας Παπακωνσταντίνου, Stringless (Albena Ivanova Kutova, Αλεξία Χρυσομάλλη, Βασιλική Αλεξίου, Eljona Sinjari, Έλσα Μουρατίδου, Κατερίνα Μαυροφρύδου), Bandalusia, Θάνος Γκουντάνος (BAiLdSA), Λάκης Τζήμκας, Altribe (Άλμπερτ Παναγιωτόπουλος & Φιόνα Λαμπρίδη), Κατερίνα Σταυροπούλου (StarWound), Γιώργος Μαρινάκης, Γεράσιμος Πυλαρινός, Νικόλας Λειβαδίτης, Γιώργος Καγιαλίκος, Στάθης Γκότσης.
7. Η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ έχει ως μέλη ανεξάρτητους εκδότες μουσικής με τεράστιο ξένο ρεπερτόριο: Την d-Version και τη MUSOU Music Publishing.

ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:
• Πουθενά στον κόσμο δεν έχει υπάρξει ιδιωτική οικογενειακή κερδοσκοπική Ανώνυμη Εταιρεία Συλλογικής Διαχείρισης Πνευματικών Δικαιωμάτων (όπως η ΑΕΠΙ των Ξανθόπουλων στην Ελλάδα).
• Πουθενά στον κόσμο δεν έχει υπάρξει μόνιμος ή προσωρινός Κρατικός Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Πνευματικών Δικαιωμάτων (όπως η ΕΥΕΔ του ΟΠΙ στην Ελλάδα).
• Πουθενά στον κόσμο ο εποπτεύων Οργανισμός των Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης Πνευματικών Δικαιωμάτων (όπως είναι ο ΟΠΙ στην Ελλάδα ) δεν έχει ιδρύσει και διοικήσει (μέσω του ΔΣ του) άλλον ΟΣΔ, με αποτέλεσμα ο εποπτεύων να είναι ταυτόχρονα και εποπτευόμενος (όπως η ΕΥΕΔ του ΟΠΙ).
• Πουθενά στον κόσμο, αν ένας ΟΣΔ κατέρρεε λόγω κακοδιαχείρισης, το κράτος δεν θα έφτιαχνε κρατικό οργανισμό (για να μετατραπεί αργότερα σε άλλον οργανισμό συλλογικής διαχείρισης!), εφόσον ήδη λειτουργούσε νόμιμα ένας τέτοιος οργανισμός στη χώρα, όπως, στην περίπτωση της Ελλάδας, η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ, που είναι μη κερδοσκοπικός, συνεταιριστικός οργανισμός. Και μάλιστα, όταν η τελευταία συστάθηκε ακριβώς επειδή είχε προβλέψει έγκαιρα την κατάρρευση του πρώτου (ΑΕΠΙ) και θα ήταν αυτονόητο σε όλον τον πολιτισμένο κόσμο ότι αυτή θα έπρεπε να είναι η επιλογή του κράτους, ως η διάδοχη κατάσταση, και όχι το ίδιο το κράτος. Πόσο μάλλον όταν αυτή είχε από την αρχή την πλήρη υποστήριξη της παγκόσμιας κοινότητας των Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης, μέσω της Συνομοσπονδίας τους, της CISAC! Αντιθέτως, η κρατική ΕΥΕΔ εισχώρησε στη διαχείριση των πνευματικών δικαιωμάτων και μάλιστα κλείνοντας οικονομικές συμφωνίες (για τη χρήση του κτιρίου και της μηχανοργάνωσης της ΑΕΠΙ) με τους υπαίτιους της κακοδιαχείρισης και της κατάρρευσης, εκείνους που χρωστάνε εκατομμύρια στους δημιουργούς ΚΑΙ στο κράτος.
• Στον κατάλογο της ΕΥΕΔ με τα μέλη της βρίσκονται σχεδόν όλοι οι καλλιτέχνες που διετέλεσαν μέλη των ΔΣ της ΑΕΠΙ κι επομένως είχαν ευθύνες για τα πεπραγμένα της. Περιμένατε να αποδεσμευτούν από την ΕΥΕΔ;
• Στον κατάλογο της ΕΥΕΔ με τα μέλη της συμπεριλαμβάνονται καλλιτέχνες που έπαιρναν μεγάλες προκαταβολές από την ΑΕΠΙ και που κάποιες από αυτές δεν έχουν συμψηφιστεί ακόμη. Περιμένατε να αποδεσμευτούν από την ΕΥΕΔ;
• ΑΝ η ΕΥΕΔ έχει, όπως λέει, πρόσβαση σε στοιχεία Χρηστών μουσικών έργων από κρατικές βάσεις δεδομένων (π.χ. TAXISnet) ζητάμε και εμείς την ίδια πρόσβαση, ειδάλλως παραβιάζονται οι κανόνες του υγιούς ανταγωνισμού.
• ΑΝ η ΕΥΕΔ έχει, όπως λέει, πρόσβαση σε κρατική επιχορήγηση για τα λειτουργικά της έξοδα, ζητάμε και εμείς ισόποση επιχορήγηση, ειδάλλως παραβιάζονται συγκεκριμένοι κοινοτικοί κανόνες.
• Η κυρία Βλάχου ως διαχειρίστρια της ΕΥΕΔ στο χθεσινό Δελτίο Τύπου γράφει:
«Η ΕΥΕΔ συνεχίζει να εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού μουσικού ρεπερτορίου, πάνω από 14.600 Έλληνες δημιουργούς και δικαιούχους δικαιωμάτων»
Η κυρία Βλάχου ως Προσωρινός Επίτροπος της ΑΕΠΙ έλεγε στα μέλη του πρώτου Εποπτικού Συμβουλίου της ΑΕΠΙ για τα 14.600 μέλη της ΑΕΠΙ:

«Από τα 15000 μέλη της ΑΕΠΙ μόνον οι 8450 παίρνουν διανομή έστω και ένα ευρώ.
900 δημιουργοί είχαν διανομή πάνω από 1000€ το εξάμηνο.

200 δημιουργοί είχαν διανομή πάνω από 5000€ το εξάμηνο.
100 δημιουργοί είχαν διανομή πάνω από 10000€ το εξάμηνο.»
Τώρα επαναλαμβάνει τον ίδιο αριθμό 14.500 ως μέλη της ΕΥΕΔ για λόγους εντυπώσεων και για να συγκρίνει το μέγεθος της ΕΥΕΔ (πρώην ΑΕΠΙ) με τον μικρότερο αριθμό μελών της ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ, ενώ μόνον 300 δημιουργοί μέλη της ΕΥΕΔ μπορούσαν και μπορούν ακόμα (;) να ζουν από τα δικαιώματα τους.
Τα συμπεράσματα δικά σας.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ είναι έτοιμη από τις αρχές Σεπτεμβρίου, με το Δίκτυο Εποπτών που έχει οργανώσει σε όλη την Ελλάδα, να ενεργοποιήσει άμεσα τη Συλλογική Σύμβαση που έχει υπογράψει με την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδας, η οποία προβλέπει νέα Αμοιβολόγια, ανάλογα με τον νέο όγκο ρεπερτορίου που τώρα διαχειρίζεται ο Οργανισμός. Το ίδιο θα ισχύσει και για τον Ξενοδοχειακό κλάδο, καθώς και για όλες τις κατηγορίες των Χρηστών.
Η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ εμπλουτίζει συνεχώς με εξειδικευμένο προσωπικό τις υπηρεσίες της και αναπτύσσει, σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, το σύστημα μηχανοργάνωσής της, ώστε να μπορέσει μέχρι τέλος του χρόνου να είναι σε θέση να επεξεργάζεται τον τεράστιο όγκο του νέου ρεπερτορίου που ήδη εκπροσωπεί, πάντα με την πλήρη υποστήριξη της CISAC.
Η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ τον Δεκέμβριο του 2018 θα πραγματοποιήσει κανονικά τις Διανομές της.

Γιάννης Γλέζος
Συνθέτης - Πρόεδρος της ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ