Ζούλας και Γαμπρίτσος θα είχαν δει την πόρτα της εξόδου

Ζούλας και Γαμπρίτσος θα είχαν δει την πόρτα της εξόδου
Ακολουθήστε μας στο Google news

Μία άποψη «Ειδικού Συνεργάτη» για την ΕΡΤ.

01 Φεβρουαρίου 2021

Διαβάσαμε πρόσφατα διθυραμβική ανακοίνωση της ΕΡΤ για επιτυχία της πλατφόρμας ΕΡΤΦΛΙΞ, η οποία προσφέρει συνεχώς κινηματογραφικές ταινίες. Αυτή όμως είναι η αποστολή της ΕΡΤ, να γίνει ένα... θερινό σινεμά;

Θα αναφερθούμε στο BBC, με μεγάλη ιστορία και διεθνώς αναγνωρισμένο ως πρότυπο αξιόπιστης δημόσιας τηλεόρασης. Στον καταστατικό του χάρτη η αποστολή του καθορίζεται στο τρίπτυχο ενημέρωση, μόρφωση, ψυχαγωγία με έμφαση στην ενημέρωση. Το πρότυπο του BBC το ακολουθούν τα περισσότερα κρατικά τηλεοπτικά δίκτυα στη Δυτική Ευρώπη. Η ΕΡΤ τι μπορεί να ισχυριστεί ότι έχει πετύχει στον τομέα της ενημέρωσης;

Το κεντρικό της δελτίο ειδήσεων στις 9 το βράδυ, που είναι η ναυαρχίδα της ενημέρωσης, παλεύει με το ΜΕΓΚΑ στην τελευταία θέση σε τηλεθέαση. Θα αναφέρουμε, ως χαρακτηριστικό παράδειγμα, τις μετρήσεις της εταιρείας «Νίλσεν» των δελτίων ειδήσεων, σε τρεις συγκεκριμένες ημερομηνίες. Στις 17/1/2021 η τηλεθέαση του κεντρικού δελτίου της ΕΡΤ είχε ποσοστά 2,7% στο δυναμικό κοινό και 5,4% στο σύνολο. Στις 18/1/2021 είχε 3,6% στο δυναμικό κοινό και 5,3% στο σύνολο και στις 19/1/2021 είχε 4,2% στο δυναμικό κοινό και 6,1% στο σύνολο.

Η βραδινή ενημερωτική εκπομπή της ΕΡΤ «Ειδικές αποστολές» έχει τηλεθέαση 1,2-1,4%. Η σημερινή διοίκηση της ΕΡΤ έχει ρίξει όλο το βάρος της και χρηματοδοτεί με μεγάλα ποσά σειρές μυθοπλασίας. Εχει ήδη δαπανήσει το ποσό των 20 εκατομμυρίων ευρώ για τις σειρές μυθοπλασίες που ήδη προβάλλονται και έχει εγκρίνει το ποσό των 120.000 ευρώ για κάθε επεισόδιο σε μια σειρά μυθοπλασίας που βασίζεται σε βιβλίο της Βικτόρια Χίσλοπ. Εχει βελτιωθεί όμως η συνολική τηλεθέαση της ΕΡΤ με τις σειρές μυθοπλασίας; Οχι, η ΕΡΤ είναι τελευταία στη συνολική τηλεθέαση με ποσοστό 5,7%, σύμφωνα με μέτρηση της «Νίλσεν» που δημοσιεύτηκε αυτόν τον μήνα.

Πριν από τις τελευταίες εκλογές, όταν ήταν κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ, ο νυν πρόεδρος της ΕΡΤ Κ. Ζούλας, ως διευθυντής τότε του γραφείου Τύπου της Ν.Δ., καθημερινά κατηγορούσε και κατήγγελλε τη διοίκηση της ΕΡΤ ότι ανέθετε πολλές μικτές παραγωγές, παραγκωνίζοντας ικανούς δημοσιογράφους από το μόνιμο προσωπικό της ΕΡΤ. Πολύ σωστά, συμφωνούμε απόλυτα. Η μικτή παραγωγή είναι ένα οικονομικό σκάνδαλο, είναι ένα έξυπνο όχημα για να καλύπτονται η αδιαφάνεια και οι ανεξέλεγκτες πληρωμές.

Τι έκανε όμως ο κ. Ζούλας όταν ο πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης τού έδωσε τα κλειδιά της ΕΡΤ ως ανταμοιβή για τις υπηρεσίες του στο γραφείο Τύπου της Ν.Δ.; Πολλαπλασίασε τις μικτές παραγωγές και, το απίστευτο, καθιέρωσε για πρώτη φορά μικτές παραγωγές και στο ραδιόφωνο της ΕΡΤ.

Παράλληλα προσλαμβάνει δεκάδες δημοσιογράφους φίλους του και άλλους με υπόδειξη του Μαξίμου. Για πρώτη φορά, λένε χαριτολογώντας στο ραδιομέγαρο, δεν βρίσκεις θέση στο πάρκινγκ της ΕΡΤ.

Η σπατάλη είναι η πρακτική της σημερινής διοίκησης της ΕΡΤ. Δαπάνησε σημαντικά ποσά για να αλλάξει τα λογότυπα και τα χρώματα των τριών καναλιών, χωρίς να ήταν αυτό απαραίτητο. Εγκρίνει δαπάνες για τη διαφήμιση των προγραμμάτων της ΕΡΤ στα λεωφορεία και σε ανοιχτούς χώρους. Σε δύο προγράμματα της ΕΡΤ με πολύ χαμηλή τηλεθέαση, το «φλΕΡΤ» και «Το μεγάλο παιχνίδι», που σε μια υγιή επιχείρηση θα έπρεπε να ήταν για αντικατάσταση, η διοίκηση της ΕΡΤ αύξησε τον προϋπολογισμό τους πριν ολοκληρωθούν τα επεισόδιά τους.

Εάν η ΕΡΤ ήταν ιδιωτική επιχείρηση οι κ. Ζούλας και Γαμπρίτσος θα είχαν ήδη δει την πόρτα της εξόδου. Αλλά οι διοικήσεις της ΕΡΤ, διαχρονικά φυσικά, έχουν το προνόμιο και την πολυτέλεια να ξοδεύουν όπως θέλουν και ό,τι θέλουν, χωρίς συνήθως να λογοδοτούν.

(Από την έντυπη «Εφημερίδα των Συντακτών»)