'Ο,τι συνέβη με το ελληνικό Rolling Stone

'Ο,τι συνέβη με το ελληνικό Rolling Stone
Ακολουθήστε μας στο Google news

Η βραχύβια ιστορία του.

23 Μαρτίου 2023

 

Του Δημήτρη Κανελλόπουλου

Τον τίτλο τον έφερε στην Ελλάδα η People Media του Γιώργου Ισαάκ, με στόχο να φτιαχτεί ένα 360° Project που να περιλαμβάνει πολλά πράγματα, όχι μόνο site και περιοδικά. Αλλά και Rolling Stone Cafe, store με προϊόντα, μουσικό φεστιβάλ κ.ά. Ήταν μία καλή ιδέα για έναν τίτλο που μπορεί να μην διαθέτει την αίγλη του παρελθόντος αλλά δεν παύει να είναι ο πιο γνωστός μουσικός τίτλος παγκοσμίως.

Το καλοκαίρι του 2021 και αφού είχαν ξεκινήσει οι προετοιμασίες για το site του,  το rollingstone.gr, η People Media συμφώνησε με την Εφημερίδα των Συντακτών ώστε το περιοδικό να κυκλοφορεί το τελευταίο Σάββατο κάθε μήνα με την εφημερίδα. Συμβαίνει και με άλλα περιοδικά, όπως παράδειγμα με τη Vogue και την Καθημερινή. Η People Media το παρέδιδε έτοιμο το περιοδικό στην εφημερίδα, ως pdf, η «Εφ.Συν.» δεν είχε άμεσο λόγο για την ύλη του (όχι πως δεν τη γνώριζε φυσικά). Το πρώτο τεύχος βγήκε τον Νοέμβριο του 2021 και σάρωσε κυκλοφοριακά.

Οσοι ασχοληθήκαμε με το περιοδικό είχαμε από τον Γιώργο (Ισαάκ) μεγάλη ελευθερία. Ενημερωνόταν από την ομάδα για την ύλη, τα εξώφυλλα κτλ αλλά, προς τιμή του, δεν παρέμβαινε σχεδόν ποτέ. Δυστυχώς εμείς που ασχοληθήκαμε με το έντυπο δεν είχαμε σχέση με το site, το rollingstone.gr. Site που στην πραγματικότητα ήταν ανύπαρκτο. Η, κατά τη γνώμη μου, 100% λάθος επιλογή προσώπων για το site, πρόσωπα που εμείς τα βρήκαμε εκεί όταν πήγαμε και δεν ήξεραν τι σημαίνει Rolling Stone, οδήγησε σε ένα τραγικό αποτέλεσμα. Σκεφτείτε πως το περιοδικό δεν είχε καν ενεργά social media. Αυτό, όπως καταλαβαίνετε, αποδείχτηκε στην πορεία τεράστιο πρόβλημα μια και η έκδοση δεν είχε την ηλεκτρονική υποστήριξη που χρειαζόταν. Αφήστε δεν την παγκόσμια πρωτοτυπία να βγαίνει περιοδικό χωρίς site, έντυπο χωρίς ηλεκτρονικό!

Τέλος πάντων, η ομάδα που δούλεψε στο έντυπο ήταν πολύ δεμένη και νομίζω ότι το αποτέλεσμα που παρουσίασε ήταν πολύ αξιοπρεπές. Η People Media μαζί με την Εφημερίδα των Συντακτών ακολούθησαν πιστά τις αυστηρές προδιαγραφές των Αμερικανών για την εκτύπωση του περιοδικού (ήταν όροι στα συμβόλαια): συγκεκριμένο σχήμα, ακριβό χαρτί, εγκεκριμένες γραμματοσειρές κ.ο.κ. Όπως δηλαδή κυκλοφορεί σε όλες τις χώρες του κόσμο πέραν της Αμερικής, νομίζω 18 συνολικά (Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Βραζιλία, Ινδίες και αλλού).

Άλλωστε κάθε τεύχος έπαιρνε το «οκ» των Αμερικανών πριν φύγει για τυπογραφείο. Και, μάλιστα, κάποιες φορές εκείνοι έκαναν διάφορες υποδείξεις που ήταν πολύτιμες. Δεν μας μιλούσαν για την ύλη φυσικά αλλά για το εικαστικό κομμάτι περισσότερο. Γενικώς ήταν πολύ ικανοποιημένοι, ελάχιστα πράγματα άλλαζαν, γραφιστικά ήμασταν σε εξαιρετική κατάσταση. Και θέλω να πω ότι παρουσίαζε πολύ ενδιαφέρον να δουλεύεις μαζί τους, να βλέπεις ποια είναι η λογική τους και πως λειτουργούν. Θυμάμαι που στην αρχή του 2022 μας ζήτησαν το πλάνο μας για τα 12 εξώφυλλα όλης της χρονιάς! Εμείς δεν ξέραμε το εξώφυλλο του Φεβρουαρίου και αυτοί μας ζητούσαν του επόμενου Νοεμβρίου. Δεν ξέρω αν σας κάνει εντύπωση, αλλά γνώριζαν από τότε ότι τον Σεπτέμβριο όλα τα Rolling Stone παγκοσμίως θα έβγαιναν με εξώφυλλο τον Harry Styles

Το περιοδικό δεν τα πήγε άσχημα, η εφημερίδα ανέβαζε πολύ τις πωλήσεις της τα Σάββατα που το φιλοξενούσε. Την αγόραζαν μάλιστα και άνθρωποι που δεν παίρνουν ποτέ εφημερίδες. Και πήγαινε πολύ καλά αν σκεφτούμε πως έμενε στα περίπτερα για μιάμιση μέρα μόνο, από το Σάββατο το πρωί έως το βραδάκι της Κυριακής (κάποια τεύχη βγήκαν μετά στα περίπτερα αυτόνομα, κάποια όχι).

Δυστυχώς όμως το περιοδικό δεν είχε θετική πορεία σε διαφημιστικά έσοδα. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες της People Media και τις αλλαγές προσώπων (κι εδώ στην αρχή υπήρξαν λάθος επιλογές) η διαφήμιση που ερχόταν ήταν ελάχιστη. Ερχόταν αγκομαχώντας. Η αγορά ήθελε το χρόνο της για να εμπιστευθεί ένα νέο περιοδικό έστω και αν αυτό αποτελούσε παγκόσμιο τίτλο, έστω και αν η ελληνική έκδοση ήταν (όπως έλεγαν και οι ίδιοι) πολυτελής. H αγορά δυστυχώς βαδίζει πολύ αργά... Η έλλειψη εσόδων από την People Media έφερε και καθυστερήσεις πληρωμών σε διάφορα επίπεδα, γεγονός που δημιούργησε άσχημο κλίμα και προβλήματα ακόμα και στη δημοσιογραφική ομάδα. Η έλλειψη εσόδων οδήγησε και την εταιρία στην απόφασή της για αναστολή της έκδοσης, το καλοκαίρι του 2022.

Από την αρχή αναρωτιόμασταν, όλοι εμείς οι άνθρωποι της μουσικής και του Τύπου, αν υπήρχε χώρος στην Ελλάδα για ένα μουσικό περιοδικό. Σε μία εποχή που τα έντυπα σβήνουν. Η απάντηση είναι πως τελικά υπήρχε και, θεωρώ, ότι ακόμα υπάρχει χώρος. Έστω και αν το πείραμα της ελληνικής έκδοσης του Rolling Stone τελικά απέτυχε.