Ακολουθήστε μας στο Google news
Για τη Μαργαρίτα, δεν έχω να πω πολλά πράγματα. Τα έχει πει, καλύτερα από μένα, ο Νίκος Μωραϊτης. Υπάρχουν άνθρωποι που παίζουν καταλυτικό ρόλο στις ζωές μας, κι ας μην το ξέρουν.. Αν δεν υπήρχαν π.χ. η Χάρις Αλεξίου και η Δήμητρα Γαλάνη, εγώ δεν θα είχα αγαπήσει το ελληνικό τραγούδι. Αν δεν υπήρχε η Μαργαρίτα Μυτιληναίου, δεν θα είχα αγαπήσει το ραδιόφωνο. Η Μαργαρίτα δεν είναι πια ένα κορίτσι του ραδιοφώνου, αλλά διευθύντρια του Β’ Προγράμματος της ΕΡΑ. Κι όμως, όπου τη βλέπω, όπου τη συναντώ, συνεχίζει να δείχνει εκείνο το κορίτσι. Δεν έγινε η θέση της και, κυρίως, δεν εκμεταλλεύτηκε τη θέση της για να προωθήσει στο κρατικό ραδιόφωνο φίλους που όλοι έχουμε, παρεούλες που όλοι κάνουμε και ιδιοτελείς στόχους που όλοι φανταζόμαστε. Η Μαργαρίτα άξιζε τον κόπο...
Από την 9η Ιουλίου του 1987 που έκανες την πρώτη σου εκπομπή, τι έχει αλλάξει στο ελληνικό ραδιόφωνο;
Τα πάντα! Η θεματική εξειδίκευση ραδιοφώνων, τα playlist, οι προκάτ ατάκες "on air", τα συγκροτήματα media που ελέγχουν (και) μεγάλο κομμάτι της δισκογραφίας, τα μπάτζετ και οι ισολογισμοί που φτιάχνουν ολόκληρα προγράμματα, το κυνήγι ακροαματικοτήτων που εξαφανίζει ολόκληρες φιλοσοφίες σταθμών. Η ελευθερία του λόγου και η ελευθερία επιλογής τραγουδιών χωρίς, ντε και καλά, power play και deals με εταιρίες είναι το ζητούμενο. Το αυτονόητο για μένα. Ο τρόπος που μεγάλωσα μέσα από το Ραδιόφωνο.
Πόσο καρμικό είναι να ηγείσαι του ραδιοφώνου στο οποίο έκανες τα πρώτα σου βήματα στα ερτζιανά;
Δεν ξέρω αν είναι καρμικό ή κάτι άλλο. Σίγουρα είναι καλό για μένα να βρίσκομαι στους χώρους που ξεκίνησα να πρώτο-εκπέμπω το σήμα μου, όποιο κι αν είναι αυτό. Ποτέ δε φανταζόμουν, το καλοκαίρι του 2001, όταν επέστρεφα στην ΕΡΤ, ότι 8 χρόνια μετά θα είχε γίνει τόση δουλειά και θα είχε παραχθεί τόσο έργο.
Θεωρείς ότι έχει περάσει ανεπιστρεπτί η περίοδος απαξίωσης του δημόσιου ραδιοφώνου;
Νομίζω πως, ναι. Κάθε σταθμός έχει τη φυσιογνωμία του, το χαρακτήρα του καθώς επίσης και ουσιαστική διείσδυση στην κοινωνία. Αυτό, το τελευταίο, είναι και το πιο ουσιαστικό. Οι άνθρωποι της Ραδιοφωνίας, παλιοί και νεότεροι, ξέρουν καλά πού βρίσκονται. Εργάζονται ουσιαστικά. Δίνουν, ο καθένας από το πόστο του, τον καλύτερο εαυτό τους. Η καλή ατμόσφαιρα μεταξύ μας αλλά και τα νούμερα φαίνεται να επιβεβαιώνουν την προσπάθειά μας.
Ποια είναι τα επαγγελματικά σου σχέδια για τη σεζόν που ήδη διανύουμε;
Δεν έχω συγκεκριμένη απάντηση να σου δώσω, προς το παρόν! Μετά τις εκλογές, πρέπει όλοι να περιμένουμε τις όποιες αλλαγές γίνουν στην ΕΡΤ. Είμαστε όλοι υπό κρίση. Λογικό και αναμενόμενο. Σχέδια και προγραμματισμοί (μεταδόσεων, ειδικών εκπομπών, αφιερωμάτων, εξειδικευμένων ηχογραφήσεων, νέων συνεργασιών κ.λπ.) υπάρχουν. Όλα είναι ανοιχτά. Και ρευστά. Ίδωμεν.
Σύντομο Βιογραφικό
H Μαργαρίτα Μυτιληναίου, σύμφωνα με τη Βικιπαίδεια, είναι Ελληνίδα ραδιοφωνική παραγωγός. Γεννήθηκε στο Λονδίνο το 1968. Είναι κόρη των ηθοποιών Στέφανου Ληναίου και της Έλλης Φωτίου. Έχει σπουδάσει αγγλική φιλολογία, ωστόσο από πριν ακόμα ολοκληρώσει τις σπουδές της, την "κέρδισε" το ραδιόφωνο. Έχει εργαστεί για πολλά χρόνια ως ραδιοφωνική παραγωγός στα ραδιόφωνα του ANT1 FM και του "Σκάι FM". Ιδιαίτερα δημοφιλής έγινε μέσα από τη συχνότητα του "Μελωδία FM". Διατέλεσε υπεύθυνη προγράμματος στον ραδιοφωνικό σταθμό "Δίεση FM", καθώς σύμβουλος προγράμματος και στο "Σκάι FM". Από το 2001 είναι Διευθύντρια Προγράμματος του Δεύτερου Προγράμματος της Ραδιοφωνίας της ΕΡΤ. Τα τελευταία χρόνια επιμελείται το Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης στον ημιτελικό του οποίου το 2005 υπήρξε συμπαρουσιάστρια, ενώ υπήρξε εκ των σχολιαστών της ΝΕΤ στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών αγώνων του Πεκίνου.
Την ακούτε καθημερινά 10 με 12 το πρωί, με την εκπομπή «Έτσι κι αλλιώς»…
Η Μαργαρίτα Μυτιληναίου, Διευθύντρια Προγράμματος της ΕΡΑ, μιλάει στο e-tetRadio.gr.
20 Οκτωβρίου 2009Η Μαργαρίτα Μυτιληναίου, Διευθύντρια Προγράμματος της ΕΡΑ, μιλάει στο e-tetRadio.grΓια τη Μαργαρίτα, δεν έχω να πω πολλά πράγματα. Τα έχει πει, καλύτερα από μένα, ο Νίκος Μωραϊτης. Υπάρχουν άνθρωποι που παίζουν καταλυτικό ρόλο στις ζωές μας, κι ας μην το ξέρουν.. Αν δεν υπήρχαν π.χ. η Χάρις Αλεξίου και η Δήμητρα Γαλάνη, εγώ δεν θα είχα αγαπήσει το ελληνικό τραγούδι. Αν δεν υπήρχε η Μαργαρίτα Μυτιληναίου, δεν θα είχα αγαπήσει το ραδιόφωνο. Η Μαργαρίτα δεν είναι πια ένα κορίτσι του ραδιοφώνου, αλλά διευθύντρια του Β’ Προγράμματος της ΕΡΑ. Κι όμως, όπου τη βλέπω, όπου τη συναντώ, συνεχίζει να δείχνει εκείνο το κορίτσι. Δεν έγινε η θέση της και, κυρίως, δεν εκμεταλλεύτηκε τη θέση της για να προωθήσει στο κρατικό ραδιόφωνο φίλους που όλοι έχουμε, παρεούλες που όλοι κάνουμε και ιδιοτελείς στόχους που όλοι φανταζόμαστε. Η Μαργαρίτα άξιζε τον κόπο...
Από την 9η Ιουλίου του 1987 που έκανες την πρώτη σου εκπομπή, τι έχει αλλάξει στο ελληνικό ραδιόφωνο;
Τα πάντα! Η θεματική εξειδίκευση ραδιοφώνων, τα playlist, οι προκάτ ατάκες "on air", τα συγκροτήματα media που ελέγχουν (και) μεγάλο κομμάτι της δισκογραφίας, τα μπάτζετ και οι ισολογισμοί που φτιάχνουν ολόκληρα προγράμματα, το κυνήγι ακροαματικοτήτων που εξαφανίζει ολόκληρες φιλοσοφίες σταθμών. Η ελευθερία του λόγου και η ελευθερία επιλογής τραγουδιών χωρίς, ντε και καλά, power play και deals με εταιρίες είναι το ζητούμενο. Το αυτονόητο για μένα. Ο τρόπος που μεγάλωσα μέσα από το Ραδιόφωνο.
Πόσο καρμικό είναι να ηγείσαι του ραδιοφώνου στο οποίο έκανες τα πρώτα σου βήματα στα ερτζιανά;
Δεν ξέρω αν είναι καρμικό ή κάτι άλλο. Σίγουρα είναι καλό για μένα να βρίσκομαι στους χώρους που ξεκίνησα να πρώτο-εκπέμπω το σήμα μου, όποιο κι αν είναι αυτό. Ποτέ δε φανταζόμουν, το καλοκαίρι του 2001, όταν επέστρεφα στην ΕΡΤ, ότι 8 χρόνια μετά θα είχε γίνει τόση δουλειά και θα είχε παραχθεί τόσο έργο.
Θεωρείς ότι έχει περάσει ανεπιστρεπτί η περίοδος απαξίωσης του δημόσιου ραδιοφώνου;
Νομίζω πως, ναι. Κάθε σταθμός έχει τη φυσιογνωμία του, το χαρακτήρα του καθώς επίσης και ουσιαστική διείσδυση στην κοινωνία. Αυτό, το τελευταίο, είναι και το πιο ουσιαστικό. Οι άνθρωποι της Ραδιοφωνίας, παλιοί και νεότεροι, ξέρουν καλά πού βρίσκονται. Εργάζονται ουσιαστικά. Δίνουν, ο καθένας από το πόστο του, τον καλύτερο εαυτό τους. Η καλή ατμόσφαιρα μεταξύ μας αλλά και τα νούμερα φαίνεται να επιβεβαιώνουν την προσπάθειά μας.
Ποια είναι τα επαγγελματικά σου σχέδια για τη σεζόν που ήδη διανύουμε;
Δεν έχω συγκεκριμένη απάντηση να σου δώσω, προς το παρόν! Μετά τις εκλογές, πρέπει όλοι να περιμένουμε τις όποιες αλλαγές γίνουν στην ΕΡΤ. Είμαστε όλοι υπό κρίση. Λογικό και αναμενόμενο. Σχέδια και προγραμματισμοί (μεταδόσεων, ειδικών εκπομπών, αφιερωμάτων, εξειδικευμένων ηχογραφήσεων, νέων συνεργασιών κ.λπ.) υπάρχουν. Όλα είναι ανοιχτά. Και ρευστά. Ίδωμεν.
Σύντομο Βιογραφικό
H Μαργαρίτα Μυτιληναίου, σύμφωνα με τη Βικιπαίδεια, είναι Ελληνίδα ραδιοφωνική παραγωγός. Γεννήθηκε στο Λονδίνο το 1968. Είναι κόρη των ηθοποιών Στέφανου Ληναίου και της Έλλης Φωτίου. Έχει σπουδάσει αγγλική φιλολογία, ωστόσο από πριν ακόμα ολοκληρώσει τις σπουδές της, την "κέρδισε" το ραδιόφωνο. Έχει εργαστεί για πολλά χρόνια ως ραδιοφωνική παραγωγός στα ραδιόφωνα του ANT1 FM και του "Σκάι FM". Ιδιαίτερα δημοφιλής έγινε μέσα από τη συχνότητα του "Μελωδία FM". Διατέλεσε υπεύθυνη προγράμματος στον ραδιοφωνικό σταθμό "Δίεση FM", καθώς σύμβουλος προγράμματος και στο "Σκάι FM". Από το 2001 είναι Διευθύντρια Προγράμματος του Δεύτερου Προγράμματος της Ραδιοφωνίας της ΕΡΤ. Τα τελευταία χρόνια επιμελείται το Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης στον ημιτελικό του οποίου το 2005 υπήρξε συμπαρουσιάστρια, ενώ υπήρξε εκ των σχολιαστών της ΝΕΤ στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών αγώνων του Πεκίνου.
Την ακούτε καθημερινά 10 με 12 το πρωί, με την εκπομπή «Έτσι κι αλλιώς»…