«Η Focus συναλλάσσεται με συγκεκριμένους ραδιοφωνικούς σταθμούς»

«Η Focus συναλλάσσεται με συγκεκριμένους ραδιοφωνικούς σταθμούς»
Ακολουθήστε μας στο Google news

Ο Αντώνης Κανάκης (Imagine 89.7 και Fly 104) με ένα σκληρό του κείμενο επιτίθεται με βαρείς χαρακτηρισμούς εναντίον της Bari-Focus για τις μετρήσεις ακροαματικότητας. 

08 Ιουνίου 2017
Στο Insider.gr το έγραψε και σε πολλά απ΄ όσα λέει έχει δίκιο (όχι όλα, το 5 λόγου χάριν παρακάτω δεν ισχύει). Παραθέτουμε μερικά αποσπάσματα που έχουν μεγάλη σημασία. 

Μία και μοναδική ιδιωτική εταιρεία έχει την εργολαβία για τις ραδιοφωνικές ακροαματικότητες.
Το όλο θέμα, αποκτάει και διαστάσεις νομιμότητας σύμφωνα με τις προβλέψεις της επιτροπής ανταγωνισμού, όταν διαπιστώσεις τον εκβιαστικό και αδιέξοδο τρόπο με τον οποίο το μονοπώλιο αυτό επιβάλλεται επί της ουσίας στους ραδιοφωνικούς σταθμούς, αλλά και το ασυμβίβαστο των συναλλαγών που η Focus διατηρεί και καλλιεργεί με κάποιους από τους σταθμούς.
Τη συγκεκριμένη εταιρεία συνοδεύει, από την πρώτη στιγμή, μια φημολογία, όχι και τόσο τιμητική σχετικά με την διαφάνεια στη λειτουργία της. Αν και τα πάρε δώσε σε προσωπικό επίπεδο, μεταξύ της εταιρείας και κάποιων ραδιοφωνικών σταθμών, είναι τοις πάσι γνωστά, η παραπάνω φημολογία φυσικά και δεν αποδείχθηκε ποτέ, όπως ποτέ έως εξαιρετικά σπανίως, αποδεικνύονται τέτοιου είδους τακτικές.

 
Η διαδικασία από μόνη της είναι διάτρητη.
 
1. Η Focus μετράει την ακροαματικότητα των ραδιοφωνικών σταθμών πραγματοποιώντας τυχαίες τηλεφωνικές κλήσεις, οι οποίες συνοδεύονται από ένα ερωτηματολόγιο το οποίο περιλαμβάνει μόνο τους ραδιοφωνικούς σταθμούς που την πληρώνουν, αποκλείοντας τους υπόλοιπους από το ερωτηματολόγιο (ακόμα και αν ο ακροατής δηλώνει ότι ακούει έναν από αυτούς), αλλά και από την δημοσίευση των αποτελεσμάτων. Με λίγα λόγια, αν είσαι ραδιοφωνικός σταθμός και δεν πληρώνεις την Focus, απλά δεν υπάρχεις, ούτε καν σε επίπεδο αναφοράς.
2. Η Focus εν έτη 2017, πραγματοποιεί αυτές τις τηλεφωνικές κλήσεις μόνο προς σταθερά τηλέφωνα! (απίστευτο αλλά αληθινό)
3. Η Focus δεν έχει κανέναν τρόπο να γνωρίζει εάν ο εκάστοτε πολίτης που απαντάει στο ερωτηματολόγιό, είναι όντως ακροατής ραδιοφώνου και αν οι απαντήσεις του είναι έγκυρες.
4. Η όλη διαδικασία των ερωταπαντήσεων, έως ότου ολοκληρωθεί το ερωτηματολόγιο, έχει διάρκεια περίπου 10 έως 15 λεπτά! Ποιος ενεργός, παραγωγικός άνθρωπος τη σήμερον ημέρα, κάθεται επί 10 με 15 λεπτά να απαντάει σε μία έρευνα;
5. Επί της ουσίας δεν υπάρχει κανένας φορέας και κανένας τρόπος για να ελεγχθεί η διαδικασία και τα αποτελέσματα της Focus. Η ίδια εταιρεία ισχυρίζεται έντεχνα ότι υπάρχει τρόπος, αφού προτείνει κάτι ουτοπιστικό και τελείως ανέφικτο στην πράξη, να πηγαίνουν δηλαδή αντιπρόσωποι ραδιοφωνικών σταθμών και να κάνουν ζωντανή συνακρόαση των τηλεφωνημάτων. Να απασχολήσει δηλαδή ένας ραδιοφωνικός σταθμός, άγνωστο αριθμό συνεργατών που απαιτούνται, για να μπορέσουν να παρακολουθούν κάθε τηλεφώνημα της Focus επί 6 μήνες!
6. Η Focus δεν υποχρεούται να ηχογραφεί και να παραδίδει αρχείο, όλων των κλήσεων που διεξάγει.
7. Η Focus, πέρα από κάθε αρχή ή πρόσχημα διαφάνειας και πέρα από κάθε έννοια ασυμβίβαστου, συναλλάσσεται με συγκεκριμένους ραδιοφωνικούς σταθμούς, κάνοντας για λογαριασμό τους ποιοτικές έρευνες, προκειμένου οι σταθμοί αυτοί να αυξήσουν την ακροαματικότητά τους!(απίστευτο και όμως αληθινό και αυτό) Δηλαδή, η εταιρεία που μετράει την ακροαματικότητα, εισπράττει επιπλέον χρήματα από κάποιους σταθμούς, προκειμένου να τους προσφέρει λύσεις για αύξηση ακροαματικότητας! Αυτό το απίστευτο πάρε δώσε προκαλείται βέβαια από την πλευρά της Focus έντεχνα με τον εξής τρόπο: Αν τηλεφωνήσεις να διαμαρτυρηθείς για τα αποτελέσματα, με άμεσο ή έμμεσο τρόπο σου λένε: «τα αποτελέσματα είναι αυτά και δεν αλλάζουν. Αν θέλετε δώστε μας 3000 ευρώ να σας κάνουμε μία ποιοτική έρευνα και να σας προτείνουμε τρόπους να αυξήσετε την ακροαματικότητα»!
8. Η μονοπωλιακή ιδιωτική Focus είναι η μόνη εταιρεία (ούτε σε κρατικούς οργανισμούς δεν συμβαίνει αυτό), η οποία όσους πελάτες και να χάσει, δεν χάνει ούτε ευρώ από τα έσοδά της, αφού έχει καταφέρει να επιβάλλει μία τέτοια σύμβαση, σύμφωνα με την οποία, όσοι σταθμοί και αν αποχωρήσουν από την έρευνά της, οι υπόλοιποι σταθμοί υποχρεούνται να επιμεριστούν το κόστος των σταθμών που αποχώρησαν!
9. Τυπικά και προσχηματικά το μονοπώλιο της Focus δεν επιβάλλεται σε κανέναν, επί της ουσίας όμως και στην πράξη, επιβάλλεται με ασφυκτικό και απολύτως αποτελεσματικό τρόπο. Ο τρόπος είναι απλός: Αν δεν συμμετέχεις στην Focus, κατά κανόνα δεν παίρνεις διαφήμιση από τα media shops και τις μεγάλες διαφημιστικές εταιρίες, οι οποίες διαχειρίζονται τα σημαντικά διαφημιστικά πακέτα. Όση απήχηση και αν έχει ο σταθμός σου στην πραγματικότητα, αν δεν είσαι στην Focus ισοδυναμεί με επιχειρηματικό «θάνατο».
10. Τα αποτελέσματα της Focus παρουσιάζουν όλα αυτά τα χρόνια, επιστημονικά παράλογα αποτελέσματα (για να το πούμε κομψά, αφού αγγίζουν τα όρια του αστείου).
Μερικά παραδείγματα:
πρώτη δεκάδα της κατάταξης είναι σχεδόν ρεζερβέ.
πρώτη θέση είναι τελείως ρεζερβέ. Με μερικά απαραίτητα για ευνόητους λόγους μικρά διαλείμματα, την πρώτη θέση στη Θεσσαλονίκη κατέχει εδώ και τριάντα χρόνια περίπου ο ίδιος σταθμός!
Αυτό βέβαια πρόκειται για παγκόσμια πρωτοτυπία και είναι εντυπωσιακό που δεν το έχει ανακαλύψει το βιβλίο ρεκόρ Γκίνες. Φανταστείτε, σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον, ο ίδιος σταθμός νούμερο ένα, επί 30 χρόνια! Πόσο καταπληκτικό πρόγραμμα πρέπει να έχει ο σταθμός αυτός, για να μη γυρνάνε οι Θεσσαλονικείς τη βελόνα τους κάπου αλλού; Πόσες γενιές μεγαλώνει; Πόσο ορκισμένους ακροατές έχει που τον ακούνε ασταμάτητα, ενώ στο πρόγραμμά του έχει διαφημιστικά διαλείμματα διάρκειας 25 λεπτών;!
-Η Focus έχει παρουσιάσει στις πρώτες θέσεις της κατάταξης, σταθμό ο οποίος είχε κλείσει τρεις μήνες πριν.
-Η Focus παρουσιάζει μία συγκεκριμένη εκπομπή πρώτη στην ώρα της και στην επόμενη μέτρηση, η ίδια εκπομπή εμφανίζεται τελευταία.
 
Τα πάντα συμβαίνουν, εξελίσσονται, επιτυγχάνουν ή αποτυγχάνουν, καθιερώνονται ή όχι, στο διαδίκτυο. Οτιδήποτε είναι πετυχημένο στο διαδίκτυο, είναι πετυχημένο παντού και το αντίθετο. Αυτό το αξίωμα, ισχύει πλέον παντού, εκτός βεβαίως από την Focus! Αφού σύμφωνα με τα επίσημα αποτελέσματα ακρόασης ραδιοφώνων από το ίντερνετ, οι πρώτοι σταθμοί στην κατάταξη του διαδικτύου είναι οι τελευταίοι στην κατάταξη της Focus και το αντίθετο! Δηλαδή σύμφωνα με την Focus, το 80% των Ελλήνων που χρησιμοποιεί καθημερινά το διαδίκτυο για όλες τις χρήσεις, ακούει κάποιους συγκεκριμένους σταθμούς, στα PCs, στα laptops, στα tablets, στα smartphones και όλοι αυτοί όταν ανοίγουν κανονικές ραδιοφωνικές συσκευές, κάτι παθαίνουν και επιλέγουν τελείως διαφορετικούς σταθμούς!