Για «προσπάθεια εκμετάλλευσης» και «κατάφωρη υποβίβαση της αξίας της εργασίας» κάνει λόγο το ΕΣΡ, στη σχετική απόφασή του.
14 Ιουνίου 2022Τα «σπασμένα» του Μένιου Φουρθιώτη συνεχίζει να πληρώνει το Open. Το Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο τιμώρησε με πρόστιμο 30 χιλιάδων ευρώ το κανάλι επειδή πρόβαλλε «τηλεοπτικό πρόγραμμα με ακραία υποβαθμισμένο ποιοτικά χαρακτήρα», εννοώντας την εκπομπή «Αποκαλυπτικά» που ήταν στο πρόγραμμά του την περίοδο που λειτουργούσε ως Epsilon. Το επίμαχο επεισόδιο της εκπομπής χρονολογείται από τις 18 Δεκεμβρίου 2016, και η εξέταση έγινε μετά από καταγγελία ιδιώτη που ανέφερε ότι «κατά τη διάρκεια της εκπομπής σε μορφή διαγωνισμού ο άνωθεν (ενν. παρουσιαστής) κλήρωνε θέσεις εργασίας. Συγκεκριμένα έλεγε ότι ο πιο γρήγορος κερδίζει. Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός ήταν πιο έντονος το τελευταίο μισάωρο. Ελπίζω & εύχομαι ότι άνθρωποι και εκπομπές που παίζουν με τον πόνο κάθε ανθρώπου για δουλειά να εξαλειφθούν από την τηλεόραση...».
Σύμφωνα, πάντα, με την απόφαση του ΕΣΡ ο Μένιος Φουρθιώτης κλήρωνε μέσα από τον τηλεοπτικό αέρα 50 θέσεις εργασίας για το τηλεφωνικό κέντρο του τότε Epsilon. Με την προϋπόθεση, όμως, οι υποψήφιοι υπάλληλοι να παραγγείλουν... κρέμες προσώπου με χαβιάρι, που πουλούσε ο ίδιος μέσα από την εκπομπή του. «Είστε άνεργος; Είστε άνεργη; Όσοι παραγγείλετε, διεκδικείτε σήμερα, το Ε, κυρίες και κύριοι, σε συνεργασία με την (κατονομαζόμενη) εταιρία… στο 18338, όσοι παραγγείλετε τις κρέμες με το χαβιάρι, όσο πιο γρήγορα μπορείτε, διεκδικείτε πενήντα θέσεις εργασίας, κυρίες και κύριοι, στο τηλεφωνικό κέντρο με πάρα πολύ καλές αποδοχές [...]. Άμεση πρόσληψη αρκεί να τηλεφωνήσετε χωρίς χρέωση στο 18338 και να δώσετε τώρα την παραγγελία σας όσο πιο γρήγορα μπορείτε από τον άλλο», έλεγε μεταξύ άλλων ο παρουσιαστής.
Αναλύοντας το επίμαχο περιεχόμενο της εκπομπής, το ΕΣΡ αναφέρει ότι «η κλήρωση, η οποία παρουσιάστηκε ως «κοινωνικός σκοπός», «κοινωνικό έργο» ή ως «κοινωνική προσφορά» του τηλεοπτικού σταθμού, μεσούσης της οικονομικής κρίσης των μνημονιακών χρόνων, στην Ελλάδα, με την ανεργία στα ύψη, συνιστά, στην πραγματικότητα, προσπάθεια εκμετάλλευσης, εμφορούμενη από ακραίο κυνισμό, της ανάγκης των πολιτών για ανεύρεση εργασίας, με αντικείμενο την προσέλκυση απελπισμένων ανθρώπων, οι οποίοι θα ήσαν διατεθειμένοι να αγοράσουν, από το υστέρημά τους, «κρέμες προσώπου με χαβιάρι», ώστε να ελπίζουν σε πρόσληψη, κατόπιν κληρώσεως. Υφίσταται, λοιπόν, προφανής ασυμμετρία μεταξύ προσφερόμενου (θέσης εργασίας) και αξιούμενου (αγοράς κρέμας προσώπου), η οποία υποβιβάζει κατάφωρα την αξία της εργασίας, συνιστά βάρβαρη ενέργεια εκμετάλλευσης της ανάγκης των ανθρώπων για εργασία και στυγνής εμπορευματοποίησης της ανάγκης αυτής, ενώ αποτελεί πασίδηλη στρέβλωση της προβλεπόμενης συνταγματικά κοινωνικής αποστολής της τηλεόρασης».