Ακολουθήστε μας στο Google news
Το «Βήμα 99,5» απαντά στο σχόλιό μας για τις μετρήσεις ακροαματικότητας...
08 Μαρτίου 2012Θα διαβάσετε υποθέτω όσα λέγαμε χθες για το Βήμα 99,5 και τις μετρήσεις ακροαματικότητας της ΒΑRI-Focus - εδώ. Πριν από λίγο ο διευθυντής του σταθμού Βασίλης Χιώτης μας έστειλε την ακόλουθη επιστολή:
Αγαπητέ κ. Κανελλόπουλε
Επειδή δείχνετε κάποια ανυπομονησία για την έρευνα που κάνουμε στον BHMA FM για τις μετρήσεις ακροαματικότητας ραδιοφώνου (ανυπομονησία που φθάνει μέχρι το σημείο να μας υποδεικνύετε εμμέσως και πότε πρέπει να ανακοινώσουμε τα αποτελέσματα) αποφασίσαμε να σας πληροφορήσουμε για ορισμένα στοιχεία που συγκεντρώσαμε.
1. Όπως κι εσείς γνωρίζετε, οι μετρήσεις ακροαματικότητας που διεξάγονται από την εταιρεία FOCUS BARI πραγματοποιούνται καθημερινά, αλλά μόνο σε εργάσιμες ώρες και μόνο σε σταθερά τηλέφωνα που ξεκινούν με το πρόθεμα 210. Δηλαδή δεν καλούνται καν σταθερά τηλέφωνα που ξεκινούν από 211, 212, 213 κ.ο.κ. που αντιστοιχούν πλέον σε ένα ποσοστό 25% των συνδρομητών σταθερής τηλεφωνίας. Επίσης δεν καλούνται κινητά τηλέφωνα, με την αιτιολογία ότι κάτι τέτοιο θα αύξανε σημαντικά το κόστος της έρευνας. Το αποτέλεσμα όλων αυτών, είναι να απαντούν πλέον στις μετρήσεις μόνο ορισμένες κατηγορίες του πληθυσμού της Αθήνας (μαθητές, συνταξιούχοι, οικοκυρές, αλλοδαποί) αλλά όχι εργαζόμενοι, στελέχη επιχειρήσεων, μισθωτοί, ελεύθεροι επαγγελματίες και γενικώς όλες οι κατηγορίες ακροατών στους οποίους απευθύνονται κυρίως οι εταιρείες που επιθυμούν να διαφημιστούν. Όπως έχουμε διαπιστώσει από επιτόπιες έρευνές μας στην εταιρεία, ακόμη κι αν εντοπιστούν ακροατές που ανήκουν στα λεγόμενα «δυναμικά κοινά» αρνούνται πια να απαντήσουν σε μια κουραστική και παρωχημένη έρευνα που διαρκεί πολύ (έχουν καταγραφεί περιπτώσεις που μια έρευνα σε ακροατή διάρκεσε 47 λεπτά!) και που βασίζεται κυρίως στην μνήμη (τι ακούσατε την περασμένη εβδομάδα, τι ακούσατε τον περασμένο μήνα κ.λ.π.).
2. Τις αδυναμίες αυτές ομολογεί και η ίδια η FOCUS BARI, η οποία όμως επισημαίνει ότι αυτήν την εντολή έχει από την ΑΕΜΑΡ και αυτές τις προδιαγραφές ενέκρινε, όταν της ανέθεσε τις μετρήσεις. Από τότε όμως πέρασαν πολλά χρόνια, το συμβόλαιο ανάθεσης των μετρήσεων έχει λήξει και απλώς παρατείνεται κάθε τόσο μέχρι να συμφωνηθούν οι νέες προδιαγραφές των μετρήσεων.
3. Μέχρι να συμφωνηθεί λοιπόν ένα νέο σύστημα μετρήσεων (που αμφιβάλλουμε αν θα υπάρξει ποτέ λόγω της κρίσης και των αποτελεσμάτων της) ολόκληρο το σύστημα λειτουργεί στα τυφλά. Οι ραδιοφωνικοί σταθμοί που ακούγονται από τα κοινά που βρίσκονται στο σπίτι τις εργάσιμες ώρες δεν διαμαρτύρονται γιατί η στρεβλή αυτή κατάσταση τους βολεύει. Οι διαφημιστικές εταιρείες ακολουθούν απλώς τις μετρήσεις και μοιράζουν την διαφημιστική πίτα με βάση αυτές, αδιαφορώντας αν οι πελάτες τους επιτυγχάνουν το μεγαλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στην απήχηση προβολής του προϊόντος τους. Και οι ραδιοφωνικοί σταθμοί που προσπαθούν να διατηρήσουν ένα πιο μετριοπαθές και σοβαρό προφίλ, όπως και οι σταθμοί που δίνουν έμφαση στην ενημέρωση, κινδυνεύουν με οικονομικό αφανισμό, παρότι απασχολούν το μεγαλύτερο τμήμα των εργαζομένων σε ραδιοφωνικούς σταθμούς.
4. Σε όλα αυτά ο ΒΗΜΑ FM έχει δύο επιλογές: Ή να αντισταθεί, ή να υποταχθεί αδιαμαρτύρητα στις στρεβλώσεις και να αναμένει αν θα του επιτρέψουν οι «κυρίαρχοι» της αγοράς να ζήσει ή να σβήσει.
5. Στο τέλος του σημειώματός σας αναφέρετε -και ορθά- ότι πολλοί μέχρι σήμερα επιχείρησαν να αμφισβητήσουν τις μετρήσεις. Εμείς δεν τις αμφισβητούμε, αλλά απλώς επισημαίνουμε τις αδυναμίες της. Όταν θα τις αμφισβητήσουμε, θα το πράξουμε με στοιχεία που συγκεντρώνουμε ήδη όπως πολύ καλά γνωρίζετε κι εσείς. Έχουμε ήδη αρκετές ενδείξεις κι έχουμε ήδη ενημερώσει ανεπισήμως εκείνους που πρέπει- ότι λόγω απειρίας του προσωπικού που πραγματοποιεί τις μετρήσεις σε ορισμένες περιπτώσεις καταστρατηγείται η ίδια η σύμβαση που έχει υπογραφεί. Όταν θα έλθει η ώρα και θα έλθει αυτή η ώρα σύντομα- θα ανακοινώσουμε όλα τα στοιχεία που έχουμε συγκεντρώσει για να αποδείξουμε πως η μέθοδος μέτρησης της ακροαματικότητας στα ραδιόφωνα πρέπει να αλλάξει αμέσως, γιατί δημιουργεί πλέον συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού σε μια περίοδο που οι επιχειρήσεις μάχονται για την επιβίωσή τους. Και για να μην παρεξηγηθούμε, σας ενημερώνουμε εκ των προτέρων ότι ορισμένοι άλλοι ραδιοφωνικοί σταθμοί αδικούνται περισσότερο από τον ΒΗΜΑ FM. Απλώς ο ΒΗΜΑ FM έχει αποφασίσει να μην ανεχθεί άλλο, ένα φαινόμενο που αδικεί την προσπάθεια που καταβάλλουμε και θέτει σε κίνδυνο την απασχόληση περίπου 80 επαγγελματιών δημοσιογράφων και δώδεκα τεχνικών.
Ευχαριστώ για την προσοχή σας
Βασίλης Χιώτης
Γενικός Διευθυντής BHMA FM
Το «Βήμα 99,5» απαντά στο σχόλιό μας για τις μετρήσεις ακροαματικότητας...
08 Μαρτίου 2012Θα διαβάσετε υποθέτω όσα λέγαμε χθες για το Βήμα 99,5 και τις μετρήσεις ακροαματικότητας της ΒΑRI-Focus - εδώ. Πριν από λίγο ο διευθυντής του σταθμού Βασίλης Χιώτης μας έστειλε την ακόλουθη επιστολή:Αγαπητέ κ. Κανελλόπουλε
Επειδή δείχνετε κάποια ανυπομονησία για την έρευνα που κάνουμε στον BHMA FM για τις μετρήσεις ακροαματικότητας ραδιοφώνου (ανυπομονησία που φθάνει μέχρι το σημείο να μας υποδεικνύετε εμμέσως και πότε πρέπει να ανακοινώσουμε τα αποτελέσματα) αποφασίσαμε να σας πληροφορήσουμε για ορισμένα στοιχεία που συγκεντρώσαμε.
1. Όπως κι εσείς γνωρίζετε, οι μετρήσεις ακροαματικότητας που διεξάγονται από την εταιρεία FOCUS BARI πραγματοποιούνται καθημερινά, αλλά μόνο σε εργάσιμες ώρες και μόνο σε σταθερά τηλέφωνα που ξεκινούν με το πρόθεμα 210. Δηλαδή δεν καλούνται καν σταθερά τηλέφωνα που ξεκινούν από 211, 212, 213 κ.ο.κ. που αντιστοιχούν πλέον σε ένα ποσοστό 25% των συνδρομητών σταθερής τηλεφωνίας. Επίσης δεν καλούνται κινητά τηλέφωνα, με την αιτιολογία ότι κάτι τέτοιο θα αύξανε σημαντικά το κόστος της έρευνας. Το αποτέλεσμα όλων αυτών, είναι να απαντούν πλέον στις μετρήσεις μόνο ορισμένες κατηγορίες του πληθυσμού της Αθήνας (μαθητές, συνταξιούχοι, οικοκυρές, αλλοδαποί) αλλά όχι εργαζόμενοι, στελέχη επιχειρήσεων, μισθωτοί, ελεύθεροι επαγγελματίες και γενικώς όλες οι κατηγορίες ακροατών στους οποίους απευθύνονται κυρίως οι εταιρείες που επιθυμούν να διαφημιστούν. Όπως έχουμε διαπιστώσει από επιτόπιες έρευνές μας στην εταιρεία, ακόμη κι αν εντοπιστούν ακροατές που ανήκουν στα λεγόμενα «δυναμικά κοινά» αρνούνται πια να απαντήσουν σε μια κουραστική και παρωχημένη έρευνα που διαρκεί πολύ (έχουν καταγραφεί περιπτώσεις που μια έρευνα σε ακροατή διάρκεσε 47 λεπτά!) και που βασίζεται κυρίως στην μνήμη (τι ακούσατε την περασμένη εβδομάδα, τι ακούσατε τον περασμένο μήνα κ.λ.π.).
2. Τις αδυναμίες αυτές ομολογεί και η ίδια η FOCUS BARI, η οποία όμως επισημαίνει ότι αυτήν την εντολή έχει από την ΑΕΜΑΡ και αυτές τις προδιαγραφές ενέκρινε, όταν της ανέθεσε τις μετρήσεις. Από τότε όμως πέρασαν πολλά χρόνια, το συμβόλαιο ανάθεσης των μετρήσεων έχει λήξει και απλώς παρατείνεται κάθε τόσο μέχρι να συμφωνηθούν οι νέες προδιαγραφές των μετρήσεων.
3. Μέχρι να συμφωνηθεί λοιπόν ένα νέο σύστημα μετρήσεων (που αμφιβάλλουμε αν θα υπάρξει ποτέ λόγω της κρίσης και των αποτελεσμάτων της) ολόκληρο το σύστημα λειτουργεί στα τυφλά. Οι ραδιοφωνικοί σταθμοί που ακούγονται από τα κοινά που βρίσκονται στο σπίτι τις εργάσιμες ώρες δεν διαμαρτύρονται γιατί η στρεβλή αυτή κατάσταση τους βολεύει. Οι διαφημιστικές εταιρείες ακολουθούν απλώς τις μετρήσεις και μοιράζουν την διαφημιστική πίτα με βάση αυτές, αδιαφορώντας αν οι πελάτες τους επιτυγχάνουν το μεγαλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στην απήχηση προβολής του προϊόντος τους. Και οι ραδιοφωνικοί σταθμοί που προσπαθούν να διατηρήσουν ένα πιο μετριοπαθές και σοβαρό προφίλ, όπως και οι σταθμοί που δίνουν έμφαση στην ενημέρωση, κινδυνεύουν με οικονομικό αφανισμό, παρότι απασχολούν το μεγαλύτερο τμήμα των εργαζομένων σε ραδιοφωνικούς σταθμούς.
4. Σε όλα αυτά ο ΒΗΜΑ FM έχει δύο επιλογές: Ή να αντισταθεί, ή να υποταχθεί αδιαμαρτύρητα στις στρεβλώσεις και να αναμένει αν θα του επιτρέψουν οι «κυρίαρχοι» της αγοράς να ζήσει ή να σβήσει.
5. Στο τέλος του σημειώματός σας αναφέρετε -και ορθά- ότι πολλοί μέχρι σήμερα επιχείρησαν να αμφισβητήσουν τις μετρήσεις. Εμείς δεν τις αμφισβητούμε, αλλά απλώς επισημαίνουμε τις αδυναμίες της. Όταν θα τις αμφισβητήσουμε, θα το πράξουμε με στοιχεία που συγκεντρώνουμε ήδη όπως πολύ καλά γνωρίζετε κι εσείς. Έχουμε ήδη αρκετές ενδείξεις κι έχουμε ήδη ενημερώσει ανεπισήμως εκείνους που πρέπει- ότι λόγω απειρίας του προσωπικού που πραγματοποιεί τις μετρήσεις σε ορισμένες περιπτώσεις καταστρατηγείται η ίδια η σύμβαση που έχει υπογραφεί. Όταν θα έλθει η ώρα και θα έλθει αυτή η ώρα σύντομα- θα ανακοινώσουμε όλα τα στοιχεία που έχουμε συγκεντρώσει για να αποδείξουμε πως η μέθοδος μέτρησης της ακροαματικότητας στα ραδιόφωνα πρέπει να αλλάξει αμέσως, γιατί δημιουργεί πλέον συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού σε μια περίοδο που οι επιχειρήσεις μάχονται για την επιβίωσή τους. Και για να μην παρεξηγηθούμε, σας ενημερώνουμε εκ των προτέρων ότι ορισμένοι άλλοι ραδιοφωνικοί σταθμοί αδικούνται περισσότερο από τον ΒΗΜΑ FM. Απλώς ο ΒΗΜΑ FM έχει αποφασίσει να μην ανεχθεί άλλο, ένα φαινόμενο που αδικεί την προσπάθεια που καταβάλλουμε και θέτει σε κίνδυνο την απασχόληση περίπου 80 επαγγελματιών δημοσιογράφων και δώδεκα τεχνικών.
Ευχαριστώ για την προσοχή σας
Βασίλης Χιώτης
Γενικός Διευθυντής BHMA FM