Πάνω από 200 εκατ. ευρώ κέρδη τα τελευταία χρόνια...
01 Ιουνίου 2020Εάν υπάρχει ένα «μαγαζί» στο Δημόσιο με σταθερά μεγάλη κερδοφορία αλλά και με καλές σχετικά τιμές για τους πολίτες (σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη), αυτό είναι η ΕΥΔΑΠ, την οποία η κυβέρνηση έχει βαλθεί να την ιδιωτικοποιήσει. Το θέμα είναι πώς θα μας πείσουν για την «ανάγκη» ιδιωτικοποίησης, όταν η εταιρεία κατά την τελευταία τριετία έχει κέρδη, αθροιστικά, 230 εκατ. ευρώ.
Ήταν τον περασμένο Σεπτέμβριο όταν ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Μπάμπης Παπαδημητρίου είχε προκαλέσει σάλο λέγοντας ότι το νερό πωλείται φθηνά στην Ελλάδα, σπεύδοντας μετά να ανασκευάσει ότι αναφερόταν στη «σπατάλη» που γίνεται... Τότε μερίδα του Τύπου είχε γράψει για τον επί χρόνια δημοσιογράφο του ΣΚΑΪ και της Καθημερινής, ότι λειτουργεί σαν «λαγός» για να ανοίξει το θέμα της ιδιωτικοποίησης και να «μετρηθούν» αντιδράσεις.
Τώρα, τα πράγματα γίνονται πιο συγκεκριμένα σε ότι αφορά την επικείμενη προσπάθεια ιδιωτικοποίησης καθώς από τη μία ο Σύλλογος Μηχανικών της ΕΥΔΑΠ σε ανακοίνωσή του καταγγέλλει τη διενέργεια τριών διαγωνισμών για την ανάθεση σε ιδιώτες (μέσω ΣΔΙΤ σε αυτή τη φάση) της διαχείρισης, λειτουργίας και συντήρησης του εξωτερικού συστήματος υδροδότησης της Αθήνας (σ.σ. λέτε να αρχίσουν «τυχαία» μετά τα προβλήματα στην υδροδότηση της Αθήνας, να την βρίζουν τα κανάλια και στο τέλος να πουν «είναι άχρηστη, να πουληθεί»;). Παράλληλα, η γενική συνέλευση των μετόχων της ΕΥΔΑΠ (την πλειοψηφία κατέχει το Δημόσιο), σε παλαιότερη έκτακτη συνέλευση αποφάσισε την τροποποίηση του καταστατικού της που προέβλεπε ότι το πλειοψηφικό πακέτο θα ανήκει στο Δημόσιο.
Ο κύκλος εργασιών της ΕΥΔΑΠ το 2019 ανήλθε στα 323,7 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων στα 84 εκατ. ευρώ. Το 2018 ο τζίρος ήταν 322,4 εκατ. ευρώ και τα κέρδη της (προ φόρων) στα 80,2 εκατ. ευρώ. Κερδοφόρα ήταν η επιχείρηση και το 2017 (κέρδη προ φόρων στα 66,4 εκατ. ευρώ). Κέρδη τα οποία ενισχύουν και τον κρατικό προϋπολογισμό, από τη στιγμή που το Δημόσιο είναι ο μεγαλομέτοχος και κέρδη που προκύπτουν και με σχετικά χαμηλά τιμολόγια σε σχέση με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά.
Κι όπως λένε στα σπορ, «ομάδα που κερδίζει, γιατί να την αλλάξεις;»...