Δεν είμαι σίγουρος αν αυτές ήταν οι τελευταίες «κανονικές» συναυλίες της Χαρούλας. Μπορεί ναι, μπορεί και όχι.

Δεν είμαι σίγουρος αν αυτές ήταν οι τελευταίες «κανονικές» συναυλίες της Χαρούλας. Μπορεί ναι, μπορεί και όχι.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Πριν από κάποια χρόνια, το ψιθυρίζαμε και δεν το λέγαμε ανοιχτά: η Χάρις Αλεξίου αντιμετωπίζει πλέον πρόβλημα με τη φωνή της.

23 Νοεμβρίου 2023

 

Του Δημήτρη Κανελλόπουλου

Και εννοείται πως εμείς οι δημοσιογράφοι ούτε σκεφτόμασταν ποτέ να το γράψουμε. Το βλέπαμε όμως στις συναυλίες της, το ακούγαμε. Να σας πω την αλήθεια εμένα δεν με ενοχλούσε το γεγονός, μου αρκούσε η ψυχή που έβγαζε στα live της. Το ένιωσα και με τους Guns N’ Roses το καλοκαίρι, ποσώς ενδιέφερε τους 40 χιλιάδες θεατές αν ο Axl Rose μπορούσε να τραγουδήσει όπως παλιά, τους έφτανε που έβλεπαν ένα μεγάλο συγκρότημα με σπουδαία τραγούδια. Και περνούσαν καλά. Ετσι κι εμείς, περνούσαμε καλά με τη Χαρούλα. Δεν είναι οι τέλειες φωνές η ουσία αλλά το συναίσθημα.

Γρήγορα ωστόσο ο ψίθυρος δυνάμωσε, έβλεπα και την ίδια την Αλεξίου να το νιώθει. Ως σπουδαία καλλιτέχνις που είναι το ήξερε. Κι ένα βράδυ στο Gazarte κατάλαβα πως δεν πάει άλλο. Ηταν σε μια παράσταση-συναυλία του Σταύρου Ξαρχάκου, αυτού του μάγου που παίρνει τις φωνές των τραγουδιστών και τις ενσωματώνει στην ορχήστρα μετατρέποντάς τες σε όργανα μουσικής. Η Αλεξίου δεν μπορούσε να ανταποκριθεί. Ο μαέστρος που ξέρει να κάνει θαύματα δεν κατάφερε στη συγκεκριμένη περίπτωση να κάνει τα μαγικά του.

Δεν είμαι σίγουρος αν αυτές ήταν οι τελευταίες «κανονικές» συναυλίες της Χαρούλας. Μπορεί ναι, μπορεί και όχι. Λίγο καιρό μετά ωστόσο φάνηκε να αλλάζει. Μετά το αρχικό σοκ είδαμε μια Αλεξίου να μετατοπίζεται σιγά σιγά σε μια σειρά από παράλληλες, θαυμάσιες επίσης, επιλογές. Αντί για συναυλίες έκανε συγκεκριμένες guest εμφανίσεις προστατεύοντας τη φωνή της. Αντί για συναυλίες ανέβαζε θεατρικά στα οποία έπαιζε αλλά και τραγουδούσε. Αντί για συναυλίες γύριζε τηλεοπτικά, την είδαμε πόσο εξαιρετική ήταν (και είναι) στο «Maestro» του Χριστόφορου Παπακαλιάτη. Μέχρι και στο Netflix έφτασε.

Η Χάρις Αλεξίου συμφιλιώθηκε με την απώλεια της φωνής της και πέτυχε ένα restarting στην καλλιτεχνική της πορεία. Αλλωστε μιλάμε, ούτε λίγο-ούτε πολύ, για πάνω από 50 χρόνια καριέρας. Και τώρα βγάζει, έβγαλε δηλαδή, νέο δίσκο! «Reworks», από την Estia Recordings και τη Minos EMI. Με παλιά τραγούδια μεν αλλά δουλεμένα ξανά. Πώς; Ανακατεύοντας ερμηνείες της από διαφορετικές περιόδους. Τα επτά από τα δέκα τραγούδια είναι ηχογραφήσεις που πρώτη φορά βγαίνουν στο φως. Τα άλλα τρία προέρχονται από τις πρώτες εκτελέσεις αλλά σε νέο ρεμίξ.

Το άλμπουμ το δούλεψαν δύο παραγωγοί της νέας μουσικής γενιάς, ο Ερμής Γεραγίδης (Ermis) και ο Ισίδωρος Κιλούδης (Issy Beats). Το γενικό πρόσταγμα φυσικά το έχει, όπως πάντα, ο Μάνος Θεοφίλου, ο γιος της Χαρούλας. Συμμετέχουν ο Χρήστος Μάστορας, ο εξαιρετικός frontman του συγκροτήματος MEΛΙSSES, η Kid Moxie, η παραγωγός (συνθέτρια και ερμηνεύτρια) που ζει μόνιμα στο Λος Αντζελες, και οι O.P.A., το συγκρότημα που μας έρχεται από τα 90’s. Στο άλμπουμ υπάρχουν και δύο ανέκδοτα κομμάτια, το «Φύγε» και το «Ασπρο φεγγάρι», μία ουσάκ μπαλάντα. Στο «Φύγε» τραγουδάει ο ΛΕΞ, το μεγαλύτερο όνομα του χιπ χοπ στην Ελλάδα που γεμίζει, όπως ξέρετε, τα γήπεδα με τις συναυλίες του.

Ιδού και οι στίχοι του ΛΕΞ στο κομμάτι, αξίζει να τους δούμε ξεχωριστά: «Ο εαυτός μου είναι αγκάθι / μες στο μαραμένο άστυ / το ποτίζανε με λάθη / λήτες και δημοσιογράφοι / ο κύκλος μου είναι κάφροι / ταλαιπωρημένα άνθη που ζουν μέσα στου ανθοπωλείου το πιο σκονισμένο ράφι / όλοι τους ζουν από τις γωνίες / στρογγυλό είναι το μηδέν / τους αηδίασαν οι μεν, τους ξενέρωσαν οι δε / καμαρώνουν τις πλατίνες, τα sold out, τα top ten / στέλνουν στη μάνα τους να ακούσει ποια μου λέει το ρεφρέν / δεν μας βλέπουν σαν απειλή / λένε “άσε να χαρεί το παιδί / γιατί όσο δεν έχουν ο ένας τον άλλον / όσα κι αν βγάλουν θα μείνουν φτωχοί” / λέω, “ευχαριστούμε πολύ γιατί πού ξέρεις, έτσι μπορεί / να μας δουν έξω από τη Βουλή / με τα Yamaha και τα Audi”. / Ζούμε στην τραγωδία όλοι μας σαν το χορό / η Νέα Σμύρνη έχει ιστορία man/ δεν την έγραψα εγώ / ίσως καλύτερα να έφευγα man / δεν μπορώ μακριά μου εγώ / τα βράδια μου ξημέρωνα / και αυτό ήταν Xαρά μου».

Οσο για τη φωνή της που λέμε στην αρχή, τι έκανε εδώ η Χάρις Αλεξίου; Στην «Πανσέληνο» λοιπόν στην οποία συνεργάστηκε με την Kid Moxie, σε αυτό το μεγάλο τραγούδι, άλλαξε τον στίχο «τα ζήτησα όλα απ’ τη ζωή μου, τα πλήρωσα με την ψυχή μου» και τον έκανε «τα ζήτησα όλα απ’ τη ζωή μου, τα πλήρωσα με τη φωνή μου». Respect σε μία από τις σημαντικότερες γυναίκες του ελληνικού τραγουδιού.

(Από την Εφημερίδα των Συντακτών)