«Μπράβο, εύγε», ένας από τους θεατές στη Λυρική Σκηνή δεν μπόρεσε να συγκρατήσει άλλο τον ενθουσιασμό του μέσα στη... σιωπή. Και εκδηλώθηκε.
03 Οκτωβρίου 2018Του Δημήτρη Κανελλόπουλου
Πριν αρχίσει η ζωντανή παρουσίαση του Μεγάλου Ερωτικού είχε προηγηθεί η ανακοίνωση από τα μεγάφωνα στο χώρο πως ο Χατζιδάκις δεν επιθυμούσε να χειροκροτεί ο κόσμος ανάμεσα στα τραγούδια. Και το σεβάστηκαν όλοι, η συναυλία κύλησε μέσα στην απόλυτη ησυχία και την έκσταση, ωστόσο χρειαζόταν και αυτό το «μπράβο, εύγε» κάποια στιγμή, έμοιαζε σαν λύτρωση, έπρεπε με κάποιο τρόπο να βρεθεί κάποιος να βγάλει αυτό που νιώθαμε όλοι. Ήταν κάτι το μοναδικό.
Σας δίνω τα στοιχεία: Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή παρουσιάστηκαν στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος δύο σπουδαία έργα του Μάνου Χατζιδάκι, «Το Χαμόγελο της Τζοκόντας» και «Ο Μεγάλος ερωτικός». Το πρώτο με την Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και το δεύτερο με ένα εξαιρετικό σχήμα, την Χορωδία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και τον Αλκίνοο Ιωαννίδη και τη Δήμητρα Σελεμίδου στην ερμηνεία. Μουσική διεύθυνση και στα δύο Λουκάς Καρυτινός.
Στην αρχή ακούσαμε «Το Χαμόγελο της Τζοκόντας» και μετά περάσαμε στο εμβληματικό «Ο Μεγάλος ερωτικός». Ήταν, όπως καταλαβαίνετε, δύο ώρες αληθινής μέθεξης. Ειδικά στο δεύτερο που δεν παίζεται και τόσο συχνά. Δεν ήθελε ο Μάνος Χατζιδάκις, δεν ήθελε χωρίς τη Φλέρυ Νταντωνάκη. Αν άκουγε τη Δήμητρα Σελεμίδου τώρα, αν μπορούσε να την ακούσει, θα άλλαζε γνώμη. Και θα αποτελούσε τη μούσα του για νέες συνθέσεις. Ενας συνθέτης χρειάζεται να έχει τη φωνή που τον εμπνέει για να γράψει μεγάλα έργα. Η μικρή Δήμητρα Σελεμίδου (21 ετών!) είναι αποκάλυψη. Είναι το κάτι άλλο. Τέτοια αβίαστη ερμηνεία σε ένα τόσο σπουδαίο έργο δεν θυμάμαι να έχω ακούσιε ξανά. Ο Αλκίνοος φυσικά δεν χρειάζεται συστάσεις...
Σκεφτείτε το λίγο: μπαίνεις στη Λυρική, αφήνεις πίσω την πόλη, κάθεσαι άνετα και απολαμβάνεις δύο έργα σταθμούς στην ελληνική μουσική. Νομίζω πως η αίσθηση είναι ασύγκριτη. Τα αφήνεις όλα πίσω σου.
Τα τρία sold out αυτών των τριών ημερών ήταν επικά! Δικαίως...Εξι φορές βγήκαν στη σκηνή ξανά ο Αλκίνοος και η Σελεμίδου από το ασταμάτητο χειροκρότημα του κοινού.