Σκέφτομαι ποιος άλλος καλλιτέχνης θα ανέβαινε στην καρότσα του φορτηγού όπως η Πρωτοψάλτη...

Σκέφτομαι ποιος άλλος καλλιτέχνης θα ανέβαινε στην καρότσα του φορτηγού όπως η Πρωτοψάλτη...
Ακολουθήστε μας στο Google news

Ξέρετε ποιο είναι το χειρότερο; Οτι η κριτική στην Αλκηστη δεν είναι πολιτική, αλλά καλλιτεχνική...

27 Απριλίου 2020

Του Δημήτρη Κανελλόπουλου

Και δεν είναι πολιτική αν και όλα είναι, στην ουσία τους, πολιτική. Ήταν (το φορτηγό) ζήτημα αισθητικής λοιπόν. Εστω και αν η αισθητική του καθενός είναι και ζήτημα πολιτικής. Ιδίως στην Τέχνη. Δεν χρειάζεται να επεκταθώ νομίζω. (Φωτογραφία: © Αλέξανδρος Μαραγκός από το instagram της Αλκηστης)

Η βόλτα πάνω στην καρότσα του φορτηγού αποτελούσε ένα κιτς -καλλιτεχνικά- θέαμα. Απ' όποια άποψη και αν το δεις. Ακόμα και αν έγινε με καλή προαίρεση όπως λέγεται. Μα ποιος είπε ότι το γούστο συμβαδίζει με τις προθέσεις;

Αναρωτιέμαι, σκεφτείτε το κι εσείς, ποιος άλλος καλλιτέχνης θα ανέβαινε στην καρότσα του φορτηγού να περιφέρεται στην Αθήνα; Θα το έκανε ο Μάλαμας; Η Γαλάνη; Ο Πασχαλίδης; Η Μποφίλιου; Και δεν θα πω για Γιάννη Αγγελάκα και άλλους. Ή μήπως, νομίζετε, θα έκαναν κάτι αντίστοιχο ο Ρέμος ή ο Βέρτης; Οι οποίοι, αν έβγαιναν στις γειτονιές, καταλαβαίνετε τι χαμός θα γινόταν...

Θέλετε να μιλήσουμε πολιτικά; Πιστεύετε ότι αν πήγαινε κάποιος καλλιτέχνης κι έπαιζε έξω από το Μαξίμου πάνω σε ένα φορτηγό, με τον Τσίπρα στο πεζοδρόμιο να λικνίζεται, ο χλευασμός για το γελοίο αυτό θέαμα θα ήταν λιγότερος;

Οπως από την άλλη, είναι αστείο να κατακρίνουν κάποιοι την Αλκηστη επειδή πραγματοποίησε το συγκεκριμένο χάπενινγκ την ώρα που το υπουργείο Πολιτισμού, εν μέσω πανδημίας, δεν ενδιαφέρεται για τους καλλιτέχνες. Ε, και; Η Πρωτοψάλτη φταίει γι αυτό; 

Η κριτική μας προς την Αλκηστη λοιπόν είναι αποκλειστικά καλλιτεχνικού περιεχομένου. Και δεν είναι τωρινή, γίνεται εδώ και πολύ καιρό, πολλά χρόνια. Πολλές από τις καλλιτεχνικές της επιλογές είναι τραγικές.

Αλλωστε, για να επανέλθουμε στα πρόσφατα, είδαμε τι έγινε και στην Ιταλία. Εκεί πήγε ο Αντρέα Μποτσέλι και τραγούδησε στο άδειο Duomo κι εδώ βγήκε τσάρκα η Πρωτοψάλτη να άδει στους δρόμους. Αν τώρα εσείς δεν βλέπετε διαφορά σε όλο αυτό πάω πάσο... Και μιλάμε για τους Ιταλούς που μας μοιάζουν, όχι για τους Σουηδούς.

Η Τάνια Τσανακλίδου με τέσσερις μόλις λέξεις αποτυπώνει με τον καλύτερο τρόπο, άθελά της φυσικά γιατί δεν είναι αντιπρόσωπος κανενός, την άποψη πολλών συναδέλφων της για την κίνηση της Πρωτοψάλτη: «Γιατί βρε κορίτσι μου;».