Για «ρητορική μίσους έναντι μεταναστών» και «παραπλανητικά μηνύματα τηλεπώλησης».
06 Δεκεμβρίου 2021«Καμπάνες» και σε άλλα περιφερειακά κανάλια από το ΕΣΡ, πλην του Alert, για το περιεχόμενο της εκπομπής «Κόντρα και Ρήξη» του Κυριάκου Βελόπουλου, από τον Σεπτέμβριο έως τον Δεκέμβριο του 2019. Με πρόστιμο 35 χιλιάδων ευρώ το καθένα τιμωρήθηκαν το Epsilon και το Kontra από την Αττική, το AE Channel Θεσσαλονίκης, το Κρήτη TV 1 Χανίων, το Notos TV Ηρακλείου και το Σητεία TV Λασιθίου. Μέχρι στιγμής το σύνολό τους ανέρχεται στις 245 χιλιάδες ευρώ.
Όλες οι ποινές επιβλήθηκαν για δύο λόγους, όπως και στην περίπτωση του Alert. Ο πρώτος ήταν η «ρητορική μίσους και δυσμενείς διακρίσεις έναντι μεταναστών», με 20 χιλιάδες ευρώ, ωστόσο δύο εκ των μελών του ΕΣΡ διαφώνησαν ζητώντας να ανέβει το ποσό στις 25 χιλιάδες ευρώ. Και ο δεύτερος ήταν τα «μηνύματα τηλεπώλησης που μπορούσαν να παραπλανήσουν το τηλεοπτικό κοινό».
Για τη ρητορική μίσους το Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο ανέφερε πως το καθένα από τα κανάλια «διέλαβε στο τηλεοπτικό της πρόγραμμα ρητορική μίσους και δυσμενούς διακρίσεως εις βάρος μεταναστών (και δη στην βάση της εθνοτικής αυτών καταγωγής) τελώντας έτσι εξακολουθητικώς και εκ προθέσεως το οικείο διοικητικό αδίκημα», επισημαίνοντας πως «δεν ασκεί δε έννομη επιρροή άγουσα σε άρση της ευθύνης της εγκαλουμένης, ο ισχυρισμός αυτής ότι τα ως άνω μεταδοθέντα από τον σταθμό της αποτελούν και πολιτικές θέσεις του παρουσιαστού των εκπομπών».
Όσο για τα μηνύματα τηλεπώλησης, που αφορούσαν τις περίφημες κηραλοιφές που διαφημίζει ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, το ΕΣΡ ανέφερε τα εξής: «Ο τρόπος παρουσίασης των επίμαχων προϊόντων ήταν δυνατό να παραπλανήσει το κοινό σε σχέση με τις υποτιθέμενες θεραπευτικές τους ιδιότητες και τα αναμενόμενα αποτελέσματα από τη χρήση τους, αφού η δυνατότητα παραπλάνησης των τηλεθεατών προκύπτει στις συγκεκριμένες περιπτώσεις εκ πρώτης όψεως και από το περιεχόμενο των μηνυμάτων, με το οποίο τα προϊόντα παρουσιάστηκαν ως έχοντα τις προαναφερθείσες (προφανώς εκτός πραγματικότητας) ιδιότητες. Η ενδεχόμενη παραπλάνηση των τηλεθεατών συνίστατο ειδικότερα στην, κατά την παρουσίαση των επίμαχων προϊόντων (παρόλο που δεν συνιστούσαν φάρμακα), απόδοση σ’ αυτά θεραπευτικών και αναλγητικών ιδιοτήτων για σοβαρές ασθένειες. Τα στοιχεία των εν λόγω προϊόντων αποτελούν «πληροφορίες» ικανές να παραπλανήσουν τον μέσο τηλεθεατή, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας, εκείνον δηλαδή με τις γνώσεις που έχει από τη σχολική του εκπαίδευση και την κοινωνική του πείρα ως προς τα αναμενόμενα αποτελέσματα των προϊόντων και να επηρεάσουν την οικονομική του (τουλάχιστον) συμπεριφορά από το πιθανώς απατηλό περιεχόμενο των μηνυμάτων».