Οι παράλληλες ιστορίες τριών Πακιστανών μεταναστών με φόντο το ναυάγιο της Πύλου, μία ληστεία σε ένα βενζινάδικο και ένα έγκλημα στα Πατήσια.
02 Νοεμβρίου 2023Προβολή του ντοκιμαντέρ του Θωμά Σίδερη σήμερα στις δέκα το βράδυ, σε παγκόσμια πρεμιέρα, στο πλαίσιο του 2ου Solidarity Film Festival Killah P, στο Πολιτιστικό Κέντρο "Μελίνα Μερκούρη", Εμμανουήλ Μπενάκη 70, Κερατσίνι, μερικές εκατοντάδες μέτρα από το σημείο που δολοφονήθηκε ο Παύλος Φύσσας.
Το story:
Ο Μοχάμαντ ήρθε ως ανήλικος ασυνόδευτος πρόσφυγας στην Ελλάδα και για δεκαεπτά χρόνια εργαζόταν σε βενζινάδικο. Μία ληστεία θα πυροδοτήσει ανεξέλεγκτες καταστάσεις και θα σταθεί αφορμή να καταλάβει ο Μοχάμαντ πως κάποτε ήταν σκλάβος των διακινητών ενώ σήμερα είναι σκλάβος των αφεντικών του.
Ο Αλί, εργάτης σε πλυντήριο αυτοκινήτων, θα βρεθεί αντιμέτωπος με την απώλεια του αδελφού του στο πολύνεκρο ναυάγιο της Πύλου και θα προσπαθήσει να βρει απαντήσεις στη Λαχώρη και στην πόλη Αλ Χουμς της Λιβύης.
Ο Γκουλάμ έζησε για περισσότερα από είκοσι χρόνια στην Ελλάδα ως οικονομικός μετανάστης. Όταν κάποια μέρα ένας οδηγός τον έβρισε και τον χτύπησε στο βενζινάδικο που εργαζόταν, θα πάρει την απόφαση να φύγει από την Αθήνα και να επιστρέψει στη Λαχώρη, κοντά στην οικογένειά του.
Μία δολοφονία ενός ακόμα πακιστανού εργάτη στα Πατήσια, κατά τη διάρκεια κινηματογράφησης της ταινίας, θα ξυπνήσει μνήμες από τη δολοφονία του ΛουκμάνΣαχζάτ στα Πετράλωνα και την άνοδο της ακροδεξιάς στην Ελλάδα στην αυγή του 21ου αιώνα.
Ένα αποκαλυπτικό και σοκαριστικό ντοκιμαντέρ για τη διαβίωση των οικονομικών μεταναστών στην Αθήνα, καθώς βρίσκονται διαρκώς αντιμέτωποι με τον ρατσισμό και την ξενοφοβία. Μία ταινία που μιλά για την εκμετάλλευση των φτωχών ανθρώπων ανεξάρτητα από χρώμα, φυλή ή θρησκεία.
Η επιθυμία του Μοχάμαντ να εργαστεί ως εργάτης στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος θα σταθεί αφορμή για τον σκηνοθέτη να «συνομιλήσει» με τον πατέρα του, ηλεκτροσυγκολλητής όλη τη ζωή του στη Ζώνη, όπως και ο Γιάννης Φύσσας, θείος του Παύλου, που εργάστηκε ως εργάτης στο Πέραμα για περισσότερο από σαράντα χρόνια.
Το σενάριο και τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Θωμάς Σίδερης, ενώ η φωτογραφία της ταινίας είναι του MahirKilic.