Ακολουθήστε μας στο Google news
Χρόνης Μπότσογλου: «Μοναξιά είναι ο εαυτός μας που δεν έχει θεατρικότητα»
Ένας από τους σημαντικούς εν ζωή Έλληνες ζωγράφους, που εδώ και χρόνια μένει προσηλωμένος στην παράδοση μιας παραστατικής ανθρωποκεντρικής τέχνης, ο Χρόνης Μπότσογλου, είναι ο καλεσμένος της εκπομπής «Απόστροφος» με το Ζαχαρία Σώκο, η οποία θα μεταδοθεί την Κυριακή, στις 22:00 από το Δεύτερο Πρόγραμμα 103,7.
Ο Χρόνης Μπότσογλου, πρώην Πρύτανης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, που με τη ζωγραφική του απογυμνώνει το σώμα και κατέρχεται στα βάθη της ανθρώπινης ύπαρξης με αυτοσαρκασμό, μελαγχολία και τρυφερότητα, επισημαίνει στην εκπομπή ότι «κάθε δημιουργός με το έργο του επιχειρεί να εξορκίσει τα ιδιωτικά του δαιμόνια. Τίποτα δεν σου ανήκει εκτός από το φτωχό σαρκίο σου, μια κατανόηση που σε οδηγεί να συνειδητοποιήσεις τη μοναξιά σου. Έτσι μη έχοντας τίποτα να κρύψεις αρχίζεις την κρυφή και τη φανερή διαπόμπευση του σώματος».
Επισημαίνει επίσης ότι «η μοναξιά είναι το κομμάτι του εαυτού μας που δεν έχει θεατρικότητα».
Ο πολυβραβευμένος θεατρικός συγγραφέας Βασίλης Κατσικονούρης είναι καλεσμένος στην εκπομπή «Μεταμορφώσεις» στο Δεύτερο Πρόγραμμα 103,7 την Κυριακή, στις 16.00 17.00 και στη Ζέτα Καρασπήλιου για το νέο του θεατρικό έργο με τίτλο «Πήρε τη Ζωή της στα Χέρια της» που παρουσιάζεται με μεγάλη επιτυχία στο «ΘΕΑΤΡΟΝ» - Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» στον Ταύρο.
Η παράσταση ανέβηκε σε σκηνοθεσία του Γιώργου Παλούμπη και μουσική του Σταμάτη Κραουνάκη, ενώ τους πρωταγωνιστικούς ρόλους ερμηνεύουν οι Υρώ Μανέ, Μαρία Σολωμού, Νίκος Αρβανίτης και Δημήτρης Αλεξανδρής. Η παράσταση αποτελεί μια διαφορετική πρόταση του φετινού χειμώνα που μιλά κατευθείαν στις καρδιές όλων μας, σε μια εποχή που η ανάγκη για να κρατηθούμε δίπλα στην αλήθεια μας και να παλέψουμε γι αυτήν, είναι μεγαλύτερη από ποτέ.
Ο Βασίλης Κουτσονούρης συγκαταλέγεται ανάμεσα στους καταξιωμένους συγγραφείς της σύγχρονης ελληνικής δραματουργίας και με τα έργα του «Εντελώς Αναξιοπρεπές», «Καλιφόρνια Ντρίμιν», «Το Γάλα», «Οι Αγνοούμενοι» κ.α. έχει δώσει ένα δικό του ξεχωριστό στίγμα στη σύγχρονη θεατρική γραφή. Το γράψιμο για κείνον είναι ανάγκη, είναι ψυχική περιπέτεια, στην οποία καλεί και τον θεατή. Μιλάει για αλήθειες σκληρές με το δικό του ευαίσθητο τρόπο. Κανείς δεν εξέρχεται από το θέατρο έτσι όπως εισήλθε. Καταφέρνει να αγγίζει τις ψυχές, να ξυπνά σκέψεις και συναισθήματα.
Τηλεφωνικά παρεμβαίνουν οι ηθοποιοί Ηρώ Μανέ και Δημήτρης Αλεξανδρής.
Οττω τις έραται, μια μουσική περιπλάνηση στο χώρο και στο χρόνο στο Τρίτο Πρόγραμμα 90,9 και 95,6
Κυριακή στη μια το μεσημέρι, τελευταία Κυριακή της Αποκριάς και η εκπομπή «Οττω τις έραται», είναι αφιερωμένη σε τρία έργα που αντλούν την έμπνευσή τους από το Καρναβάλι.
Η Τζουλιέττα Καρόρη παρουσιάζει:
«Το Καρναβάλι στη Βιέννη», έργο 26 του Ρόμπερτ Σούμαν,
«Το καρναβάλι των ζώων», την μεγάλη ζωολογική φαντασία του γάλλου συνθέτη και οργανίστα Camille Saint Saens και την
«Ουγγρική ραψωδία αρ. 6» γνωστή ως το «Καρναβάλι στην Πέστη», του Franz Liszt.
Την Κυριακή, μισή ώρα μετά τα μεσάνυχτα και από την εκπομπή «Τα πι της Αγάπης» του Τρίτου Προγράμματος 90,9 της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, που επιμελείται και παρουσιάζει ο Γιώργος Ευσταθίου, θα μεταδοθούν απόσπάσματα από το βιβλίο της δημοσιογράφου Εύας Νικολαϊδου, «Μια ευλαβική ανάμνηση» από τις εκδόσεις «Ελληνικά Γράμματα».
Πρόκειται ουσιαστικά για μια συνέντευξη ποταμό που παρεχώρησε η σημαντική συγγραφέας Μαργκερίτ Γιουρσενάρ στην δημοσιογράφο, μαζί με αποσπάσματα από τα βιβλία της, σκέψεις για το έργο της, τον έρωτα, τη φιλία και μια εκτενή βιογραφία.
H συνάντηση έγινε τον Φεβρουάριο του 1983 και υπήρξε «ανοιχτή στιγμή». Η Γιουρσενάρ μίλησε σχεδόν για τα πάντα, δίνοντας έτσι μαθήματα ζωής. Ξεκινώντας από την πολιτική, τα ταξίδια και τον φεμινισμό, τα παιδικά της χρόνια με τον πατέρα και τη στέρηση της μητέρας, μέχρι την Ελλάδα που τόσο αγαπούσε και τον Καβάφη που τότε μετέφραζε, για να καταλήξει στη ζωή τη ζώσα, δίχως διόλου να κρυφτεί. «Έρωτας είναι η βαθιά συνείδηση, να καταλάβεις δηλαδή, ότι με τον έρωτα μπορείς μόνο να εξελιχθείς. Όταν αγαπάς, όταν είσαι ερωτευμένος, όλα γίνονται από μόνα τους. Δεν χρειάζονται θυμοί, φόβοι, αλλά να σέβεσαι την ατομικότητα του άλλου. Σημαίνει να μη χάνεται ο κόσμος γύρω σου όταν απομακρύνεται, γιατί τότε γίνεται εξάρτηση. Η ερωτική πράξη είναι μυσταγωγία, είναι ιερή και έτσι πρέπει να την αντιμετωπίζουμε. Ο έρωτας είναι έρωτας όταν δεν προσθέτει, ούτε αφαιρεί. Είναι η βάση για όλα. Φυσικά είμαι υπέρ της ελεύθερης επιλογής. Αγαπάς και ερωτεύεσαι τον άνθρωπο και όχι το φύλο».
Η Μαργκερίτ Γιουρσενάρ υπήρξε επίσης, η πρώτη γυναίκα που έγινε δεκτή το 1980 ως μέλος της Γαλλικής Ακαδημίας αλλά υπέστη δυστυχώς σχόλια, σχετικά με την ομοφυλοφιλία της. Η Εύα Νικολαϊδου όμως, διαχειρίστηκε το πολύτιμο υλικό της, με τρόπο διαυγή και με σεβασμό. Χωρίς μεγαλοστομίες, αυστηρά κι απέριττα και ταυτοχρόνως βαθιά, πολύ ουσιαστικά, με τρυφερότητα.
Κυριακή
25 Φεβρουαρίου 2012Χρόνης Μπότσογλου: «Μοναξιά είναι ο εαυτός μας που δεν έχει θεατρικότητα»
Ένας από τους σημαντικούς εν ζωή Έλληνες ζωγράφους, που εδώ και χρόνια μένει προσηλωμένος στην παράδοση μιας παραστατικής ανθρωποκεντρικής τέχνης, ο Χρόνης Μπότσογλου, είναι ο καλεσμένος της εκπομπής «Απόστροφος» με το Ζαχαρία Σώκο, η οποία θα μεταδοθεί την Κυριακή, στις 22:00 από το Δεύτερο Πρόγραμμα 103,7.
Ο Χρόνης Μπότσογλου, πρώην Πρύτανης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, που με τη ζωγραφική του απογυμνώνει το σώμα και κατέρχεται στα βάθη της ανθρώπινης ύπαρξης με αυτοσαρκασμό, μελαγχολία και τρυφερότητα, επισημαίνει στην εκπομπή ότι «κάθε δημιουργός με το έργο του επιχειρεί να εξορκίσει τα ιδιωτικά του δαιμόνια. Τίποτα δεν σου ανήκει εκτός από το φτωχό σαρκίο σου, μια κατανόηση που σε οδηγεί να συνειδητοποιήσεις τη μοναξιά σου. Έτσι μη έχοντας τίποτα να κρύψεις αρχίζεις την κρυφή και τη φανερή διαπόμπευση του σώματος».
Επισημαίνει επίσης ότι «η μοναξιά είναι το κομμάτι του εαυτού μας που δεν έχει θεατρικότητα».

Η παράσταση ανέβηκε σε σκηνοθεσία του Γιώργου Παλούμπη και μουσική του Σταμάτη Κραουνάκη, ενώ τους πρωταγωνιστικούς ρόλους ερμηνεύουν οι Υρώ Μανέ, Μαρία Σολωμού, Νίκος Αρβανίτης και Δημήτρης Αλεξανδρής. Η παράσταση αποτελεί μια διαφορετική πρόταση του φετινού χειμώνα που μιλά κατευθείαν στις καρδιές όλων μας, σε μια εποχή που η ανάγκη για να κρατηθούμε δίπλα στην αλήθεια μας και να παλέψουμε γι αυτήν, είναι μεγαλύτερη από ποτέ.
Ο Βασίλης Κουτσονούρης συγκαταλέγεται ανάμεσα στους καταξιωμένους συγγραφείς της σύγχρονης ελληνικής δραματουργίας και με τα έργα του «Εντελώς Αναξιοπρεπές», «Καλιφόρνια Ντρίμιν», «Το Γάλα», «Οι Αγνοούμενοι» κ.α. έχει δώσει ένα δικό του ξεχωριστό στίγμα στη σύγχρονη θεατρική γραφή. Το γράψιμο για κείνον είναι ανάγκη, είναι ψυχική περιπέτεια, στην οποία καλεί και τον θεατή. Μιλάει για αλήθειες σκληρές με το δικό του ευαίσθητο τρόπο. Κανείς δεν εξέρχεται από το θέατρο έτσι όπως εισήλθε. Καταφέρνει να αγγίζει τις ψυχές, να ξυπνά σκέψεις και συναισθήματα.
Τηλεφωνικά παρεμβαίνουν οι ηθοποιοί Ηρώ Μανέ και Δημήτρης Αλεξανδρής.

Κυριακή στη μια το μεσημέρι, τελευταία Κυριακή της Αποκριάς και η εκπομπή «Οττω τις έραται», είναι αφιερωμένη σε τρία έργα που αντλούν την έμπνευσή τους από το Καρναβάλι.
Η Τζουλιέττα Καρόρη παρουσιάζει:
«Το Καρναβάλι στη Βιέννη», έργο 26 του Ρόμπερτ Σούμαν,
«Το καρναβάλι των ζώων», την μεγάλη ζωολογική φαντασία του γάλλου συνθέτη και οργανίστα Camille Saint Saens και την
«Ουγγρική ραψωδία αρ. 6» γνωστή ως το «Καρναβάλι στην Πέστη», του Franz Liszt.

Πρόκειται ουσιαστικά για μια συνέντευξη ποταμό που παρεχώρησε η σημαντική συγγραφέας Μαργκερίτ Γιουρσενάρ στην δημοσιογράφο, μαζί με αποσπάσματα από τα βιβλία της, σκέψεις για το έργο της, τον έρωτα, τη φιλία και μια εκτενή βιογραφία.
H συνάντηση έγινε τον Φεβρουάριο του 1983 και υπήρξε «ανοιχτή στιγμή». Η Γιουρσενάρ μίλησε σχεδόν για τα πάντα, δίνοντας έτσι μαθήματα ζωής. Ξεκινώντας από την πολιτική, τα ταξίδια και τον φεμινισμό, τα παιδικά της χρόνια με τον πατέρα και τη στέρηση της μητέρας, μέχρι την Ελλάδα που τόσο αγαπούσε και τον Καβάφη που τότε μετέφραζε, για να καταλήξει στη ζωή τη ζώσα, δίχως διόλου να κρυφτεί. «Έρωτας είναι η βαθιά συνείδηση, να καταλάβεις δηλαδή, ότι με τον έρωτα μπορείς μόνο να εξελιχθείς. Όταν αγαπάς, όταν είσαι ερωτευμένος, όλα γίνονται από μόνα τους. Δεν χρειάζονται θυμοί, φόβοι, αλλά να σέβεσαι την ατομικότητα του άλλου. Σημαίνει να μη χάνεται ο κόσμος γύρω σου όταν απομακρύνεται, γιατί τότε γίνεται εξάρτηση. Η ερωτική πράξη είναι μυσταγωγία, είναι ιερή και έτσι πρέπει να την αντιμετωπίζουμε. Ο έρωτας είναι έρωτας όταν δεν προσθέτει, ούτε αφαιρεί. Είναι η βάση για όλα. Φυσικά είμαι υπέρ της ελεύθερης επιλογής. Αγαπάς και ερωτεύεσαι τον άνθρωπο και όχι το φύλο».
Η Μαργκερίτ Γιουρσενάρ υπήρξε επίσης, η πρώτη γυναίκα που έγινε δεκτή το 1980 ως μέλος της Γαλλικής Ακαδημίας αλλά υπέστη δυστυχώς σχόλια, σχετικά με την ομοφυλοφιλία της. Η Εύα Νικολαϊδου όμως, διαχειρίστηκε το πολύτιμο υλικό της, με τρόπο διαυγή και με σεβασμό. Χωρίς μεγαλοστομίες, αυστηρά κι απέριττα και ταυτοχρόνως βαθιά, πολύ ουσιαστικά, με τρυφερότητα.